Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Website laten analyseren door virus-scanners

24 december 2016

Hallo,

Indien ik gebruik maak van internet explorer en zoek op een bepaald onderwerp met Google, dan krijg je uiteraard alle zoekresultaten. Bij de meeste sites zie ik dan een groen vinkje staan. Dit komt volgens mij door de geïnstalleerde virus scanner.
Bij een aantal sites, staat echter een grijs vinkje met de opmerking dat deze site nog niet is geanalyseerd.

Nu bestaan wij al een aantal jaren en bij onze site staat nog altijd een grijs vinkje. Nu kan ik mij voorstellen dat dit potentiële kopers afschrikt.

Weten jullie of ik onze site ergens kan aanmelden om te laten analyseren?

Alvast bedankt,

Peter
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Website laten analyseren door virus-scanners

24 december 2016

Als je denkt dat het de geïnstalleerde virus scanner is dan moet je bij de makers daarvan eens op de website kijken. Ik word niet afgeschrikt want ik zie die vinkjes niet ;-)
 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Website laten analyseren door virus-scanners

25 december 2016

Bedankt voor je reactie.

Ik heb al op de site gekeken van verschillende virusscanners, maar kan hierover geen informatie vinden. Ook kan ik verder op internet hierover geen info vinden.
Nu zullen de meeste technische mensen zich hierdoor niet laten afschrikken. Maar ik kan me voorstellen dat sommige potentiële klanten toch de voorkeur geven aan een site waarbij hun virusscanner aangeeft dat dit een veilige site is.
Ik kan uiteraard wel contact opnemen met het betreffende bedrijf, maar ja, hoeveel verschillende virusscanners zijn er wel niet.

Ik vraag me af hoe de verschillende virusscanners weten welke sites dat ze moeten scannen? Je zou verwachtten dat je je site hiervoor zou moeten aanmelden o.i.d.