Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
emreakgul
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 februari 2016

Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

19 februari 2016

Beste leden,

Ik ben van plan om te gaan starten met een eigen webshop.
Een vriend van me heeft een eigen Instagram fan pagina waarbij hij MMA videos en foto's plaatst.
Hij heeft met succes 130.000 volgers kunnen benaderen en ik ben van plan om samen met hem kleding te gaan ontwerpen en via zijn Instagram het gaan promoten.
Ik weet alleen niet hoe ik moet gaan starten, wat ik kan verwachten en wat de prijzen zou kunnen zijn.
Ik zou het erg waarderen als jullie mij erbij kunnen helpen.

Bedankt,
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

19 februari 2016

Je hebt je vraag gesteld in het "vraag en aanbod" gedeelte. Ik neem daarom aan dat je voor advies bereid bent te betalen?
 
emreakgul
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 februari 2016

Re: Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

19 februari 2016

Je hebt je vraag gesteld in het "vraag en aanbod" gedeelte. Ik neem daarom aan dat je voor advies bereid bent te betalen?
Hangt ervan af wat de prijzen zijn en hoe hulpzaam je kan zijn voor mijn webshop.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

19 februari 2016

Begin met het schrijven van een ondernemingsplan. Doe onderzoek naar de markt en verdiep je in de doelgroep.

Van daaruit kan je een concept ontwikkelen.

De keuze is dan tussen webshop software onder licentie of bijvoorbeeld open source. Dit is afhankelijk van je wensen en eisen, eigen kennis en budget.

Daarna kan je de website gaan optimaliseren.

Succes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

19 februari 2016

Een webshop onder licentie kost enkele tientjes per maand, een simpele webshop laten bouwen een paar duizend euro.
Het hangt allemaal van je wensen af, hoe meer wensen, hoe hoger het prijskaartje! ;-)

Maar goed, dat is alleen het webshop gedeelte, je krijgt uiteraard ook nog de overige bedrijfskosten, deze zijn afhankelijk van de branche en het product wat je op de mark brengt.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

24 februari 2016

Mijn advies, kijk of je de tijd en mogelijkheden hebt om een webshop te beginnen. Zoals je uit de posts van de andere forumleden kan opmaken komt er meer bij kijken dan je zou verwachten. Het is handig om een druk bezet Social Media-kanaal te hebben om te mogen gebruiken, maar dan ben je er nog lang niet. Een webshop laten bouwen lijkt me geen optie in jouw geval, zonde van de 2000/3000 euro. Een webshoppakket kan je voor een paar tientjes per maand nemen. Maar voordat je daarin begint zal je je toch moeten verdiepen in je doelgroep. 

In grote lijnen ben je tijd en geld kwijt aan de inkoop van je producten, alle mailtjes typen, content vullen, designs, huisstijl, marketing, SEO, ondernemingsplan etc etc. Er komt meer bij kijken dan je zou denken. 
Ik zou er nog een nachtje over slapen, voordat je wat doet zogezegd ;)
 
jh-duke
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 maart 2015
Locatie: Dordrecht

Re: Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

05 maart 2016

Wat je ook kan doen is per maand betalen aan bedrijven die de hosting + webshop online houden.
Jimdo'ish iets, kost je bijvoorbeeld €20,- per maand inclusief BTW en vanuit daar zou je eventueel eenmalig een design moeten betalen en dan is de hosting+domein+webshop online voor €20,- op zich prima als je niks af weet van webshops..!
 
Deluxe-Entertainment
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 april 2016

Re: Ik wil graag beginnen met een webshop, maar weet niet helaas hoe en wat?

18 april 2016

Goedendag,

Er zijn veel mogelijkheden om een webshop te starten, zoals hierboven al verteld word.

Persoonlijk zou ik beginnen met een webshop onder licentie, hierdoor kan je al vanaf €9,50 per maand een goede start maken (Shoppagina). Enig programmeerwerk kan je uit handen geven, of zelf doen. Denk hierbij aan het opstellen van het template, het maken van een design, het verwerken van de voorkeuren, en het importeren van koppelingen zoals Shops United en Ideal (Sisow of Postcode.nl). Hierbij heb je zelf ook het gemak van het importeren van nieuwe producten en een goed verkoopoverzicht.

Mocht je hiermee succes behalen kan je altijd nog kiezen voor een eigen webshop welke voor je word ontworpen.

Wil je wat meer informatie ontvangen kan je ons gewoon een bericht of een email sturen.

Tevens heb ik dit bericht naar je gemaild.

Met vriendelijke groet,

Dennis v.d. Meulen
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht