Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
MikeD
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 februari 2013

Trefwoord in naam ivm zoekmachines

17 februari 2013

Beste allemaal,
Voor mijn webshop in speelgoed ben ik nog op zoek naar een goede naam en dat blijkt wat minder eenvoudig dan ik had verwacht. Paar vragen over naamkeuze:
1. maakt het met de huidige structuur van Google nog veel verschil of het zoekwoord in de naam voorkomt (dus pietspeelgoed.nl ipv piet.nl)?
2. hoe zit het met Engelse woorden, maakt dit veel verschil tov Nederlandse (dus in dit voorbeeld: piettoys.nl ipv pietspeelgoed.nl)?

Dank!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Naam...

18 februari 2013

Beste allemaal,
1. maakt het met de huidige structuur van Google nog veel verschil of het zoekwoord in de naam voorkomt (dus pietspeelgoed.nl ipv piet.nl)?
2. hoe zit het met Engelse woorden, maakt dit veel verschil tov Nederlandse (dus in dit voorbeeld: piettoys.nl ipv pietspeelgoed.nl)?
1. Ja
2. Ja
Beiden met een kanttekening natuurlijk, want het is maar een van de honderden factoren voor Google dus als je sterk genoeg bent op de andere factoren, is branding sterker. Maar zo niet, dan helpt het nog altijd om een identiek trefwoord in de domeinnaam te hebben. Dus speelgoed (niet toys)
 
Zoektermen.nl
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 februari 2010
Contacteer:

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

03 maart 2013

1. Ja, naast de domeinnaam helpt ook het juiste gebruik van de website rubrieken/ structuur (b.v. speelgoedvanpiet.nl/puzzels/)
2. Maak een zoektermen onderzoek. Naast het verschil tussen toys en speelgoed, neem hierin ook de artikelen en rubrieken op die je te verkopen hebt. Pas hierop je website aan, wellicht ook je aanbod, je Adwords campagne en je doelstellingen. Het begint met een zoektermen onderzoek & analyse.

Succes met je website!
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers
 
MikeD
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 februari 2013

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

05 maart 2013

Dank voor de reacties!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Irin
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 april 2013

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

17 april 2013

Voor de zoektermen is het makkelijk als je even de gratis Adwords Keyword Tool van google gebruikt.
Hier kun je goed zien of er op bepaalde termen ook beter gezocht word naar engelse of nederlandse termen, meervoud of enkelvoud. los geschreven of aan elkaar vast.
Let op dat je kijkt naar de "lokale zoektermen"

Succes :)
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

01 mei 2013

en is het verstandig om een domeinnaam met zoekwoorden door te schakelen naar je domeinnaam met bedrijfsnaam?

bv ik verkoop goedkope stoelen en mijn domeinnaam en bedrijfsnaam is www. biancib .nl.
is het dan verstandig om www. goedkopestoelen .nl te kopen en die door te schakelen naar de eerste?
 
Boekhandel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 maart 2011

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

03 mei 2013

en is het verstandig om een domeinnaam met zoekwoorden door te schakelen naar je domeinnaam met bedrijfsnaam?

bv ik verkoop goedkope stoelen en mijn domeinnaam en bedrijfsnaam is www. biancib .nl.
is het dan verstandig om www. goedkopestoelen .nl te kopen en die door te schakelen naar de eerste?
Dat heeft geen enkele zin. Google hecht geen waarde aan doorgelinkte domeinnamen. Wat misschien wel zin kan hebben is op www. goedkopestoelen .nl een weblog zetten die je bijhoudt en linkjes plaatst naar www. biancib .nl.
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

03 mei 2013

en is het verstandig om een domeinnaam met zoekwoorden door te schakelen naar je domeinnaam met bedrijfsnaam?

bv ik verkoop goedkope stoelen en mijn domeinnaam en bedrijfsnaam is www. biancib .nl.
is het dan verstandig om www. goedkopestoelen .nl te kopen en die door te schakelen naar de eerste?
Dat heeft geen enkele zin. Google hecht geen waarde aan doorgelinkte domeinnamen. Wat misschien wel zin kan hebben is op www. goedkopestoelen .nl een weblog zetten die je bijhoudt en linkjes plaatst naar www. biancib .nl.
Dit is niet helemaal waar. Google hecht heel veel waarden aan doorgelinkte domeinnamen. Als jij een goedlopende webshop heb met hoge rankings in Google: http://www.webshopA.nl, en deze redirect naar je nieuwe webshop: http://www.webshopB.nl. Dan zal webshopB.nl de rankings van webshopA overnemen.

In het voorbeeld van goedkopestoelen.nl zal het weinig uithalen omdat het niet echt iets van waarde is als je het alleen registreerd en gelijk doorlinked. Maar als je eerst wat tijd in het promoten van goedkopestoelen steekt en er voor zorgt dat de website goed ranked voordat je em redirect zal het ook de goede rankings overgeven.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

03 mei 2013

Maar als je eerst wat tijd in het promoten van goedkopestoelen steekt en er voor zorgt dat de website goed ranked voordat je em redirect zal het ook de goede rankings overgeven.
En dit is dan ook maar tijdelijk en de website waar je heen linkt moet ook dezelfde soort inhoud hebben. Maar na een paar weken is het weer helemaal voor niets geweest. Dan is een blog zoals werd voorgesteld beter en blijvend.
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

03 mei 2013

Maar als je eerst wat tijd in het promoten van goedkopestoelen steekt en er voor zorgt dat de website goed ranked voordat je em redirect zal het ook de goede rankings overgeven.
En dit is dan ook maar tijdelijk en de website waar je heen linkt moet ook dezelfde soort inhoud hebben. Maar na een paar weken is het weer helemaal voor niets geweest. Dan is een blog zoals werd voorgesteld beter en blijvend.
Zo tijdelijk is het ook weer niet hoor. Ik rank nog steeds #1 op sommige keywords dankzij een redirect van ruim een half jaar geleden.

Het is eigenlijk net zo als met backlinks bouwen. Als je ineens stopt met backlinks bouwen zullen je rankings ook langzaam dalen. Dit is ook het geval met redirects; als je een goed rankende website redirect zal het de rankings overgeven maar als je ook stopt met het bouwen van backlinks ( naar zowel de oude en de nieuwe site ) zullen de rankings na een tijdje langzaam dalen. Maar als je gewoon doorgaat met backlinks bouwen ( naar de nieuwe site ) zul je je rankings behouden.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

03 mei 2013

Zelf heb ik al meer dan een jaar niet meer backlinks gemaakt. Toch heb ik nog steeds een pagerank van 4. Ook is het verkeer vanuit organische resultaten enkel toegenomen. De structuur en de content van de website zijn mijns inziens belangrijker dan de URL en de hoeveelheid backlinks.

Ook zou ik adviseren om rich snippets goed in te zetten. Er gaan namelijk ook hardnekkige geruchten, dat een betere CTR uiteindelijk je ranking ook verbeterd. Met rich snippets kun je 'een grotere vermelding' maken in de resultaten van Google. Dan heb je dus vanzelfsprekend ook altijd een net even hogere CTR.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
NickdeVries
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2013

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

09 mei 2013

Het is achterhaald dat een bepaald woord in je URL een ranking factor is.
 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: Trefwoord in naam ivm zoekmachines

10 mei 2013

Het is achterhaald dat een bepaald woord in je URL een ranking factor is.
Een exact keyword als domein in combinatie met wat PageRank heeft nog steeds effect. Er is alleen een update geweest waardoor ze niet meer standaard bovenaan staan.