Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Domein registratie

16 april 2014

Domein extenties
Welke domeinen extensies kan ik het beste in combinatie met mijn bedrijfsnaam registreren? De meeste bezoekers verwacht ik vanuit het buitenland (Amerika en Europa).
Zelf heb ik een .NL, .EU, .COM, en .NET in gedachte, waarbij .COM het hoofddomein is en de .NL, .EU en .NET naar dat domein doorlinken. Ook overweeg ik nog een .CO.UK, .DE, .BE en .US domein al is dat mogelijk wat overdreven?

Domein privacy
In hoeverre heeft een anoniem/privacy domein nog voor of nadelen naast het feit dat eigen adresgegevens niet in het Whois register worden opgenomen?

Voorkeur
Een van de hosting partijen waar ik mogelijk mijn webwinkel wil onderbrengen, verricht geen werkzaamheden betreffende het registreren van domeinnamen. Om die reden zal ik bij een aparte regisrar domeinnamen moeten laten registreren. Mijn voorkeur gaat uit naar Strato gezien ik daar (los van de actietarieven in het eerste jaar) voor de 4 eerst genoemde domeinen 20,50 (Ex BTW) betaal, het doorlinken gratis is en daarnaast ook de domeinen anoniem worden geregistreerd.
 
Gebruikersavatar
easywebshop
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2013

Re: Domein registratie

16 april 2014

.com en .eu zijn belangrijk als je voor een internationaal publiek gaat.

Maar waarom een anonieme domeinnaam? Consumenten willen net weten wie er achter een webshop zit.

Bij ons zijn klanten verplicht om hun echte gegevens in te vullen. Als dat niet zo is gaat de webshop op slot!
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Domein registratie

16 april 2014

Anoniem registreren heeft inderdaad geen nut, je bent toch verplicht je gegevens op je website te zetten.

.nl.be.com.net adviseer ik altijd. .EU heeft geen noemenswaardige waarde in Google tegenover die extensies maar kun je erbij nemen om naamkaping te voorkomen.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Re: Domein registratie

22 april 2014

Nog een korte terugkoppeling, mijn eerste ervaring met Strato is helaas negatief.

- Geen klatenservice op feestdagen als goedevrijdag of tweede paasdag + niet in het weekend.
- Telefonisch een lange wachtrij en langzame reactie via de mail.
- Het niet kunnen aanpassen van de NS (nameserver).
- Mijn 4 geregistreerde domeinnamen werden verspreid over twee accounts, wat dan weer wel netjes opgelost is na meerdere keren heen en weer bellen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Domein registratie

22 april 2014

Nog een korte terugkoppeling, mijn eerste ervaring met Strato is helaas negatief.

- Geen klatenservice op feestdagen als goedevrijdag of tweede paasdag + niet in het weekend.
- Telefonisch een lange wachtrij en langzame reactie via de mail.
- Het niet kunnen aanpassen van de NS (nameserver).
- Mijn 4 geregistreerde domeinnamen werden verspreid over twee accounts, wat dan weer wel netjes opgelost is na meerdere keren heen en weer bellen
Had je anders verwacht? Dat soort service krijg je bij een bedrijf dat voor een euro diensten aanbiedt en enkel voor volume gaat ;)
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Domein registratie

22 april 2014

Nog een korte terugkoppeling, mijn eerste ervaring met Strato is helaas negatief.

- Geen klatenservice op feestdagen als goedevrijdag of tweede paasdag + niet in het weekend.
Het is en blijft een bulkboer tegen euro werk.

Wel aanvullende vraag vanuit mij, als je nu een winkel pand huurt? neem je dan ook een alarm? of uberhaupt een slot op je deur?

Als er een raam in je winkel kapot gaat, laat je die dan openstaan of vervang je deze (stel je voor dat er snachts iemand binnenkomt)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Domein registratie

22 april 2014

Ik denk dat maar 1 extensie van belang is, dat is die waar je website op komt en waar je SEO werk in gaat zitten. De overige (com, net, org, eu, be, etc) registreren we zelf trouwens wel altijd, om te voorkomen dat een ander dat doet.
 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Re: Domein registratie

22 april 2014

Mogelijk dacht ik er te gemakkelijker over, gezien ik er vanuit ging alleen een domeinnaam te hoeven registreren waarna ik die kon doorlinker naar de hostingpartij (+ de overige drie domeinnamen kon forwarden) en, op en jaarlijkse rekening, na niets meer te maken had met Strato.

Ik zie het als leergeld gezien ik over een een kleine 60 dagen (minimale wachttijd voor een .com domein) naar een andere registrar verhuis.

----
Wel aanvullende vraag vanuit mij, als je nu een winkel pand huurt? neem je dan ook een alarm? of uberhaupt een slot op je deur?

Als er een raam in je winkel kapot gaat, laat je die dan openstaan of vervang je deze (stel je voor dat er snachts iemand binnenkomt)
Een slot of alarm zou ik meer vergelijken met een aanvullend product zoals een SSL certificaat (wat ik overigens bij de hostingpartij heb afgenomen).

Wanneer een raam sneuvelt, kan ik dat (meestal direct) laten vervangen door een ander bedrijf. Nu kan ik wat de domeinnaam betreft alleen terecht bij Strato.

----
Ik denk dat maar 1 extensie van belang is, dat is die waar je website op komt en waar je SEO werk in gaat zitten. De overige (com, net, org, eu, be, etc) registreren we zelf trouwens wel altijd, om te voorkomen dat een ander dat doet.
De .com is het hoofddomein waar de .nl, .eu en .net alleen naar doorverwijzen.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Domein registratie

23 april 2014

Als je hosting niet in orde is, is de SSL geen enkele waarde. Het kan dan namelijk niet werken naar behoren. Zoek even heartbleed ssl op Google ;)

Domeinnamen die je niet goed kan beheren, zorgt voor downtimes. Kortom je fundering wordt onder je neus weggehaald. Sterker nog, een verkeerd geconfigureerde domeinnaam laten je mails in spamboxen verdwijnen etc. :)

Ik wil maar zeggen hosting en domeinnamen zijn de fundering en beveiliging van je webwinkel. Om hier voor 4 domeinnamen 10 euro op jaar basis mee te besparen is geen slimme zet.

Ik zie met regelmaat webwinkels offline omdat hun fundering niet in orde is,
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
florisPols
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 juni 2014

Re: Domein registratie

27 juni 2014

Ik weet dat je via http://www.wijvanwceendadviserenwceend.nl zowel een domeinnaam, extensie als hosting kunt afnemen! zelf vind ik het wel handig dat alles bij 1 partij is onder te brengen.
Laatst gewijzigd door Rudy op 30 juni 2014, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spam verwijderd
 
Gerry
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 november 2011

Re: Domein registratie

30 juni 2014

Leuke reclame ;)
 
Taxi in Den Bosch
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 april 2014
Contacteer:

Re: Domein registratie

09 juli 2015

Een goede domeinnaam met de juiste provider is het halfewerk :)