Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Folkert
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 januari 2013

Naampje

07 februari 2013

Als jonge student lijkt het mij leuk en vooral zeer leerzaam om zelf eens iets op de poten zetten en daarom ben ik de laatste weken bezig met dit idee te ontplooien tot een webwinkel. Alleen loop ik op het moment van schrijven vast op de naam.

Mijn webwinkel zal vooral beschermingsproducten en houdertjes (wat vaak op hetzelfde neerkomt :roll: ) verkopen in de vorm van portefeuilles, portemonnees, visitekaarthouders, creditkaarthouders, sleutelhouders, organisers, pennenhouders, schrijfmappen en een segment in hoesjes/houders voor mobieltjes en tablets.

De producten zullen voornamelijk uit leer bestaan, maar ook zullen een aantal artikelsoorten polyester en (misschien) kunstleer producten krijgen. Dus een naam gefocust op leer zie ik dan ook niet zitten. Net als een naam waar mijn eigen voor en/of achternaam is in verwerkt.

Wat vooral uit mijn toekomstige winkel moet blijken dat ik mijn producten relatief goedkoop aanbied.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Naampje

08 februari 2013

wellicht dat je gewoon lekker simpele leuke naam moet nemen.

denk hierbij aan "zazzle" of andere hippe naam.
de markt waar je inzit (of in wilt gaan) kan ik ook niet 123 een passende branche naam bedenken. Daarom zou ik inspelen op de "web2,0" namen lekker kort en krachtig.

wellicht kun je hier ideeën opdoen: http://www.brandbucket.com (.coms zijn altijd bezet maar .nl/.be vaak vrij)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
argosmedia
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 februari 2013
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Naampje

08 februari 2013

Persoonlijk zou ik je aanraden om niet te beginnen in deze markt. Als er een markt is die meer dan overvol is en waar op iedere cent geconcurreerd wordt, dan is het deze wel. Maar als je het toch doet dan doet de naam er niet zoveel toe. Je mikt dan op koopjeszoekende klanten en die malen niet om een kekke naam. Tenzij je je richt op exclusieve, unieke, herkenbare producten, dan is de naam veel belangrijker. Maar dan zou ik zelf niet snel zo'n nietszeggende onzinnaam gebruiken die je tegenwoordig in duizenden getale voorbij ziet komen. Een fantasienaam is nl. moeilijk te onthouden. Ze lijken allemaal op elkaar (zie ook de briljante tv-reclame van Klaverblad Verzekeringen: http://www.youtube.com/watch?v=0zkx8YPxCEI ). Maar ik geef toe dat het vinden van een echt goede, beschikbare naam een lastige taak is. Ik zou zeggen: probeer eerst een aantrekkelijke markt te vinden, dan goede inkoopvoorwaarden te vinden en dan komt de naam vanzelf wel.
Vriendelijke groet,
Jurgen Nijhuis
Argos Media