Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Beejbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2012

Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Hey allemaal,

Een tijdje geleden kon ik enkele toffe domeinnaampjes registreren. Die ik aanvankelijk in de toekomst voor mezelf wou gebruiken. Ondertussen is het vrij druk op professioneel vlak (trimsalon en 3 shops in "groei"(waar ik te weinig kan aan werken naar mijn zin) inclusief veeleisende sociale media+ 3 hobby-niche websites... + een verbouwing, En veel te veel ideeën voor 1 vrouw alleen :-)

Je hoort het al... Teveel is teveel, en dan kan je niets meer afwerken of doorduwen zoals het moet. Ooit vraag ik jullie wel eens review van mijn shops maar momenteel zie ik zelf nog teveel fouten, die dringend mijn aandacht vragen.

En dan het probleem: en de oplossing Googlen lukt niet :-(
Ik heb enkele leuke domeinnamen geregistreerd waar ik persoonlijk hoopte rijk mee te worden (right :-))... En nu zit ik ermee... Ze staan zeker niet in de weg, maar ik ben er ook de komende jaren niets mee (tenzij ik nu al een burn-out wil gaan boeken). Aanvankelijk dacht ik er dan maar voorlopig affiliate-adsense pagina's mee te maken. Maar eerlijk gezegd duurt dit voor een leek als ik allemaal te lang dit allemaal uit te zoeken. En die tijd gebruik ik even beter voor wat anders. :-s

Ik vind het immens triest deze domeinnaampjes te verwaarlozen... Of af te doen als eenvoudige commerciële link en bannersites.

De vraag? (Lijst) Hoe verkoop ik in godsnaam een domeinnaam? Hoe bepaal ik de prijs? Hoe gaat dit praktisch in zijn werk bij de host enz? Hoe gebeuren de betalingen, overdracht? Moet je rechten afstaan op papier? De Registraties zijn gedaan bij sohosted, maakt dit verschil per firma? Hoe en waar bied ik ze aan? Pfff zoveel vragen (luxeprobleem, i know)

Voor de nieuwsgierigen enkele voorbeelden: kids-outlet.be & dogs-outlet.nl enz... :-) had er echt zoveel leuke ideetjes voor...:-(
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Ik wil de pret niet drukken, maar domeinnamen zijn vaak een flink stuk minder waard dan de eigenaar denkt. Vooral domeinnamen met een steepje, terwijl die zonder ook gewoon in gebruik zijn.

En dan je andere vragen (even kort):

- Aanbieden op de daarvoor bestemde websites (eventueel ook hier), anderen zijn: sitedeals.nl of domeinforum.nl. Via Sedo kun je ook een domeinnaam aanbieden en mensen laten bieden. Sedo wil daar echter wel een percentage van.

- Je kunt op beide fora eerst een waardebepaling vragen. Uiteindelijk blijft het toch "wat de gek er voor geeft". Iets kan veel waarde voor iemand hebben terwijl het voor heel veel anderen waardeloos lijkt.

- Als je tot een verkoop komt, krijg je geld van de koper. Zodra je dit hebt kun je de AUTH code van de betreffende domeinnaam opvragen bij je provider en doorgeven aan de koper. Het is een beetje zoals kenteken deel 3 van een auto. Als de koper die heeft, kan hij doen met de domeinnaam wat hij wil. Kom in elk geval (met een handtekening) overeen dat hij de domeinnaam verhuist en op zijn eigen naam zet. Zet daar ook in voor welke datum dit moet gebeuren, zodat jij per die datum je diensten bij Sohosted kunt opzeggen.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Even ter aanvulling:

kids-outlet.be is denk ik niet zoveel waard. Die zonder steepje staat trouwens ook te koop: http://www.domainname.de/marketplace/kidsoutlet.be
 
Beejbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2012

Re: Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Het gaat me ook in bijzonder niet over de waarde hoor :-) weet ook dat het een beetje afhankelijk is wat de gek er idd wil voor geven. Mijn pret is niet zozeer bedorven, voor mij is mijn e-commerce een bijzonder leuke ervaring op zich, en de dingen die ik al doe zijn toch al boven verwachting. En buiten de rest zijn die domeinnamen voor mezelf bijzaak geworden. Was toekomstgericht geregistreerd voor wat er nog op het pad lag. Het zijn er trouwens beetje als de voorbeelden. Maar dit type, En enkele diegene die nauw gelinkt zijn met huidige sites houd ik zoiezo zelf.

Maar het is wel zo, dat als ik weet dat ik ze toch niet meer zou gebruiken, ik ze evenwel kan wegdoen? Of zijn er betere ideeën? Ik heb er gewoon last van, wetende dat ik ze heb. En er totaal geen tijd meer voor heb en zal hebben.Ik erger er mij soms zelfs echt aan.

Mijn vraag is eerder? Hoe werkt zo een verkoop praktisch? Zijn er valkuilen waar ik moet op letten? (waarschijnlijk wel, want mensen + geld is vaak = putten waar ge kunt in donderen) de sites waar ge kunt verkopen had ik al wel gezien, bekijk ik soms zelf. Maarja praktisch wat doet koper? Wat doet verkoper? Hoe draag je zo een contract over? Ik ken er gewoon niets van eerlijk gezegd. Is ook niet mijn bedoeling geweest. En ik vind het antwoord ook niet echt op het net (mss zoek ik wel helemaal verkeerd)

Alvast bedankt voor de reacties.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Je kan ze aanbieden online via bv sedo
dan wordt het verkoop traject via hun platform gedaan en loop je weinig risico
iemand doet een bod, je gaat akkoord, bieder moet betalen aan sedo, jij geeft de verhuiscode, en dan krijg jij je geld van sedo :)

de waarde is door massale aanbod inderdaad steeds lager op uitzonderingen na.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Divine-Host
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 juli 2012
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Waarom weg doen als je ze in de toekomst nog kunt gebruiken.
Je geeft aan dat je er leuke ideeën voor hebt, zoek een mega goedkope hoster op die jou domeinen wil onderbrengen voor ca. 1 euro ofzo.

Want zeg nu zelf welke support heb jij nodig bij het onderbrengen van een domeinnaam, niks lijkt me.

Dus een zolder student met een eenmanszaak kan vast wel voor jou dit onderbrengen voor een laag tarief. Zo heb jij toch nog de domeinen in beheer en parkeer je ze voor later, daarom heet het vrijwel vaak Parkeren & Doorlinking.

En met eventueel doorlinken kan je deze laten verwijzen naar een algemene website op je hoofd website waar je een HTML pagina hebt staan met als inhoud: FOR SALE call or mail to ..........

En anders is sedo inderdaad iets voor jou, en anders neem is een kijkje op sitedeals. Bepaal zelf de prijs wat jij denkt ervoor te krijgen, en als het echt niet lukt kan ik voor jou wel het domein verkopen aan mogelijke kopers door middel van willekeurige bestaande webwinkels te benaderen die mogelijk het domein willen kopen.
Wij zijn Divine-Host, Snel, stabiel, & secuur.
Divine-Host internet is our profession, Hosting Solutions!
Website: http://www.divine-host.nl
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Als hoster ga je een advies brengen wat realistisch niet haalbaar is?

1 euro voor een domein per jaar? Dat is ver onder de inkoop van eender welke extensie, het word weliswaar wel als actie tarief her en der gegeven maar dat zijn geen normale tarieven uiteraard dan moet je niet iemand wijs maken dat dat kan . :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Divine-Host
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 juli 2012
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Domeinen verkopen voor dummies

15 november 2013

Ja sorry excuses moest 4 zijn door haastigheid had ik verkeerd gedrukt op mijn numeriek toetsen bord, en dat is dan ook per domein ong.
Wij zijn Divine-Host, Snel, stabiel, & secuur.
Divine-Host internet is our profession, Hosting Solutions!
Website: http://www.divine-host.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht