Nieuwe cache methode?

1
Hey webwinkeliers!

Ik wou het er toch even over hebben, maar kreeg een mailtje van onze hoster met dat ze een nieuwe doorbraak hebben in de hosting van Magento en hierdoor een optimale snelheid kunnen halen. Ze hebben enkele weken getest met enkele shops die vervolgens na de aanpassing een verhoging in de zoekresultaten van google hebben gehaald en meer bezoekers per dag via de organic google hebben gehaald.

De test shop die ze onder andere beschikbaar hebben gesteld is www.netzosnel.nl . Deze test shop laad hier echt stukken sneller als mijn eigen shop. Hebben jullie alle caches al aanstaan in jullie shop en hebben jullie nog tips of trucs om je shop nog sneller te maken?

Mijn hoster is trouwens: http://www.denkers-ict.nl, ben hier via een goeie referentie terechtgekomen.

Ik hoor graag van jullie.
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Nieuwe cache methode?

2
Ellen, ik moet zeggen dat het nogal meevalt: bij mij laadt je webwinkel lekker snel!

Je moet echter niet afgaan op individuele metingen. Niet die van mij, maar ook niet die van jezelf.
Met bijvoorbeeld Google Analytics kun je controleren hoe snel je site over een langere periode is.
StoreCore.io

Re: Nieuwe cache methode?

3
Zo'n voorbeeldshop vind ik eigenlijk altijd snel. Dat zegt weinig, ligt er ook aan wat voor hosting je hebt. In ieder geval is je webshop gewoon snel en zie ik niet in waarom het nog sneller zou moeten.

Re: Nieuwe cache methode?

4
Je website is inderdaad niet langzaam, maar sneller kan het zeker! Ik zou eens kijken naar een full-page cache module voor Magento. Dan hoeven pagina's niet meer gegenereerd te worden, maar worden kant-en-klaar als HTML pagina opgeslagen. Dit werkt stukken sneller.

Overigens moet je de demo shops van hosting bedrijven of ontwikkelaars die extensies verkopen niet als benchmark gebruiken. Deze zijn doorgaans niet voorzien van een custom template, grote database, 3rd party extensies en het aantal gelijktijdige bezoekers is natuurlijk zeer laag (waarschijnlijk ben je de enige). Uiteraard is die dan wat sneller.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe cache methode?

5
Een demo kale magento is niet echt een representatie, immers daar zitten geen bezoekers op, worden niet constant order en voorraad bewerkingen gedaan.

http://www.bedderie.nl is bv een multi store (6 shops) met constante bezoekers, dat zijn dan meetbare shops waarmee je echt ook testen mee kan doen en optimalisatie. Een default installatie heb je niets aan, niet als klant maar ook niet als hoster.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Nieuwe cache methode?

7
Zo'n test shop is inderdaad nooit te vergelijken met je eigen site tenzij je precies hetzelfde verkoopt.

In jou webshop meer keuze , meer mogelijkheden, meer plaatjes meer van alles ... in een testshop staat alleen het minimale.

Enige manier om het echt te testen is een exacte kopie van je huidige shop op die nieuwe hosting te zetten ....

Vaak kun je zelf ook wat meer dingen aanpassen zodat je snelheid wat hoger is.

Bij mij laad je website ook snel zonder problemen trouwens.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Nieuwe cache methode?

8
Een standaard magento is in verhouding met de optimalisatie mogelijkheden die er inmiddels zijn voor enkel de shop software "rete" traag.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld een wordpress moet er een goede samenwerking zijn tussen server en magento. Zo kan de ene shop supersnel laden, en de andere "heeeeeeeel traag" op en dezelfde server (4/6 seconde verschil is geen uitzondering)

Vaak wordt er dan met een vinger gewezen naar de hoster, meer 1 bestand in magento die de shop tijdens laden niet kan vinden (afbeelding, css bestand) en je verliest al bijna een seconde laadtijd.

In bijna 80% gevallen van magento shops missen er elementen die niet opgeroepen kunnen worden.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Nieuwe cache methode?

9
Bedankt allen. Op zich laad onze shop prima, als ik die vergelijk met anderen, echter kan het natuurlijk áltijd beter :lol: We gaan eens in overleg met onze hoster om te kijken welke methoden ze nu hebben en wat dit voor ons kan betekenen. Als dit een verhoging van 25% op kan leveren ga ik dit zeker serieus overwegen denk ik.
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142