Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Maar wel beter dan een winkelmandjeIk bestelde ook wel eens bij een groothandel in karton. Dan had ik een "winkelwagentje" waar 5 pallets met dozen en enveloppen in zaten. Dat is een beetje apart.
Ja dat had helemaal moeilijk sjouwen geweest.Maar wel beter dan een winkelmandje
Ik weet dat het maar een klein detail is, maar het leek me wel aardig om jullie meningen hierover te lezen. Voor een webwinkel met bijvoorbeeld honing zou ik het als consument wel toepasselijk vinden om een winkelkorf te gebruiken etc.Eerlijk gezegd denk ik niet, dat als je iets nodig hebt en dat gaat bestellen en vervolgens ziet dat het in een " luciferdoosje" gaat.
Je dan niet ineens denkt " oh jee, dit word met te gek. Ik ga het ergens anders bestellen "
Je gaat er dan van uit dat men snapt dat als men op het woord "luciferdoosje" klikt dat ze dan bij hun bestelling uit komen. Ik denk dat veel mensen afhaken als ze niet (snel genoeg) hun bestelling terug kunnen vinden.Eerlijk gezegd denk ik niet, dat als je iets nodig hebt en dat gaat bestellen en vervolgens ziet dat het in een " luciferdoosje" gaat.
Je dan niet ineens denkt " oh jee, dit word met te gek. Ik ga het ergens anders bestellen "
Mijn zienswijze: je niks aantrekken van wat er hier gezegd wordt, gewoon uitproberen en peilen wat je klanten ervan vinden. Werkt het niet, dan werkt het niet. Je moet af en toe inderdaad 'out of the box' denken en gewoon doen wat je denkt dat aan zal slaan. Ik spreek zelden een ondernemer die niet eigenwijs is.Andere termen zou ik vanwege het "onbekend maakt onbemind" niet snel gebruiken. Als je moet gaan uitleggen wat het ding is, deugt de metafoor niet.
Hoe ga je dat peilen? Elke klant een mail sturen, wat vond u van onze winkelwagen? of had u meer gekocht als er mand zou staan?Mijn zienswijze: je niks aantrekken van wat er hier gezegd wordt, gewoon uitproberen en peilen wat je klanten ervan vinden. Werkt het niet, dan werkt het niet. Je moet af en toe inderdaad 'out of the box' denken en gewoon doen wat je denkt dat aan zal slaan. Ik spreek zelden een ondernemer die niet eigenwijs is.
Inderdaad.Hoe ga je dat peilen? Elke klant een mail sturen, wat vond u van onze winkelwagen? of had u meer gekocht als er mand zou staan?Mijn zienswijze: je niks aantrekken van wat er hier gezegd wordt, gewoon uitproberen en peilen wat je klanten ervan vinden. Werkt het niet, dan werkt het niet. Je moet af en toe inderdaad 'out of the box' denken en gewoon doen wat je denkt dat aan zal slaan. Ik spreek zelden een ondernemer die niet eigenwijs is.
Ik denk dat het wel het laatste is waar klanten zich druk op maken of er winkelwagen of winkelmandje of bestelling staat.
Daar kun je je wel eens in vergissen. Juist dit soort topics is Webwinkelforum.nl bij uitstek geschikt voor. Laat je vooral niet ontmoedigen doordat enkele webwinkeliers verrast reageren. Mensen die iets verder gaan dan de gemiddelde webwinkelier, zijn juist op dit forum zeer gewenst.Natuurlijk zal dit topic niet de boeken ingaan als 'topic van het jaar' oid
Het één sluit het ander niet uit. Een webwinkel die onderscheidend is hoeft in mijn ogen niet perse gebruikersonvriendelijk, langzaam en onherkenbaar te zijn.Ik vind persoonlijk gebruiksgemak, snelheid, herkenbaarheid e.d. belangrijker dan 'onderscheidend' zijn. Ik probeer de webshop zo gemakkelijk, snel en instinctief herkenbaar mogelijk te houden.