Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

07 april 2014

Na veel te hebben gezocht en vergeleken ben ik er nog niet uit hoe ik mijn OpenCart webwinkel wil gaan hosten. Mogelijk dat kennis en ervaring van jullie kant in dit topic gedeelt kan worden.

Het betreft een webwinkel die draait op open source software OpenCart.
Naast enkele plug-ins/extensies (SEO, verzendmodule, etc.) gaat de webwinkel 50 tot 100 producten bevatten.

Wat voor mij echter niet duidelijk is, kom als eerste neer op de locatie van de servers. Gezien ik voornamelijk bestellingen bezoekers uit het buitenland (EU) verwacht, is de vraag of ik er verstandig aan doe met een hoster in zee te gaan die de servers in Nederland heeft staan.

Daarnaast zijn er de mooie opsommingen met specificaties, maar daaraan is moeilijk af te lezen wat dit in de praktijk voor resultaat geeft op het gebied van o.a. snelheid (uiteraard verschilt dit per website/webwinkel, maar de gegevens zijn in mijn ogen lastig om te zetten naar wat er in praktijk verwacht mag worden).

Een derde punt is de SSD VS de HDD hosting. Met de techniek die er achter schuil gaat ben ik bekend, maar het principe lijkt in mijn ogen in het geval van hosting anders te werken dan bij een computer. Ik lees dan ook gemixte verhalen over kosten/opbrengsten en daarnaast het punt dat de SSD wel heerlijk snel is, maar de bezoeker daar verder weinig van merkt als er de persoon geen snel (100+ Mbit/s) internet abonement heeft afgesloten bij de eigen provider.

Dan is er de vraag of ik er verstandig aan doe shared hosting te nemen of gelijk te starten met VPS hosting. Een VPS heeft de nodige voordelen, maar is mogelijk voor een beginnende webwinkel niet broodnodig.

Als laatste punt is er het kostenplaatje (los van shared of VPS hosting). Hosting loopt bij verschillende aanbieder behoorlijk uiteen voor op papaier vaak iets gelijkends (in het geval van shared hosting lopen de prijzen per maand uiteen van een paar euro tot enkele tientalle euro's per maand). Nu weet ik dat er niet verstandig aan gedaan gaat worden om een beetje webwinkel voor een paar euro bij een dergelijke hostingpartij als Versio onder te brengen. Waar kan ik echter op letten bij het vergelijken van de verschillende partijen om te ondekken wie service tegen een prijs levert die marktcomfor is (met opnieuw de terugkoppeling naar wat de resultaten in praktijk zijn).

Samenvattend:
OpenCart webwinkel met 50 tot 100 producten
Specificaties op papier VS praktijk?
Hosting in of buiten Nederland?
SSD VS HDD Hosting?
Shared hosting VS VPS hosting?
Inzicht in prijs/kwaliteit?

Graag krijg ik meer inzicht in hoe deze zaken in elkaar stegen.
(Mogelijk dat Maurice met zijn opgedane kennis en ervaring bij Travego mij al aardig op weg kan helpen).
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

08 april 2014

Specificaties op papier VS praktijk?
De specificaties zijn gelijk. Men beloofd 1GB webruimte, je krijgt 1GB webruimte.
De vraag is denk ik meer, hoe kan worden gegarandeerd dat mijn website over het algemeen snel loopt. Over het algemeen zie je dat de wat duurdere providers minder websites op 1 server plaatsen, waardoor je minder last heb van andere websites. De goedkopere (Eerder genoemde bedrijf heeft zeker 1600 websites per server) zullen zeer traag zijn.
Hosting in of buiten Nederland?
Ik zou zeker kijken naar hosting in NL, dan reageert de site net een stukje sneller, je hebt support in het Nederlands en het is ook beter voor je zoekmachine resultaten als ik het goed heb begrepen.
SSD VS HDD Hosting?
De voordelen van SSD zijn over het algemeen dat je sneller kleinere bestanden kan laden. Een harde schijf kan dat veel minder snel. Dit is ook sneller als je klant een langzamere internet verbinding heeft
Shared hosting VS VPS hosting?
Bij shared hosting is het nadeel dat je met xx(x)(x) personen op 1 server zit. Het voordeel is ook dat je met xx(x)(x) personen op 1 server zit. De hosting kan trager reageren of er kan misschien wel sneller een storing optreden, maar je bent niet de enige klant die er last van heeft, dus storingen worden over het algemeen snel opgelost.
Bij VPS moet je het onderhoud zelf uitvoeren, of een contract afsluiten. (SLA). Dit kan in de kosten lopen. Vraag goed naar de voorwaarden. Meeste SLA's zijn alleen onder werktijden, anders betaal je flink meer.

Als je webshop zeker groter wordt, zou ik zeker kijken naar een VPS. Is je webshop klein, hou het dan bij shared hosting. Maar zoek een goede partij uit. Vraag wat proefpakketten bij verschillende providers waar je een goed gevoel bij hebt en vergelijk de snelheden (Zowel de hosting zelf als de helpdesk)
Inzicht in prijs/kwaliteit?
Hoe duurder, hoe minder websites op 1 server over het algemeen. Uiteraard moet je ook kijken naar de tijden waarop je support kan krijgen. Een SLA voor een VPS kan vrij hoog in de prijzen oplopen, maar dan weet je wel dat er een oplossing is binnen een bepaalde tijd.
 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

08 april 2014

Ontzettend bedankt voor jouw snelle en duidelijk reactie DannyvdM!

Snelheid webwinkel
De vraag is inderdaad voornamelijk hoe gegarandeerd kan worden dat mijn website over het algemeen snel loopt. Dat ik er niet verstandig aan doe om mijn webwinkel onder te brengen bij een hoster die een of enkele euro's per maand vraagt, is duidelijk. Vanaf welk bedrag per maand/jaar mag ik echter verwachten dat de hosting degelijk is en de webshop relatief snel loopt?

Locatie host

Voor wat ik begrepen heb is de locatie van de host is inderdaad van invloed op snelheid en gedeeltelijk de SEO. Mijn meeste klanten verwacht ik echter uit landen buiten Nederland waardoor, voor hoe ik er naar kijk, verstandiger lijkt de webwinkel onder te brengen bij een internationale hoster. Daarbij is tevens de vraag of het een hoster moet zijn met servers in een of meerdere landen (ik neem de tweede mogelijkheid).

Welke hosting bedrijven raad jij overigens zelf aan (met eventueel een korte onderbouwing)?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

08 april 2014

Dat ik er niet verstandig aan doe om mijn webwinkel onder te brengen bij een hoster die een of enkele euro's per maand vraagt, is duidelijk. Vanaf welk bedrag per maand/jaar mag ik echter verwachten dat de hosting degelijk is en de webshop relatief snel loopt?
A euro a day keeps the doctor away :wink:

Maar au serieux: het maakt nogal uit of je 400 bezoekers per uur of 800 per maand hebt.

Daarom kun je de vraag soms beter omkeren: wat wil je per order uitgeven aan hosting? Wat is een bestelling je waard en wat een klant? Of ruimer, wat mag de entourage waarin je gasten zich prettig voelen kosten?

Dan spreekt namelijk nog steeds voor zich dat een winkel op een virtuele A-locatie duurder is, maar kun je dat relateren aan wat het mag kosten of aan wat je klanten bereid zijn daarvoor (meer) te betalen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

08 april 2014

Ontzettend bedankt voor jouw snelle en duidelijk reactie DannyvdM!

Snelheid webwinkel
De vraag is inderdaad voornamelijk hoe gegarandeerd kan worden dat mijn website over het algemeen snel loopt. Dat ik er niet verstandig aan doe om mijn webwinkel onder te brengen bij een hoster die een of enkele euro's per maand vraagt, is duidelijk. Vanaf welk bedrag per maand/jaar mag ik echter verwachten dat de hosting degelijk is en de webshop relatief snel loopt?
Ik denk dat wat beoordelingen lezen een goed idee is. http://www.ispgids.com/ staat vol met hosters, goed en slecht.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

ISPgids geeft je een eerste inzicht maar ja, gekochte reviews zoals bij Versio.nl geven een hoop schijnheilige sterren.

Ik heb hier een hosting howto geschreven in het hosting deel waarop je hosting kan kiezen.

Mijn inzien moet je voor een provider kiezen in EU/NL daar NL gewoon een sterk land is op internet connectie niveau. Daarnaast moet je de provider kiezen op beschikbaarheid, bereikbaarheid en aanvullende services. Denk hierbij aan de backups, mogelijkheid tot ssl etc.

Ik denk dat je voor jouw webwinkel een 10/15 euro per maand aan hosting kwijt zult zijn en naar gelang je groei zal dit meegroeien.
Dan spreek ik over een shared hosting omgeving (geoptimaliseerd voor webwinkel hosting), wil je een eigen vps (managed) dan zit je snel tegen de 75/100 euro per maand.

1 grote fout die altijd gemaakt wordt,
niet alleen de hosting maakt je webwinkel snel. De applicatie dient uiteraard ook goed te zijn.

