Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

Magento hosting

28 februari 2014

Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met magento maar ik heb een vraag:
ik heb eerder een (gewone) website gehad en die kon ik gewoon online zet via een gratis webhosting, Kan dit ook met de magento webshop en als ik dan producten toevoeg moet ik die dan meteen hem weer opnieuw online zetten?

Help me!
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Als je webshop staat kan je altijd gewoon producten toevoegen, onzin om hem offline te halen daarvoor.

Je zou het op gratis host kunnen proberen, maar aanraden is een ander verhaal. Helaas heeft Magento nogal veel nodig wil het goed draaien. Andere oplossing is dan te kiezen voor SumoStore, ben je niet zoveel per jaar kwijt voor een webshop, met magento mag je wel aan paar honderd per jaar denken.
 
dborneman
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 december 2011
Contacteer:

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Ik denk dat het met Magento ook wel mee valt. Je kunt je site al voor relatief weinig per maand hosten. Het probleem is echter dat extra functionaliteiten in de vorm van modules en onderhoud je wel redelijk wat geld kosten tenzij je tevreden bent met een standaard template en niet al te veel extra functionaliteiten.
 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Ik bedoel moet ik als ik een product toevoeg de website helemaal opnieuw uploaden?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
dborneman
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 december 2011
Contacteer:

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Nee dat zou gekken werk zijn ;) Je kan in de backend gewoon een product toevoegen. Deze wordt dan aan de database toegevoegd.

Het kan wel zijn dat je de cache moet vernieuwen, maar dit is volgens mij alleen van toepassing als je full page cache gebruikt (extra module).
 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Ik heb inmiddels sumostore en ben daar dik tevreden over maar hoe zet ik hem online ik zit hier al 2 uur te proberen via een webhost hem online te krijgen maar dat pak hij niet
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Waar loop je op vast met het installeren van SumoStore?

Op de SumoStore community staan veel voorkomende problemen mbt installeren. Of via onze kennisbank. Mailtje doet ook wonderen mocht je ergens vastlopen ;)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Hoesjesenzo
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 februari 2014

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Ik heb hem op 000webhost gezet en da als ik dan de pagina pak dan geeft hij een error aan
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Magento hosting

28 februari 2014

Is het hier geen SQl ding? Dat de website ook echt geinstalleerd wordt ipv simpel via ftp te uploaden?
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Magento hosting

01 maart 2014

Ik heb hem op 000webhost gezet en da als ik dan de pagina pak dan geeft hij een error aan
Als je enkel de files upload dan zal de webwinkel niet werken, heb je een database aangemaakt?
De installer installeert dan zelf de SQL in de database waarna alles behoort te werken.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.