Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Betty
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 december 2010

Webwinkelnaam geregisteerd?

17 augustus 2012

Ik wil een webwinkel gaan opzetten en had een leuke naam bedacht, alleen als ik dat in typ, dan kom ik op onderstaande pagina uit, wat houd dit in?

Dit domein is geregistreerd door Internet- en Marketing bureau MKB-im

Mulertstraat 44
8061 CG Hasselt
Overijssel - Nederland

t: +31 (0)38 - 853 10 08
f: +31 (0)38 - 230 00 67

e: info@mkb-im.nl
w: http://www.mkb-im.nl
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

17 augustus 2012

Dat betekend dat je naam al bezet is
 
Betty
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 december 2010

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

17 augustus 2012

oke, de naam is dus bezet, alleen er word nog niets mee gedaan, want als ik het in typ krijg ik alleen deze melding en iest van een melding bij wenstekker.nl :roll:

Is het overigens handig om voor je webwinkel een andere naam/url aan te maken of kun je bv ook je huidige bedrijfsnaam aanhouden en dan/webshop er achter zetten?

Je hebt dan bv de Hema
en vervolgens hema.nl/webshop of webwinkel
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

17 augustus 2012

Lijkt me niet erg handig tenzij je meer doet dan alleen een webwinkel.

Neem overigens eens contact op met de beheerder van dat domein dan. Wellicht dat het te koop staat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Betty
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 december 2010

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

17 augustus 2012

ja, ik heb een eigen winkel..daarnaast wil ik met de zelfde artikelen een webshop beginnen.
 
robinc
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012
Locatie: Obbicht
Contacteer:

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

17 augustus 2012

Dan zou ik de huidige website ombouwen tot een webshop.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

11 september 2012

Ik heb ook wel eens zo'n bedrijf benaderd dat een door mij gewenste domeinnaam (mijn voornaam + .nl) in bezit had, puur om door te verkopen, en de overname zou me een paar duizend euro kosten. Vind ik persoonlijk een beetje veel geld.
 
lacocina
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 augustus 2012
Locatie: Hoboken
Contacteer:

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

15 september 2012

Stel nu als jouw merk gedeponeerd is in de Europese merkendatabank? Moeten zij toch deze domeinnaam afstaan of ben ik hier verkeerd in?
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

15 september 2012

Dat zou kunnen, maar het ligt meestal wat genuanceerder. Het gaat er ook om of iemand al met de domeinnaam aan het handelsverkeer deelneemt (en of het een handelsnaam is etc).
Het zou anders wel erg makkelijk worden een goed domein "af te pakken", enkel door het Europees te registreren op het moment dat je het nodig hebt.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

17 september 2012

Ik heb ook wel eens zo'n bedrijf benaderd dat een door mij gewenste domeinnaam (mijn voornaam + .nl) in bezit had, puur om door te verkopen, en de overname zou me een paar duizend euro kosten. Vind ik persoonlijk een beetje veel geld.
Ja dat ligt dan echt aan de mensen die je treft. Als zij denken dat ze er 1000 euro voor kunnen vragen doen ze dat, maar je kunt altijd proberen te onderhandelen. Als zij begrijpen dat je er niet zoveel voor overhebt..
Misschien wel, maar dit heb ik niet geprobeerd. Ik zou er niet eens €100 voor over hebben gehad, dus het zou weinig zin hebben gehad om te beginnen met onderhandelingen. Het zou geen zakelijke investering zijn, maar een persoonlijke, dus tja.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Webwinkelnaam geregisteerd?

20 september 2012

Heb ik ook al lang gedaan, 't is lang geleden... ;)