Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Fiend
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 december 2012

(Web)Winkelnaam ook als merknaam?

20 december 2012

Ik was van plan mijn webwinkel (wat hopelijk ook een daadwerkelijke winkel word) dezelfde naam te geven als mijn kledinglijn zal heten. Is dit wel verstandig?
Ik zal ook andere merken verkopen, en wil niet dat mensen gaan denken dat ons eigen merk dan het enige merk is. Daarentegen wil ik ook dat mensen ons merk terug kunnen koppelen aan de winkel.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 
DonAbalone
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 december 2012

Re: (Web)Winkelnaam ook als merknaam?

30 december 2012

Ik was van plan mijn webwinkel (wat hopelijk ook een daadwerkelijke winkel word) dezelfde naam te geven als mijn kledinglijn zal heten. Is dit wel verstandig?
Ik zal ook andere merken verkopen, en wil niet dat mensen gaan denken dat ons eigen merk dan het enige merk is. Daarentegen wil ik ook dat mensen ons merk terug kunnen koppelen aan de winkel.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Goedendag,

Ik denk dat je ze beter gescheiden ken houden, op je webshop uiteraard reclame voor je eigen merk. als je dit gescheiden houd, heb je ook kans dat als je kleding lijn wat bekender word mischien andere webshops intresse hebben.
en met twee webshops ken je altijd meer verdienen dan één.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: (Web)Winkelnaam ook als merknaam?

30 december 2012

Dat lijkt mij ook niet ideaal.

Stel je voor, jackjones.nl verkoopt replay kleding. Dat rijmt natuurlijk niet.
Idem dito voor jouw merknaam. Als je merk Fiend heet, de website fiend.nl, dan verwacht men het merk fiend op de site, geen merken van philips.
 
Fiend
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 december 2012

Re: (Web)Winkelnaam ook als merknaam?

30 december 2012


Goedendag,

Ik denk dat je ze beter gescheiden ken houden, op je webshop uiteraard reclame voor je eigen merk. als je dit gescheiden houd, heb je ook kans dat als je kleding lijn wat bekender word mischien andere webshops intresse hebben.
en met twee webshops ken je altijd meer verdienen dan één.
Het is de bedoeling dat het exclusief wordt/blijft. Dus geen verkoop aan andere webshops, winkels of wat dan ook. Tuurlijk kunnen andere bedrijven het product kopen voor de normale prijs, maar dan zullen ze het erg duur moeten verkopen, en dat maakt het niet erg aanlokkelijk.. Dus ja, daar zit mijn probleem ook niet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Fiend
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 december 2012

Re: (Web)Winkelnaam ook als merknaam?

30 december 2012

Dat lijkt mij ook niet ideaal.

Stel je voor, jackjones.nl verkoopt replay kleding. Dat rijmt natuurlijk niet.
Idem dito voor jouw merknaam. Als je merk Fiend heet, de website fiend.nl, dan verwacht men het merk fiend op de site, geen merken van philips.
En als de winkel nou eerder bestaat dan het merk? Waarom zou je het dan niet doen?