Zo kan ik je voorbeelden geven van identieke hosting servers waar de ene magento op 0,5 sec geladen is, terwijl de andere 7 seconde nodig heeft. Alles valt en staat met de applicatie optimalisatie. Een beetje foute jquery in je template en je hangt al een paar seconde vast, idem met inladen van externe widgets.

Uitgaande dat je opencart correct is geinstalleerd en thema geoptimaliseerd moet dat kunnen lopen als een snel zonnetje op SSD (1sec & minder)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

Ontzettend bedankt voor jouw snelle en duidelijk reactie DannyvdM!

Snelheid webwinkel
De vraag is inderdaad voornamelijk hoe gegarandeerd kan worden dat mijn website over het algemeen snel loopt. Dat ik er niet verstandig aan doe om mijn webwinkel onder te brengen bij een hoster die een of enkele euro's per maand vraagt, is duidelijk. Vanaf welk bedrag per maand/jaar mag ik echter verwachten dat de hosting degelijk is en de webshop relatief snel loopt?

Locatie host

Voor wat ik begrepen heb is de locatie van de host is inderdaad van invloed op snelheid en gedeeltelijk de SEO. Mijn meeste klanten verwacht ik echter uit landen buiten Nederland waardoor, voor hoe ik er naar kijk, verstandiger lijkt de webwinkel onder te brengen bij een internationale hoster. Daarbij is tevens de vraag of het een hoster moet zijn met servers in een of meerdere landen (ik neem de tweede mogelijkheid).

Welke hosting bedrijven raad jij overigens zelf aan (met eventueel een korte onderbouwing)?
De snelheid van de webwinkel kan varieren met de software die je gebruikt, zoals Maurice al aangaf. Ik raad aan om wat hosters af te gaan, vragen of je een demo pakket mag om de snelheid uit te proberen en vanuit daar je beslissing te maken. Er is geen standaard van hoeveel euro's je moet uitgeven om een snelle host te krijgen.

Ik snap overigens je keuze om naar een internationale hoster te gaan. Zeer weinig hosters in Nederland hebben een internationale ambitie, beetje groei angst lijkt het wel.

Ikzelf heb al meerdere jaren een eigen hostingbedrijf, dus daar kan ik geen objectieve mening over geven helaas.
 
Oli4321
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 maart 2014

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

Hoi,

ikzelf host op een server in VS. Waarom? omdat de VS andere voorwaarden kan bieden voor mij dan een Belgische of Nederlandse hoster.

Nu dit betreft zeker geen 1 euro host :-) Dus de snelheid is zelf hier heel goed.

Misschien toch eventjes bekijken, kan je wat geld uitsparen en meer opties voor minder geld.
De laattijd zal altijd iets trager zijn, maar deze is echt te verwaarlozen ;-)

Succes verder
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

Hoi,

ikzelf host op een server in VS. Waarom? omdat de VS andere voorwaarden kan bieden voor mij dan een Belgische of Nederlandse hoster.

Nu dit betreft zeker geen 1 euro host :-) Dus de snelheid is zelf hier heel goed.

Misschien toch eventjes bekijken, kan je wat geld uitsparen en meer opties voor minder geld.
De laattijd zal altijd iets trager zijn, maar deze is echt te verwaarlozen ;-)

Succes verder

Welke voorwaarden zou je anders wllen hebben (en daarbij komend ook bescherming) tegenover een NL aanbieder dan?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

Ook Ward, Shopso, Maurice en Oli4321 super bedankt voor jullie bijdrage aan dit topic!
Ik denk dat wat beoordelingen lezen een goed idee is. http://www.ispgids.com/ staat vol met hosters, goed en slecht.
Zoals Maurice ook aangeeft is het de vraag hoeveel waarde er aan een review op dergelijke sites als ispgids.com en webhosters.nl moet worden gehecht. Dat Versio haar klanten relatief gezien een behoorlijk bedrag per review betaald ben ik eerder tegengekomen. Wel is het zo dat de review zowel positief als nogatief mocht zijn. Versio/betaalde review

----
Ik heb hier een hosting howto geschreven in het hosting deel waarop je hosting kan kiezen.

niet alleen de hosting maakt je webwinkel snel. De applicatie dient uiteraard ook goed te zijn.

Uitgaande dat je opencart correct is geinstalleerd en thema geoptimaliseerd moet dat kunnen lopen als een snel zonnetje op SSD (1sec & minder)
Van het artikel over waar op gelet moet worden bij hoet zoeken van hosting ben ik op de hoogte en is erg handig. Evengoed mag de informatie over SSD hosting naar mijn mening wel met een koreltje zout genomen worden gezien een hosting partij de SSD's zowel voor een gedeelte (SSD + HDD), als volledig kan inzetten. Daarnaast betekend 5/6 keer sneller schrijven niet dat de website/webwinkel ook 5/6 sneller is (Er staat verder ook niet dat het wel zo is).

Daarnaast ben ik het geheel met je eens dat dat de applicatie uiteraard ook goed dient te zijn. Hoe OpenCart correct geinstalleer moet worden is mij duidelijk en daarnaast ga ik gebruik maken van een template met behoorlijk wat features, regelmatige updates en goede support waar een stevig team achter zit.

Wel is mijn vraag in hoeverre de webwinkel als een zonnetje zou lopen in vergelijking tot een host met HDD's (ook rond of onder de 1 seconden)?

---
Ik raad aan om wat hosters af te gaan, vragen of je een demo pakket mag om de snelheid uit te proberen en vanuit daar je beslissing te maken.
Aan de hand van prestaties tijdens de demo's bij verschillende hosting partijen zal ik inderdaad een keuze gaan maken. Wel is het lastiger oordelen gezien de meeste bezoekers uit het buitenland komen, wat het testen lastiger maakt. Pingdom lijk er een juiste tool voor, maar ik merk zelf verschil tussen de resultaten die er uit komen rollen en wat de snelheid is als ik de betreffende buitenlandse webshops zelf bezoek. Welke andere tools kan ik hiervoor gebruiken?

---

Op de website van WXHosting las ik over (500+) peering partners. In hoeverre heeft dat (merkbaar) voordelen?
Daarnaast lees ik er vrij weinig over terug bij andere hostingbedrijven, hebben die dan geen peering partners?

---

Ondanks dat er twee (ex) eigenaren van een hostingbedrijf aanwezig zijn is evengoed mijn vraag waarom ik er goed of fout aan doe om bij een van deze hosting partijen mijn webwinkel onder te brengen. Het totale kostenplaatje (ex BTW) is is gebaseerd op op 1 jaar hosting, support, .com domein, SSL certificaat en back-ups. Webruimte en dataverkeer zijn per maand.

WXHosting: OpenCart ''Entry'': 5GB webruimte en 50 GB dataverkeer (208,40 euro)
Trafego: Webshop hosting ''Basic'': 1GB webruimte en 50GB dataverkeer (126 euro) (+ 15 euro per back-up)
VIP internet: Opencart hosting ''Business'': 10 GB webruimte, 16 GB dataverkeer (123,05 euro)
SiteGround: hosting ''GrowBig'' 20GB webruimte en ''onbeperkt'' (wat niet kan) dataverkeer (104,70 euro)
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

Ook Ward, Shopso, Maurice en Oli4321 super bedankt voor jullie bijdrage aan dit topic!
Ik denk dat wat beoordelingen lezen een goed idee is. http://www.ispgids.com/ staat vol met hosters, goed en slecht.
Zoals Maurice ook aangeeft is het de vraag hoeveel waarde er aan een review op dergelijke sites als ispgids.com en webhosters.nl moet worden gehecht. Dat Versio haar klanten relatief gezien een behoorlijk bedrag per review betaald ben ik eerder tegengekomen. Wel is het zo dat de review zowel positief als nogatief mocht zijn. Versio/betaalde review
Dan haal je er eentje uit, Versio. Maar er zijn tal van anderen die zich niet bezighouden met ingekochte positieve feedback.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

Ondanks dat er twee (ex) eigenaren van een hostingbedrijf aanwezig zijn is evengoed mijn vraag waarom ik er goed of fout aan doe om bij een van deze hosting partijen mijn webwinkel onder te brengen. Het totale kostenplaatje (ex BTW) is is gebaseerd op op 1 jaar hosting, support, .com domein, SSL certificaat en back-ups. Webruimte en dataverkeer zijn per maand.

WXHosting: OpenCart ''Entry'': 5GB webruimte en 50 GB dataverkeer (208,40 euro)
Trafego: Webshop hosting ''Basic'': 1GB webruimte en 50GB dataverkeer (126 euro) (+ 15 euro per back-up)
VIP internet: Opencart hosting ''Business'': 10 GB webruimte, 16 GB dataverkeer (123,05 euro)
SiteGround: hosting ''GrowBig'' 20GB webruimte en ''onbeperkt'' (wat niet kan) dataverkeer (104,70 euro)
Ik zou bij geen enkele provider het instappakket nemen. De verkeerde beslissing "goedkoop is duurkoop" begint immers bij het goedkoopste abonnement nemen. De kans dat je daarmee belandt in de hoek waar de minste resources gedeeld worden door de meeste abonnees, is hier logischerwijs ook het grootst.

Verder denk ik dat het voor die paar tientjes meer of minder weinig uitmaakt: je kunt je uren véél beter besteden aan het onder de knie krijgen van de ins & outs van OpenCart, PHP, MySQL, HTML en CSS. Dáár zit de grootste winst. Zoals Maurice ook al terecht zei: de applicatie is de bottleneck, niet de server waar je die onderbrengt.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2014

SSD is zeker wel een meerwaarde, deze verwerkt vele malen sneller SQL requests (zoals zoekopdrachten, beheer producten, verwerking bestellingen)

Niet voor niets heb ik destijds besloten om een volledig bedrijf op SSD te plaatsen, als het niet uit zou maken zou dat geen slimme investering zijn gezien de kostprijs van 512GB en 1TB SSD schijven ;)

Daar is een 4/6 maanden flink testen aan vooraf gegaan
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Oli4321
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 maart 2014

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

10 april 2014

Succes verder

Welke voorwaarden zou je anders wllen hebben (en daarbij komend ook bescherming) tegenover een NL aanbieder dan?
hey maurice,

Dat zijn een aantal zaken die ik krijg, die voor mij in nl of be bijna niet te vinden zijn.

-24-24 u support, zowel dag nacht iemand beschikbaar voor zowel eventuele problemen (downtime) als technische bijstand.
- ongelimiteerde domeinen, traffic en opslagruimte. (voor mij handig want ik heb massa's websites)
- 45 % van mijn klanten zijn us traffic, dus dat was ook de hoofdreden.
- de snelheid naar amsterdam, londen en brussel zijn vrij snel
- voor een goede 100 $ per jaar
- Als starter (2011) is elke euro een euro.

Maar daarom zeg ik erbij "voor mij" en is dit pakket niet voor iedereen geschikt. Maar de prijzen van hosting zijn aan de dure kant in vergelijking met andere landen.

Maar als je europa wilt, zou ik dan bv kiezen voor Duitsland, toch heel snel en stukken goedkoper. Uiteraard als je de service in het nederlands wil, dan moet je in be of nl blijven :-)
 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

14 april 2014

In hoeverre doe ik er verstandig, naast hosting, ook een CDN (Content delivery network) af te nemen bij een hoster of andere partij? (met in het achterhoofd houdend een internationaal georiënteerde webwinkel)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

14 april 2014

Een CDN hoort thuis in een lange lijst met andere optimalisaties. Vele daarvan zijn gratis (zoals een PHP-cache en een cookieloos domein), dus ik zou pas aan een CDN beginnen als al die andere technieken nog niet voldoende opleveren.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

14 april 2014

CDN is enkel van belang als je echt groot bent en in verschillende landen echt actief bent. (formaatje bol.com/kabeltje.com)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Bbshop
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 juni 2016

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 april 2017

Beste,

Onlangs ben ik ook gestart met mijn webshop (www.homematerials.nl) en hij loopt prima.
Ik ben op de hoogte van de applicatie voorwaarden (css / javascript files combineren etc. etc.). 
Echter is het gewoon belangrijk om een SSD te hebben, en bijvoorbeeld varnish caching, in memory caching, database caching, noem de fancy stuff wat de grotere webdiensten gebruiken maar op. 

De belangrijkste vraag is; wat voor technieken heb ik nodig/moeten aanwezig zijn in de hosting infra om de site snel werkend te krijgen?
Hierbij moet ook rekening gehouden worden met betaalbaarheid en toepasselijkheid van die technieken. Ik kan geen 6 clusters in eigen beheer opzetten voor een kleine webshop.

Ik denk dat dat de belangrijkste maatstaven zijn om mee te meten als je gaat kijken naar hosting; welke aanbieders begrijpen de bovenstaande situatie en spelen daar op in met hun hosting aanbod?
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Hosting OpenCart webwinkel (Europa/Wereld)

09 mei 2017

De belangrijkste vraag is; wat voor technieken heb ik nodig/moeten aanwezig zijn in de hosting infra om de site snel werkend te krijgen?
Hierbij moet ook rekening gehouden worden met betaalbaarheid en toepasselijkheid van die technieken. Ik kan geen 6 clusters in eigen beheer opzetten voor een kleine webshop.

Ik denk dat dat de belangrijkste maatstaven zijn om mee te meten als je gaat kijken naar hosting; welke aanbieders begrijpen de bovenstaande situatie en spelen daar op in met hun hosting aanbod?
Beste

Als je wilt kunnen wij je wel helpen met het hosten van je shop met geoptimaliseerde caching en snelheid voor jou webshop
Groetjes Devi

https://www.wallgrind.nl - hosting & support
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht