hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

1
Goeieavond,

wij hebben sinds begin vorig jaar een webshop overgenomen van een kennis.
We willen hier enkele aanpassingen in doorvoeren en hadden de vraag gesteld aan de persoon die deze webshop heeft opgebouwd. Maar dit lukt ons niet echt, wij krijgen die maar niet te pakken en zijn ondertussen nu reeds een jaar verder zonder enige aanpassing.
Sommige aanpassingen zijn ook broodnodig vermits wij ondertussen een ander logo hebben, enz enz
Daarom probeer ik zelf via een andere weg ( deze dus :D ) om iemand te vinden die me kan helpen ( betalend of niet )
Volgens wat ik er al van weet ( en dat is heus niet veel vermits ik niet ITmatig aangelegd ben, sorry hiervoor ) is hij opgebouwd via oscommerce....

alvast bedankt!
bikeshop

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

3
goh heel erg bedankt, maar het is een lang lijstje hoor
oa:
-aanpassen logo
-aanpassen contactgegevens op sommige pagina's
-sommige pagina's zijn niet meer bereikbaar, ik krijg een foutpagina, waarom??? geen idee...
-de speciale tekens in taal Frans worden niet ondersteund
-ik wil er een soort blog bij
-linkpagina's naar andere websites aanmaken
-site is momenteel heeeeel erg traag, hier moet ook iets aan gedaan worden
-de prijzen moet ik momenteel 1 per 1 updaten, daar kruipt veel te veel tijd in, dit zou moeten kunnen via een produktcode of zo
-ik wil verschillende betaalmethodes kunnen aanbieden via de webshop
- enz enz

dus zoals je kan zien een lang lijstje
wat ik zelf al kunnen aanpassen heb via try and error heb ik reeds gedaan

nog steeds geïnteresseerd? :wink:

Groetjes,
Ina
http://www.bikeshop-online.be

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

4
Als je zoveel wilt aanpassen, is de vraag of osCommerce welke niet meer geupdate wordt door devteam (momenteel al enkele jaren niet) wellicht overwegen waard om hedendaagse software te kiezen.

De vragen die je stelt, oftwel ombouwen van je aangegeven punten is vrijwel allemaaal maatwerk
Daarmee blijft je zitten met de verouderde (best lekke) software.

Ik denk dat de snelheid overigens aan je hosting ligt, er zit al ruim 1 seconde vertraging bij opvragen van de website aan de webserver en dan pas begint je content te laden.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

5
Wat een onzin. OSCommerce wordt nog steeds ontwikkeld. OK het is traag en wat achterhaald maar er draaien nog duizende winkels op en ze hebben nog steeds enorm veel (gratis) plugins. Doet niet af dat ze inmiddels door vele andere pakketten voorbij gestreefd zijn maar OSCommerce an sich doet nog wel mee.

-aanpassen logo

Dat is niet zo'n probleem mits deze exact hetzelfde formaat (hoogte-breedte) heeft als je huidige logo. Ga via FTP naar: http://www. logo naam.extentie> en gewoon vervangen

-aanpassen contactgegevens op sommige pagina's

Ook dat is geen probleem. Kan je een beetje HTML? Ik kan je wel helpen met de juiste bestanden vinden die je aan moet passen

-sommige pagina's zijn niet meer bereikbaar, ik krijg een foutpagina, waarom??? geen idee...

Bestaat de pagina nog wel in de directory? Kijk naar de URL van de link en kijk of deze via FTP nog wel bestaat. Bestaat het hele bestand niet meer kun je kijken of je het missende bestand nog in een oude backup hebt zodat je deze kan terugzetten. Anders jou versie van OSCommerce nog een keer downloaden voor het originele bestand. Maar mocht je ooit wijzigen in dat bestand hebben uitgevoerd zijn die nu uiteraard allemaal weg.

-de speciale tekens in taal Frans worden niet ondersteund

Hmm lastig. Moet ik even over nadenken.

-ik wil er een soort blog bij

Er zijn vast en zeker blog modules die je kan downloaden als plugin voor OSCOmmerce. Wat je ook kan doen is een aparte blog openen (Massa's gratis blogsoftware aanwezig) en hier ff een linkje naartoe maken.

-linkpagina's naar andere websites aanmaken

Daar kan ik je zo 1,2,3 even niet meer helpen

-site is momenteel heeeeel erg traag, hier moet ook iets aan gedaan worden

Weet je wat je site traag maakt? Trage server, te grote bestanden etc? Op zich is Oscommerce niet traag. In ieder geval niet voor de kleinere sites. Al is OSCommerce ook niet snel het is niet log als bv Magento.

-de prijzen moet ik momenteel 1 per 1 updaten, daar kruipt veel te veel tijd in, dit zou moeten kunnen via een produktcode of zo

Ook hier zijn plugins voor. Alternatief is direct in de DataBase zetten maar daar zou ik als 'leek' niet voor gaan. Je kan je winkel er makkelijk mee om zeep helpen als je het niet goed doet.

