Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

nieuw logo

25 januari 2013

na 10 jaar wordt het tijd voor wat nieuws.
Mede omdat er een paar nieuwe site,s bij komen.
Dit logo heeft al 10 jaar dienst gedaan en doet het nog steeds op de site , de dozen en het plakband.
[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 6EgAfXiqWA
[/img]

En dit is de nieuwe opzet.
http://www.huishoudwinkelonline.nl/logo/
Graag jullie mening aangezien ik zelf nog niet 100% overtuigd ben.
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: nieuw logo

25 januari 2013

Ik vind zelf altijd dat een logo moet aansluiten op de diensten of producten van het bedrijf/webwinkel. Probeer dat ook terug te halen in het nieuwe logo. Je moet ervoor zorgen dat (potentiële) klanten direct je logo herkennen. Dat bolletje met bedrading (?) heeft niet veel te maken met de producten die je verkoopt. Ik raad je aan om eens te experimenteren met een vervanger van het blauwe bolletje. Je kunt ook eens proberen om dit bolletje te gebruiken in plaats van een O.
Actief in webshopontwikkeling
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: nieuw logo

25 januari 2013

Het bolletje symboliseert de aarde en de strepen de route die de pakketten afleggen.
Bij serviesonline was het niet zo moeilijk maar ik wil voor de verschillende website,s een herkenbaar/gelijk lijkend logo.
Dit is maar een concept en sta open voor andere ideeën.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: nieuw logo

25 januari 2013

Het bolletje symboliseert de aarde en de strepen de route die de pakketten afleggen.
Die globe kwam me al vaag bekend voor... En jawel hoor: die blauwe bol staat voor “global communications”.

Wereldwijde communicatie... Dat is internet. Hoe breed wil je het hebben?

Afbeelding
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Paulhout
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 oktober 2011
Locatie: Noordwijkerhout
Contacteer:

Re: nieuw logo

26 januari 2013

Dit zou ook niet mijn voorkeur hebben.

Ik zou voor een logo dichter bij de producten of diensten gaan.

Succes!
Nobelhout, Groot assortiment in Tuinhout
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: nieuw logo

26 januari 2013

Ward geeft het antwoord al. Je gaat toch geen bestaand logo (symbool) gebruiken met tekst voor je eigen logo! Dat is trouwens vragen om problemen als er iets met rechten vastgelegd is.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: nieuw logo

26 januari 2013

misschien wist TS niet dat het een bestaand symbool is.

Veel designers gebruiken symbolen / logos van anderen en sleutelen er zelf aan. Er zijn bijvoorbeeld ook speciale sites waar designers bestanden/vectors kunnen kopen om die te gebruiken, rechtenvrij.

Het kan dus inderdaad zijn dat er veel meer mensen dan het symbool gebruiken.

Wil er ook wel even bij zeggen dat niet iedere designer ze gebruikt natuurlijk.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: nieuw logo

27 januari 2013

Ik heb de logo,s niet zelf gemaakt maar laten maken.
Ik heb nog wel gevraagd of de wereldbol vrij te gebruiken was en heb van hem begrepen dat het mocht mits je niet claimde dat je hem zelf hebt gemaakt.
Hij past natuurlijk bij vele Ishops maar ik vind hem wel geslaagd eigenlijk maar jullie mening wou ik zeker meenemen in m,n beslissing.
Nieuw logo betekend dat de bedrijfsauto, de canvasdoeken voor braderie,s , de dozen, het tape, de stempels en de showroom opnieuw moet.
Dus best ingrijpend.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: nieuw logo

27 januari 2013

Persoonlijk vind ik dit logo niet mooi. Daarbij past het ook niet bij de producten die verkocht worden. Als je iets met webdesign of hosting zou doen had dit wel gewerkt. Ik zou de ontwerper nog een alternatief laten maken. Iets wat beter aansluit op het aanbod, en zonder gebruik te maken van bestaande graphics.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: nieuw logo

27 januari 2013

Zonde van je geld.. Ik zou je logo lsten maken bij iemand die er wel verstand van heeft en gren bestaande afbeeldingen van het internet jat.

Dit is gewoon knip plak + tekst werk. Er zit geen enkele gedachte achter het logo, want zeg nou eerlijk, een wereldbol en een webwinkel die dierenvoeding levert in Nederland? ...
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: nieuw logo

27 januari 2013

want zeg nou eerlijk, een wereldbol en een webwinkel die dierenvoeding levert in Nederland? ...
ook goeiemorgen.
Zullen we eerst een bakkie koffie gaan drinken?
(geintje hoor)
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: nieuw logo

27 januari 2013

want zeg nou eerlijk, een wereldbol en een webwinkel die dierenvoeding levert in Nederland? ...
ook goeiemorgen.
Zullen we eerst een bakkie koffie gaan drinken?
(geintje hoor)
Huishoud spullen ;) Blijkbaar door elkaar gehaald met een ander topic hier over knaagdierenvoeding.

