Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
brabo0167
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2020

Wordpress affilate website - wordt jij mijn sparringspartner?

13 mei 2020

Goedemiddag,

Ik ben op zoek iemand die mij gaat helpen/ondersteunen in het uitbreiden/vullen van een website. Het doel is om hier uiteindelijk leuke (extra) inkomsten uit te halen.
Ik sta zelf volledig achter dit concept en heb er alle vertrouwen in. Ik ben niet iemand die zomaar iets doet met het motto "we zien wel". Ik heb hier echt wel over nagedacht en onderzocht, ik ga niet enkele avonden per week (nutteloos) achter mijn laptop zitten terwijl ik 2 kids heb rondlopen. Uiteindelijk zal de moeite en energie worden uitbetaald, daar ben ik van overtuigd. Ik zoek dus niet iemand die na enkele berichten afhaakt of gelijk inkomsten wilt zien, want dat is niet de bedoeling van dit bericht (en niet realistisch). Ik wil de website eerst goed op poten hebben staan voordat we hem uiteindelijk gaan lanceren. Ik heb al een domeinnaam in bezit (waar de huidige website op draait) maar sta ook open voor een andere naam. De inkomsten die uit deze website voortvloeien zullen we uiteraard eerlijk verdelen. Hier komen we vast en zeker over uit. Je krijgt uiteindelijk gewoon volledige inzicht in deze gegevens.


Kleine introductie

- Ik ben werkzaam in de IT
- Maak al 15 jaar websites in mijn vrije tijd, momenteel ook zakelijk voor mijn werkgever
- Behoorlijk thuis is SEO en usability
- Kennis van marketing


Hoe is dit idee ontstaan?

Enkele jaren geleden heb ik een goedlopende affilate website gehad over mijn hobby karpervissen. Nu is de doelgroep van deze hobby natuurlijk minimaal, toch haalde ik er leuke inkomsten uit. Helaas door het failliet gaan van mijn hostingpartij (waar ook de backups stonden), is deze website offline gegaan. Mede hierdoor ben ik 1,5 jaar geleden een nieuwe website begonnen voor een bredere doelgroep.

De website is echter in de vergetelheid geraakt en enkele weken geleden kwam ik er dus achter dat deze website nog draait. De gegevens op Google Analytics verbaasde mij echter wel. In 1,5 jaar tijd heb ik 67.000 pageviews bereikt, zonder enig onderhoud aan de website.

Na wat actueel keyword onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit nog steeds een succesvolle site kan worden met veel bezoekers. Ik ben er enkele weken geleden weer vol voor gegaan en een compleet nieuw design gemaakt. Het design sluit perfect aan bij mijn "branche"/"onderwerp". Ik denk dat ik voor deze doelgroep echt een meerwaarde kan bieden als de website eenmaal goed gevuld is. Vanaf dat moment zit ik weer enkele avonden per week achter mijn laptop om hier iets moois van te maken.

Zoals jullie weten gaat hier behoorlijk wat tijd in zitten. De website is volledig gericht op gezondheid i.c.m sportvoeding (nadere info geef ik liever privé). Nu zul je denken, hier zijn al 1001 websites/blogs over. Echter richt ik mij op specifieke onderwerpen waar een relatief hoog zoekbereik en weinig online concurrentie in zit. 

Enige affiniteit met voeding/sporten zou leuk zijn maar is niet verplicht. Enige kennis van Wordpress is wel vereist. Kennis/ervaring met fotografie zou ook erg leuk zijn!
Spreekt dit je aan of wil je meer weten? Laat gerust wat achter en wie weet gaan we hier iets moois van maken!

Mvg,
Brabo