domijnnaam komt niet vrij

1
Hallo,

Allereerst wat fijn toch dat er sites als deze zijn waar je zoveel info vanaf kan halen! Bedankt!

Mijn vraag. Ik had een webpagina via vistaprint maar dat beviel me niet. Nu wil ik via een ander (shoppagina) alsnog de pagina openen, maar de pagina komt maar niet vrij.
Volgens vistaprint moest ik eerst een jaar na openen wachten, vervolgens moest de naam in quarantaine en dan zou hij vrijkomen..... maar nog niet dus. Nu heb ik vervolgens via allwhois gekeken of het nog steeds in handen is van vistaprint en dat lijkt zo te zijn (de gegevens zijn nog het zelfde als die er een tijdje geleden instonden) Maar op allwhois staat ook dat de site nog in een 'redemptionperiod' zit en ook staat er updated en de datum van vandaag.
Kan iemand me vertellen wat dit inhoud? Volgens die persoon van vistaprint zou de site gisteren of vandaag vrijkomen.
Alvast bedankt.

:lol:

Re: domijnnaam komt niet vrij

2
Ik snap eigenlijk na 3x lezen nog niet echt wat je bedoelt. Een .NL domein gaat 40 dagen in quarantine nadat het looptermijn is verlopen en de huidige houder het domein niet verlengt.

Wat ik nog raarder vind van Vistaprint dat ze je niet gewoon de verhuiscode geven. Dit is namelijk vragen om problemen, aangezien een ieder ander die domeinnaam ook kan registeren als hij verlopen is.
Actief in webshopontwikkeling

Re: domijnnaam komt niet vrij

3
Via je de nieuwe partij kan je er voor zorgen dat Vistaprint de verhuiscode moet afgeven, zij zijn verplicht dit te doen. Uiteraard mits het domein volledig op jouw naam staat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: domijnnaam komt niet vrij

5
Bedankt voor de snelle reacties, ik zal inderdaad via de nwe provider kijken of ik het kan afdwingen. Vistaprint wil er namelijk geld voor zien en dat ben ik niet van plan er voor te geven omdat ik al ruimschoots genoeg heb betaalt via hun voor de site. Het begint dus een principe kwestie te worden.