-ik wil verschillende betaalmethodes kunnen aanbieden via de webshop

Welke? Ik weet dat Sisow een prima OSCOmmerce heeft. Voor nop. Maar weet niet of ook jou gewenste betaalmethode daarin zit.

- enz enz

Duidelijk :D
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

6
Het Varaantje schreef: -aanpassen logo

Dat is niet zo'n probleem mits deze exact hetzelfde formaat (hoogte-breedte) heeft als je huidige logo. Ga via FTP naar: http://www. logo naam.extentie> en gewoon vervangen
Zo dus: http://www.bikeshop-online.be/images/webshop/logo.png

logo.png even via FTP vervangen. Huidige logo is 550 x 120 pixels

Je moet even kijken hoe het gaat als je nieuwe logo hoger/breder is dat het je layout niet sloopt :D
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

7
Beste

Je kan ook eens kijken op freelance.nl je kunt daar een advertentie plaatsen en er zullen genoeg freelancers zijn die je voor een hele schappelijke prijs willen helpen.

Hebt dit zelf zo al meerdere malen gedaan.

Je kan ook kijken op elance.com zijn freelancers van over de hele wereld, super prijzen maar je moeten kijken wie je neem, kwaliteit kan nog al eens verschillen

Mvg
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

8
Het Varaantje schreef:Wat een onzin. OSCommerce wordt nog steeds ontwikkeld. OK het is traag en wat achterhaald maar er draaien nog duizende winkels op en ze hebben nog steeds enorm veel (gratis) plugins. Doet niet af dat ze inmiddels door vele andere pakketten voorbij gestreefd zijn maar OSCommerce an sich doet nog wel mee.
Bij jou is alles onzin als het niet in je straatje past... :lol:

laatste release: 2 jaar geleden
https://github.com/osCommerce/oscommerce/releases

niet bepaald "door ontwikkeld" te noemen in de laatste 2 jaar waarin een enorme verschuiving is geweest van gebruikte php technieken..

In die tijd is de wereld overgegaan op PHP 5.3/4 en komt 6 er al aan.
oscommerce default bij installatie gaat bij nieuwe serverinstallaties al over zijn nek. (wekelijks klachten over)
toegegeven, als je wat effort steekt in oscommerce kun je er alsnog leuke dingen mee doen.

http://www.edelrijk.nl is een oscommerce 2,2 geweest, na 6 jaar doorontwikkelen/aanpassen en pleisters plakken niet veel meer van over maar ja idd het is oscommerce...
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

9
Maurice schreef:Bij jou is alles onzin als het niet in je straatje past... :lol:

laatste release: 2 jaar geleden
https://github.com/osCommerce/oscommerce/releases

niet bepaald "door ontwikkeld" te noemen in de laatste 2 jaar waarin een enorme verschuiving is geweest van gebruikte php technieken..

In die tijd is de wereld overgegaan op PHP 5.3/4 en komt 6 er al aan.
oscommerce default bij installatie gaat bij nieuwe serverinstallaties al over zijn nek. (wekelijks klachten over)
toegegeven, als je wat effort steekt in oscommerce kun je er alsnog leuke dingen mee doen.

http://www.edelrijk.nl is een oscommerce 2,2 geweest, na 6 jaar doorontwikkelen/aanpassen en pleisters plakken niet veel meer van over maar ja idd het is oscommerce...
Maurice aangezien je problemen hebt om normaal te reageren reageer maar helemaal nooit meer op mijn posts....

Bovendien is het gewoon weer niet waar wat je zegt. In september is v2.3.3.4 uitgebracht en binnenkort komt versie 3 uit. Bovendien zijn er duizenden add-ons die gratis verkrijgbaar zijn die precies de problemen oplossen waar TS om vraagt. Als het antwoord niet weet prima hoor maar reageer dan gewoon niet.

Dit is ieder geval mijn laatste reactie naar jou toe. Bij deze sta je bij mij op de ignore list en ik kan je reacties niet meer lezen dus bespaar je de moeite
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

10
V3 staat al ruim 5 jaar op de planning geloof ik? De laatste update daarvan was zo'n 2,5 jaar geleden. Ik zie het er niet meer van komen.

Afgelopen september zijn er 6 bestanden gewijzigd trouwens, dat is niet echt "door ontwikkelen".

Ik heb ooit met OScommerce gewerkt, dat kost zo verschrikkelijk veel tijd. Een paar maanden geleden mijn eerste Magento installatie gedaan, dat had ik na 2 weken onder de knie.

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

11
Ik zou nu ook zeker niet meer beginnen met OSCommerce. Maar als je een bestaande webwinkel hebt dan moet je zelf de keuze maken of overnieuw beginnen met een ander pakket of gaan werken met plugins om toch te kunnen bereiken wat je wil. Naar mijn idee is dat met bovenstaande wensen van TS gewoon mogelijk en zeker niet meer dan enkele uren werk.

Ik wil al langere tijd overstappen naar OpenCart maar wacht nog steeds op de 2.0. Ook al een jaar geleden aangekondigd en die is zoveel beter (en anders) dan de 1.X versie dat dit niet meer te upgraden is. In ieder geval niet zonder je skin kwijt te zijn en al je addon's doen het niet meer vanwege nieuw template systeem en nieuw addon systeem. Had ik destijds geweten dat het nog zolang zou duren had ik niet gewacht. Marja op zo'n moment denk je ook dat het niet slim is om over te stappen op een pakket die al op korte termijn niet meer te upgraden is zonder forse investeringen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

12
Het Varaantje schreef:
Maurice schreef:Bij jou is alles onzin als het niet in je straatje past... :lol:

laatste release: 2 jaar geleden
https://github.com/osCommerce/oscommerce/releases

niet bepaald "door ontwikkeld" te noemen in de laatste 2 jaar waarin een enorme verschuiving is geweest van gebruikte php technieken..

In die tijd is de wereld overgegaan op PHP 5.3/4 en komt 6 er al aan.
oscommerce default bij installatie gaat bij nieuwe serverinstallaties al over zijn nek. (wekelijks klachten over)
toegegeven, als je wat effort steekt in oscommerce kun je er alsnog leuke dingen mee doen.

http://www.edelrijk.nl is een oscommerce 2,2 geweest, na 6 jaar doorontwikkelen/aanpassen en pleisters plakken niet veel meer van over maar ja idd het is oscommerce...
Maurice aangezien je problemen hebt om normaal te reageren reageer maar helemaal nooit meer op mijn posts....

Bovendien is het gewoon weer niet waar wat je zegt. In september is v2.3.3.4 uitgebracht en binnenkort komt versie 3 uit. Bovendien zijn er duizenden add-ons die gratis verkrijgbaar zijn die precies de problemen oplossen waar TS om vraagt. Als het antwoord niet weet prima hoor maar reageer dan gewoon niet.

Dit is ieder geval mijn laatste reactie naar jou toe. Bij deze sta je bij mij op de ignore list en ik kan je reacties niet meer lezen dus bespaar je de moeite

Ik heb geen problemen met je posts, maar meer hoe je ze soms uit..

Zoals Henk K en de door mij aangegeven link al aangeeft is het doorontwikkelen niet zo...

gratis addons, akkoord die zijn er, en ook veel maar ook veel net als bij wordpress door "iemand" gemaakt maar niet gecontroleerd. Kan net zo goed een achterdeur in zitten
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

14
Het Varaantje schreef:Ik zou nu ook zeker niet meer beginnen met OSCommerce. Maar als je een bestaande webwinkel hebt dan moet je zelf de keuze maken of overnieuw beginnen met een ander pakket of gaan werken met plugins om toch te kunnen bereiken wat je wil. Naar mijn idee is dat met bovenstaande wensen van TS gewoon mogelijk en zeker niet meer dan enkele uren werk.

Ik wil al langere tijd overstappen naar OpenCart maar wacht nog steeds op de 2.0. Ook al een jaar geleden aangekondigd en die is zoveel beter (en anders) dan de 1.X versie dat dit niet meer te upgraden is. In ieder geval niet zonder je skin kwijt te zijn en al je addon's doen het niet meer vanwege nieuw template systeem en nieuw addon systeem. Had ik destijds geweten dat het nog zolang zou duren had ik niet gewacht. Marja op zo'n moment denk je ook dat het niet slim is om over te stappen op een pakket die al op korte termijn niet meer te upgraden is zonder forse investeringen.
Exact, als je het 2 jaar geleden al wist...

Ooit moet je eens die keuze maken. De ontwikkeling stopt gewoon op een dag, de rek is er onderhand wel uit bij OScommerce. Ondanks wat ze op de planning hebben, is er de afgelopen jaren weinig gedaan.

Je kunt bij een oude auto ook continue reparaties laten uitvoeren, maar ooit kom je op het punt waarop je toch echt een nieuwe moet kopen, dan ben je het geld van die reparaties kwijt en moet je alsnog iets nieuws.

Re: hulp gezocht voor doorvoeren aanpassingen webshop

15
iedereen heel erg bedankt voor de vele reakties
ik moet dus idd de pro en contra's afwegen...
maar neem nu dat ik overstap op een ander pakket, hoe gaat dat dan in zijn werk? er zitten momenteel een 30000 tal produkten in de shop, hoe wordt alles overgedragen?

zoals ik al zei in vorige posts, ik ben een echte leek en weet er helemaal niets van, dit is ook niet mijn hoofdberoep maar ik doe dit na mijn uren en dus kan ik er niet zoveel tijd insteken, want ik heb al werk genoeg met de bestellingen te verwerken...

Groetjes,
Ina