Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Doosnaamloos

Aantal vragen over de naam

13 oktober 2012

Goedenavond allemaal.

Ik heb een account aangemaakt voor dit forum omdat ik bezig ben met de opstart van mijn webwinkel. Nadat ik een beetje marktonderzoek heb gedaan, weet ik nu zeker dat ik de webwinkel wil openen. De webwinkel zal voornamelijk bestaan uit modeaccessoires (denk aan armbanden, kettingen, oorbellen, ringen, tassen etc.) Ik denk dat ik een goede naam heb gevonden!
Nu heb ik een aantal vragen:
- Als ik de naam intik bij Google kom ik voornamelijk op allemaal websites die de betekenis/synoniem laat zien van het woord. Ga ik hier wel overheen komen met mijn nederlandse webwinkel, aangezien alle webpagina's die in de zoekmachine verschijnen engels zijn?
- De .com is al bezet, door een engels/amerikaans bedrijf wat meubels verkoopt. Kom ik niet in de knoei met dat ik de naam heb 'gepikt'? Ookal verkoop ik iets heel anders?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Dank je wel alvast!
 
AJvR
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Aantal vragen over de naam

14 oktober 2012

Ten aanzien van Google, ja, daar ga je waarschijnlijk wel overheen omdat de resultaten voornamelijk Engelstalige sites zijn. Google zal jouw site als Nederlands indexeren en voor Nederlandse zoekers jouw site hoger indexeren.

Voor wat betreft de domeinnaam, lijkt me op het eerste gezicht geen probleem. Controleer voor de zekerheid nog of het als merk is geregistreerd in de Benelux, dat kan je doen op de volgende pagina:
https://register.boip.int/bmbonline/intro/show.do
 
Shopotheek
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 juli 2012

Re: Aantal vragen over de naam

14 oktober 2012

In de Nederlandse Google zul je hoogstwaarschijnlijk als eerste zoekresultaat gevonden worden tenzij de concurrentie in Nederland heel hoog is op je domeinnaam.

Zolang jij geen meubels verkoopt zal je geen problemen krijgen met de Engelse site.

Als je zeker bent van de naam voor je domein zou ik het snel registreren voordat iemand anders je domein registreert.
Je eigen webwinkel starten met Shopotheek!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht