Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Hoe groot...

30 september 2010

Dag,
hoe groot 'moet' een winkel eigenlijk zijn? Tenminste, hoeveel ruimte heeft-ie nodig om goed te werken?

Mijn webwinkel zal in het begin max. 100 producten verkopen. Hij moet natuurlijk wel snel zijn, of hangt dat weer van andere factoren af? :twisted:
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

30 september 2010

Als ik het zo lees denk ik dat ngeveer 25-30 vierkante meter voldoende zou moeten zijn voor de opslag, bureautje met koffiemok en en laptop.
 
ariebruinsma
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 november 2009
Locatie: Sint Nicolaasga
Contacteer:

30 september 2010

Lolbroek....

Ik denk dat 1 TB wel voldoende is....

ff serieus, 100 producten is voor een webwinkel helemaal niets. Daar hoeft het dus niet aan te liggen, let bij het kiezen van een hostingspartij dus niet alleen op ruimte. Bandbreedte, server, service, welk pakket moet er op draaien, backups, etc.

Wat voor software ga je gebruiken voor de webwinkel?
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

30 september 2010

100 producten is voor een webwinkel helemaal niets.
Dat is letterlijk zo. 100 producten kun je kwijt in een mySQL database van een kilobyte. Tenzij je besluit bij elk product een filmpje, 20 foto's, 3D weergave en inzoommogelijkheid te bieden. Dan is elk product misschien al snel 20-30 mb.

Het aantal producten zegt dus niet zoveel, meer je ambities.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

30 september 2010

Onze grootste webwinkel heeft op dit moment 2000 producten met elk plus minus 4-5 opties...en minimaal 1 foto en die past nog op 500 Mb webspace...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
ariebruinsma
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 november 2009
Locatie: Sint Nicolaasga
Contacteer:

01 oktober 2010

Zoals ik al zei: ik denk dat 1 TB wel voldoende is....
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

01 oktober 2010

Als eentje al toekomt met 500 MB
Dan zou voor 100 artikelen 200 MB misschien al genoeg zijn.
Maar dan bieden ze je meestal een te lage traffic (bijvoorbeeld maar 2 GB traffic.)
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

01 oktober 2010

Als ik het zo lees denk ik dat ngeveer 25-30 vierkante meter voldoende zou moeten zijn voor de opslag, bureautje met koffiemok en en laptop.
Is pc ook goed? :lol:
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

01 oktober 2010

Mijn vriendin bouwt de boel. Zou het Joomla kunnen zijn? :o

Enne, wel goede foto's, dat is absoluut de bedoeling, maar verder geen gekkigheid met filmpjes bij de producten. Wel bij een aantal pagina's op termijn, maar nu niet.

Ik weet dat het weinig is, 100 producten. Maar ik begin dan ook heel beperkt en wil het uit gaan bouwen. :wink:
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

01 oktober 2010

Is pc ook goed? :lol:
Nu weet ik toevallig door een interviewtje, wat voor oud besje jij hebt staan. Ik kan daar heel veel over zeggen, maar goed valt daar helaas niet onder. :)
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

01 oktober 2010

*grijns* Beledig mijn pc niet!

Maar ik kan niet werken op een laptop, heb enorme RSI gehad en zodra ik naar een laptop kijk, begint mijn pols al te gillen. :wink:
 
BAM-Hosting
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 oktober 2010
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

16 oktober 2010

De nodige opslag is sterk afhankelijk van het detail van uw foto's.
Een redelijke foto op 640*480 (wat duidelijk genoeg is) is ongeveer 200-250 KB.

Met 100 foto's zit dat dus tussen de 20-25 MB

Qua informatie in de database zal het niet veel uitmaken.
Als we het (heel) ruim nemen gaan we uit van 2 KB aan informatie.
Dat zou dan neerkomen op 200 KB.

De kleinste hosting pakketten zijn vaak 100 MB (ook bij mij), en daar moet u het makkelijk mee redden.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

16 oktober 2010

Is het niet een probleem dat bij die kleine pakketten een te klein aantal aan GB traffic word gegeven.
Als je nu een site hebt met maar 200 foto's maar er zijn veel mensen die op je site komen, dan ben je al aan het bij betalen.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

16 oktober 2010

Nou ja, dat soort bijbetalen wil ik wel. ;) Maar voor begin is het dus voldoende om niet te groot te starten.
 
stuntprijzen
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 oktober 2010
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hoe groot...

16 oktober 2010

Dag,
hoe groot 'moet' een winkel eigenlijk zijn? Tenminste, hoeveel ruimte heeft-ie nodig om goed te werken?
Hoi Mieke

in mijn webshop staan 3897 artikelen en neemt een ruimte van 168 MB
Ik werk met shopfactory kijk maar op koopje.nu
Kijk voor een goede en betrouwbare webhoster eens op mijn site. € 35.00 per jaar incl. webwinkel software.
 
BAM-Hosting
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 oktober 2010
Locatie: Landsmeer
Contacteer:

16 oktober 2010

Is het niet een probleem dat bij die kleine pakketten een te klein aantal aan GB traffic word gegeven.
Als je nu een site hebt met maar 200 foto's maar er zijn veel mensen die op je site komen, dan ben je al aan het bij betalen.
Veel hosters hebben een "fair use" policy.
Dat houd is dat je geen harde limiet hebt waarje overheen kunt gaan.

Als de hoster ziet dat je ten opzichte van andere websites teveel dataverkeer gebruikt zal de hoster contact met u opnemen.

Ik weet niet precies wat andere hosts daarmee doen, maar vaak kan je het oplossen met het opschalen van het pakket naar ratio van het gebruik.