Maar ik zou niet aan dit logo beginnen. Je kan er veel creatiever mee omgaan, bijvoorbeeld de I bij ServIesOnlIne te veranderen in een mes en een vork. Of een bord, mes en een vork in plaats van die wereldbol. Ik vind het een beetje te simpel gedacht van die logo designer. Daarnaast slaat de wereldbol totaal niet op de achterliggende gedachten van de webshop.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: nieuw logo

27 januari 2013

als ik eerlijk ben , en dat zeg ik ook omdat ik zelf design...

Inderdaad neem contact op met de designer en laat iets maken wat echt bij je thema past.

Mensen leggen vaak links met logo's ... Er zullen veel mensen de link inderdaad niet kunnen leggen met huishouding. Er zijn zo veel dingen mogelijk....

Er zijn zat oplossingen te bedenken in een design waarbij je toch een soort van "wereldbol" zou kunnen gebruiken.

Een designer die dit logo heeft bedacht naar aanleiding van je verzoek om een logo te maken... heeft zeker geen goed inlevingsvermogen, en zeker niet goed nagedacht. Tenzij je zelf met het verzoek bent gekomen met dat symbool.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: nieuw logo

27 januari 2013

Ok, dit logo gaat hem niet worden, ik ben blij met jullie meningen.
Mijn opdracht was om voor de 3 verschillende url,s een gelijk lijkend logo te maken.
Ik vind de tekst met 2 verschillende kleuren wel mooi (gelijklijkend) nu nog een passend symbool er voor.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: nieuw logo

28 januari 2013

Ik vind de tekst met 2 verschillende kleuren wel mooi (gelijklijkend) nu nog een passend symbool er voor.
Over smaak valt niet te twisten, maar de typografie (een versmalde Garamond) doet mij denken aan die van Apple van bijna dertig jaar geleden. Dat mag wel een paar decennia moderner.

Afbeelding
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: nieuw logo

28 januari 2013

Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: nieuw logo

01 februari 2013

van deze vind ik het aantal kleuren weer een nadeel.
Dat worden wel hele dure dozen en plakband :-(

Afbeelding
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: nieuw logo

01 februari 2013

Het aantal kleuren kan ook meevallen ....


Ja full colour bedrukken is in vele gevallen duurder ...

Maar

Dat wil niet betekenen dat je met verschillende kleuren kan werken. Neem je bijvoorbeeld blauw en zwart, kan je ook met gradaties gaan werken. Waarbij toch alleen maar twee kleuren bedrukken in rekening worden gebracht.

Zwart kan gaan van echt zwart tot heeeel licht grijs , en blauw van echt donker blauw naar heeel licht blauw. Als het dan maar echt van twee kleuren afkomen. En je de gradaties toepast van die twee kleuren.

Dus nee drukken in kleur is niet altijd duur ;-)
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: nieuw logo

01 februari 2013

Ik vind het overigens geen mooi logo. Over de kleuren kan ik niet meepraten want ben kleurenblind.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: nieuw logo

02 februari 2013

Dit is ook weer een bestaande graphic. Dit weet ik omdat ik het zelf ook weleens heb gebruikt :P . Heb je echt een ontwerper of een kennis die je er mee helpt? Als het een ontwerper is die factureert vind ik wel dat hij /zij zich er erg gemakkelijk vanaf maakt.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: nieuw logo

02 februari 2013

Als dat tasje door dezelfde persoon is gemaakt is zijn kwaliteit wel duidelijk.

Hij zoekt een willekeurig logo op, op internet en zet hier vervolgens een tekst in van jouw winkel.

Beide ontbreken compleet aan inspiratie en creativiteit.. Ik zou even verder kijken.
 
tijn22
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 januari 2011
Contacteer:

Re: nieuw logo

02 februari 2013

Inderdaad, beide logo’s zien er behoorlijk amateuristisch uit. Zo is de tekst niet in verhouding, is er een te grote ruimte tussen huishoud en winkel, en waarom de tekst online er ineens naast staat is me een raadsel. Ook zal de zwarte tekst 'winkel' op een zwart/wit kopie of print nauwelijks leesbaar zijn.

Als je een ontwerper inhuurt die een kant-en-klaar logo gebruikt, dan kun je dat geld beter uitsparen en het zelf doen door een ontwerp te kopen op een website zoals Graphicriver.

http://graphicriver.net/category/logo-templates
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: nieuw logo

02 februari 2013

Misschien moet je een andere ontwerper zoeken.
Ik kan je TiaID van dit forum aanraden, maakt mooie logo's.

Je moet er inderdaad voor zorgen dat je logo er strak uitziet en dat klanten
meteen herkennen wat je verkoopt.
Actief in webshopontwikkeling
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: nieuw logo

02 februari 2013

 
Gebruikersavatar
championhelmets
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 oktober 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: nieuw logo

26 oktober 2013

mijn persoonlijke mening is dat het gewoon moet uitstralen wie jij als bedrijf bent, modern eigentijds etc kun je op veel verschillende manieren interpreteren maar hoe dan ook een goedlopend bedrijf valt of staat niet met het logo maar vooral met wat hiermee gedaan wordt
For all your Valentino Rossi helmets, Lorenzo helmets and helmets of all your favorite riders from motoGP, visit Champion Helmets helmets now!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht