.nl registreren terwijl .com bezet is

1
Hallo allemaal!

Ik heb een naam bedacht voor mijn toekomstige webwinkel, maar heb een vraag. De .nl is vrij, evenals de meest belangrijke europese versies. Maar .com en .org zijn bezet. Eentje is `under construction` en de andere is in bezit van een web development bedrijf uit de VS die mensen zoekt om die site verder te ontwikkelen.

Ik ben van plan de .nl te registreren (wil me op de Nederlandse markt richten), en misschien .eu en .be . Maar kunnen .com en .org mij problemen opleveren omdat ik 'hun' naam gebruik?

Alvast bedankt!

Re: .nl registreren terwijl .com bezet is

3
Cardexchange.com schreef:Gewoon vastleggen die URL, vrij is vrij.
Dat is natuurlijk niet waar Appeltje om vraagt.

Het kan problemen met zich mee brengen. Maar zonder informatie valt daar vrij weinig over te oordelen.

Re: .nl registreren terwijl .com bezet is

4
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb de .nl nu geregistreerd. Als ik op de naam google komt er weinig naar voren, en zowel de .org als .com worden op dit moment niet actief gebruikt, dus ik denk dat ik wel veilig zit.

Zo, stap een naar een webwinkeltje is gezet :).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: .nl registreren terwijl .com bezet is

7
Je kunt de naam gewoon registreren. Controleer even op de website van KvK of er niet al een bedrijf is met de zelfde naam. Als je al op Google niets op de eerste pagina vindt wat met die naam te maken heeft loop je bijna geen risico.

Kijk ook even op Google bij "Pagina's Uit nederland" naar de naam.

Registreer het ook gelijk op de wat grotere Social Media sites, zal je vast wel nodig hebben in de toekomst :)
Je eigen webwinkel starten met Shopotheek!

Re: .nl registreren terwijl .com bezet is

9
Een late reactie (beetje maar :p), maar ik heb je antwoord ter harte genomen shopotheek, ik heb nu een twitter en facebook account.

Nu de rest nog. Ik heb inmiddels wel een aantal kanalen voor mijn inkoop gevonden, en m´n logo/webdesigner woont bij mij in huis.. Langzaam maar zeker :).

Re: .nl registreren terwijl .com bezet is

12
vampirelord schreef:hangt er van af of je merknaam Europees hebt beschermd.

Je kan ook een email sturen, om te kijken of je de url kunt overnemen, dat is in de meeste gevallen goedkoper dan een procedure
Het gaat om een bedrijfsnaam.
Nee die is niet Europees vast gelegd.
Maar is dat niet Benelux geregeld?