Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

06 maart 2014

Hallo allemaal,

vind het gek dat hier niet meer over te vinden is (of ik kan niet zoeken..), behalve dit stukje:
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... ssl#p52718

Velen die hier komen zullen toch op zoek zijn naar een goede server voor een goede prijs; die voldoet aan alle eisen.
Shared hosting is hierin dus beperkt mogelijk, omdat je dan apart moet betalen voor dedicated IP-adres (als dit al mogelijk is).

Mijn vraag dus. Hebben jullie advies voor een server met:
- Dedicated IP
- betaalbare SSL
- liefst in Nederland
En een goede prijs:)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

06 maart 2014

Bij Shared Hosting is het gewoon mogelijk een dedicated IP te krijgen, ik zit bij verschillende hosts en bij geen enkel van deze een probleem mee gehad.
Alleen de ene hosting vraagt er gewoon meer voor dan de ander, want er is geen vaste prijs voor zo'n IP-adres.

Dus jij wil een VPS of Dedicated server?

Daarbij een SSL certificaat heb je al vanaf €10,- zonder je bedrijfsgegevens. Voor ongeveer €35,- met bedrijfsgegevens en rond de €100,- en meer incl. een groene balk en wildcard etc etc en dat doe je niet via je hosting, dat regel je zelf bij Xolphin.

Prijzen kan ik niet geven, ik ben geen hosting bedrijf ik kan wel wat gaan roepen, maar ik weet je eisen niet eens.

En er valt zat hierover te lezen, niet alleen hier op het forum maar ook op Google. Een hostingbedrijf die iets anders probeert te vertellen, probeert je dan klem te leggen en beweert dan ook nog dat het overal zo gaat. Laat dat bedrijf dan pech hebben, want het gaat echt niet overal zo.

Ik heb nu 2 shared pakketten met 2 SSL certificaten en 2 IP-adressen die gekoppeld zijn. En tegen een prijsje van €25,- per jaar voor een IP-adres. Er zijn er die zeggen €100,- en dan blijkt het éénmalig te zijn, dus bij een groot bedrag duidelijk vragen of het per jaar of eenmalig is.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

06 maart 2014

IP Adressen zijn schaars (en daarom moet er voor betaald worden), of dat nu bij shared hosting of server hosting is speelt geen rol.

Huidige marktwaarde van een IP per maand is 1.50 a 2 euro. (Dit gaat nog gigantisch meer worden kan ik je zeggen)

De vraag is, heb je wel een eigen server nodig of kan je op (goede) shared hosting wel gewoon draaien.
Bij servers zitten veel diensten zoals server onderhoud en backups niet standaard bij namelijk.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

06 maart 2014

En hoe zit het dan met ipv6 adressen?
Of zitten hier andere nadelen aan?

En als je een ipv4 adres neemt; wordt dit dan jouw eigendom? Nee toch, je huurt hem alleen..

Shares is ook prima (mits deze goed genoeg draaien). Mag ik vragen waar jij dan host (via PB?)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

06 maart 2014

PM verstuurd.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

06 maart 2014

En hoe zit het dan met ipv6 adressen?
Of zitten hier andere nadelen aan?

En als je een ipv4 adres neemt; wordt dit dan jouw eigendom? Nee toch, je huurt hem alleen..

Shares is ook prima (mits deze goed genoeg draaien). Mag ik vragen waar jij dan host (via PB?)
Alles wat je van hosting neem huur je, van ip naar domein. Stop je met betalen/abonnement dan komt het weer vrij voor iemand anders.

IPv6 is nog niet overal beschikbaar in de wereld, en in NL lopen de providers dramatisch achter mbt implementatie omdat de providers zoals ziggo/kpn etc er geen haast achterzetten zodat goed getest kan worden op grotere schaal.

Ik heb een eigen cloudplatform en ben niet afhankelijk van hostingproviders, dus kan daarin geen neutraal advies geven welke provider je zou moeten kiezen.
Lees mijn posts hier op het forum is. (staan onder andere sticky in dit subforum, hoe je hostingprovider kan kiezen)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

06 maart 2014

Huidige marktwaarde van een IP per maand is 1.50 a 2 euro. (Dit gaat nog gigantisch meer worden kan ik je zeggen)
Ik heb nu speciaal voor Windows XP gebruikers een uniek IP adres à 2 euro per maand. Zodra Windows XP nauwelijks meer wordt gebruikt, dan heb ik geen uniek IP adres meer nodig.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

07 maart 2014

Huidige marktwaarde van een IP per maand is 1.50 a 2 euro. (Dit gaat nog gigantisch meer worden kan ik je zeggen)
Ik heb nu speciaal voor Windows XP gebruikers een uniek IP adres à 2 euro per maand. Zodra Windows XP nauwelijks meer wordt gebruikt, dan heb ik geen uniek IP adres meer nodig.
WINDOWS XP GEBRUIKERS???

Dat wordt niet eens meer ondersteund, dus verklaar je nader, want ik vind het een beetje apart verhaal dit. Je hebt alleen voor hun een dedicated IP-adres en daarna heb je hem niet meer nodig?
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

07 maart 2014

WINDOWS XP GEBRUIKERS???

Dat wordt niet eens meer ondersteund, dus verklaar je nader, want ik vind het een beetje apart verhaal dit. Je hebt alleen voor hun een dedicated IP-adres en daarna heb je hem niet meer nodig?
Vanaf volgende maand wordt Windows XP niet meer geupdate, maar nu gebruikt nog een paar procent van mijn klanten Windows XP.

Windows XP gebruikers krijgen in een deel van de browsers een beveiligingswaarschuwing op een pagina die met SSL beveiligd is, als er geen uniek IP adres wordt gebruikt.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

07 maart 2014

zonder uniek ip, kan er niet eens ssl geinstalleerd worden.
staat overigens los van xp/windows/ "whatever" :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

08 maart 2014

zonder uniek ip, kan er niet eens ssl geinstalleerd worden.
staat overigens los van xp/windows/ "whatever" :)
Inderdaad! En zelfs als je Windows 7 gebruikt krijg je gewoon een dikke waarschuwing in beeld dat het niet beveiligd is :lol:.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

08 maart 2014

zonder uniek ip, kan er niet eens ssl geinstalleerd worden.
staat overigens los van xp/windows/ "whatever" :)
Met SNI kan dat wel: https://kb.mediatemple.net/questions/19 ... ith+SNI#gs

Het probleem is dat SNI niet altijd ondersteund wordt.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

08 maart 2014

Je kan inderdaad zeker SSL installeren zonder dedicated IP adres. Alleen een certificaat is gebonden aan een IP adres, dus je kan alleen een openSSL certificaat die niet gevalideerd is gebruiken bij een dynamisch IP. Dan krijg je dus een veiligheidswaarschuwing.

Het is dus ook zeker mogelijk om met een eigen gemaakt openSSL certificaat een SSL verbinding te hebben, echter zal dit je bezoekers afschrikken omdat ze een waarschuwing krijgen. Die waarschuwing is inderdaad zeker niet gebonden aan windows XP. Ik gebruik Ubuntu / Firefox en krijg ook een waarschuwing bij niet gevalideerde certificaten.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

08 maart 2014

Uitgaande van het gemiddelde webserver vs ssl certificaat kun je deze niet installeren op correcte (werkende) wijze. Ik installeer een kleine 4000 ssl certificaten per jaar...
:roll:
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
rocketchef
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 januari 2014

Re: Hosting in Nederland met dedicated IP + SSL

10 maart 2014

Als je op zoek bent naar een goede server zou ik eens een kijkje nemen naar de VPS van http://www.datact.nl. Die zijn fully managed en kan je ook beveiligen met een SSL.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht