Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
sahib
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 januari 2019

Bevestigingsmail van een bestelling in Logivert

05 januari 2019

Ik gebruik Logivert 6 en als een klant een bestelling heeft geplaatst dan krijg ik ook een mail met de bestelling, maar de klant zelf ontvangt die niet.
Ik krijg ook een mail binnen van Sisow met de betaling.
Weet hier misschien hoe ik Logivert kan instellen zodat de klant ook een mail krijgt van zijn/haar bestelling?

Groetjes,
sahib
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: Bevestigingsmail van een bestelling in Logivert

07 januari 2019

Beste Sahib,

LogiVert verstuurt automatisch tegelijkertijd een bevestigingsmail naar u en de besteller. Gezien de mail wel bij u aankomt is het zo goed als zeker dat deze ook naar uw klant wordt verzonden. Om de een of andere reden komt hij blijkbaar niet aan bij uw klant.
De meest voorkomende reden zijn spamfilters. Een bevestigingsmail kan om meerdere redenen als spam aangezien worden. Bijvoorbeeld een lange of verdachte onderwerp (naam van uw website) of het feit dat u als afzender een mailadres gebruikt dat niet bij de domeinnaam van uw site hoort.

Het blijft moeilijk om zo (zonder onderzoek) de oorzaak te achterhalen. Ik hoop dat u iets met de geboden informatie kunt.

 
Met vriendelijke groet,

Het LogiVert Webcare Team
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Bevestigingsmail van een bestelling in Logivert

07 januari 2019

Reeds ben ik overgestapt op een ander boekhoud programma. Bij mij kwamen de mailtjes ook ineens niet meer aan. In de spambox stond ook waarom.
Er moest een SPF record worden toegevoegd. Dit kan zijn als Logivert de mail uit jou naam verstuurd. Wellicht is dit hier ook het geval.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht