Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rupske
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juni 2013

Multishop met meerdere domeinnamen

14 maart 2014

Ik heb momenteel een site bij de Web hoster Biedmeer waar ik op 1 site ruim 9000 artikelen heb staan. Ik ben nu op zoek naar naar uitgebreidere mogelijkheden waarbij ik een splitsing kan maken van de diverse productgroepen met bijbehorende domeinnamen. Het liefste wil ik de multishop vanuit 1 management beheren.
Met magento zijn er mogelijkheden maar dat is misschien wel erg complex. Zijn er misschien ook mogelijkheden in Joomla en andere hosters.
Kan iemand mij hierbij adviseren?
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Multishop met meerdere domeinnamen

14 maart 2014

Webshop hosting staat los van de webwinkel software welke je wilt gebruiken.
Er zijn weinig SaaS aanbieders welke multistore aanbieden, vrijwel iedere opensource aanbieder (die je op hosting naar keuze kunt installeren) hebben er plugins voor. Enkele hebben het out-of-the-box als mogelijkheid.

Wil je opensource? of wil je dat bedrijf x je webwinkel software onderhoud?
Indien je dat laatste wenst, is SaaS gene wat je zoekt.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Rupske
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juni 2013

Re: Multishop met meerdere domeinnamen

14 maart 2014

opensource is toch wel de voorkeur. Ik heb wel begrepen dat magento vrij complex is. zijn er nog andere opensource aanbieder die multishop ondersteunen die wat eenvoudiger zijn in beheer?
Zijn er misschien hostingpatijen die voor een redelijk bedrag al een multishop voorgeconfigureerd aanbieden?
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Multishop met meerdere domeinnamen

14 maart 2014

Opensource is de vraag in hoeverre wil je zelf gaan sleutelen.

Multistore in Magento is namelijk niet "even" een knopje aanzetten en gebruiken.
er zijn daar meer werkwijzes voor nodig, Hosters zullen zich beperken tot een basis installatie en daarna mag je zelf op ontdekkingsreis. In zeldzame gevallen tegen betaling.

Magento heb je ook specifiekere hosting voor nodig.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht