Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf op

21 mei 2014

na het faillissement waar ik ook zwaar slachtoffer van was begint deze joey verschoor - of wat zijn echte naam ook mag zijn - doodleuk gelijk opnieuw. nieuwe vpsmarkt.eu plof bv nieuwe kansen.

kijk hier mee uit dus

http://www.ispam.nl/archives/40229/host ... edrijf-op/
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: hostdeal

21 mei 2014

na het faillissement waar ik ook zwaar slachtoffer van was […]
Kun je toelichten waarom en hoe zwaar je daarvan slachtoffer was? Dan kunnen collega-webwinkeliers en andere forumbezoekers daarvan wat opsteken.
 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

Re: Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf o

21 mei 2014

allereerst was de service van hostdeal helemaal top, dit lag voornamelijk aan de gemotiveerde medewerkers.
ik had deze host echt gechecked en ze hadden goede referenties

op een ochtend de webshop op zwart. waar hostdeal normaal direct reageert op tickets of mail bleef het nu uit. na veel bellen en checken kam ik er veel later achter dat ze hetzner, hun data centrum reseller niet betaalde en die hebben gewoon de stekker eruit getrokken.

dan is het dus gelijk einde oefening. gelukkig had ik ergens anders mijn domein naam staan en ik had een backup op de prive server van een vriend. dus na omzetten van het dns nummer draaide het twee dagen weer.
dit heeft meer schade als je denkt want je donderd gelijk naar beneden in de google ranking en het heeft 10 dagen geduurd voor je weer een beetje gevonden wordt.

geschatte schade totaal 3000,-

na een dag zeiden ze dat hun credit kaart gegevens waren gehackt en dat de londense kvk hostdeal had geblokkeerd, dit bleek niet de waarheid, na wat rondstruinen bleek de eigenaar joey verschoor wonende in belgie verschillende namen aan te nemen, waaronder ook Rachid Degraeve. ook zijn kornuit Sam Dodds heeft daar een handje van.

nu beginnen ze dus doodleuk weer opnieuw, hop ff nieuw bv'tje of is het een ltd?

ze maken reclame voor een vps voor 9,- per maand, dat kan dus niet.

inmiddels zit ik nu bij datact.nl die me zeer goed geholpen hebben, ik heb hier vertrouwen in.

je bent me je bedrijf - als je alleen een shop hebt - volledig afhankelijk van je host en google.
eigenlijk is dat strategisch onhandig en kwetsbaar

dus de les
- registreer je domein naam altijd ergens anders als je host.
- zorg voor een goede backup op je eigen computer
- neem eventueel een tweede host als schaduw server zodat je alleen je dns hoeft te veranderen dan draait het na een paar uur weer.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf o

21 mei 2014

Mazzel. Ik had een maandje of 3 geleden echt bijna hosting bij hun besteld. Oog van de naald maar weer
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf o

22 mei 2014

Zelf Tweakers.net heeft er een artikel over geplaatst:

http://tweakers.net/nieuws/96153/eigena ... drijf.html
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf o

28 mei 2014

a
geschatte schade totaal 3000,-


ze maken reclame voor een vps voor 9,- per maand, dat kan dus niet.
Als je schade 3000 euro was heb je dus al een goed lopende shop lijkt me.

Het aparte is dat mensen die leuke omzetten draaien dan toch bij een goedkope hoster gaan zitten en 50 euro in de maand als veel te veel beschouwen. Soms denk ik in deze gevallen dan eigen schuld had je niet zo moeten zeiken op een paar euro.

Bij een hoster kun je beter ook kijken naar de grote van de hoster, voor wie hosten ze allemaal, hoeveel mensen hebben ze. goedkoop moet ergens door betaald worden. Wat niet wil zeggen dat een 3x duurdere hoster veel beter hoeft te zijn.

Ik zit nu bijv al jaren bij cloudvps. Zeker niet de goedkoopste maar voor wat ze bieden met veiligheden dubbele san enz zijn ze ook zeker niet de duurste.

Draai ook exactonline en dat is 1 van hun klanten. Natuurlijk kan iedere hoster omvallen je weet het nooit. Bij een partij als deze denk ik echter niet dat het snel gaat gebeuren.
 
tvserieshop
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf o

29 mei 2014

Akkoord. Ik heb die logica ook pas na een jaar gemaakt. De shop groeit, elke sparteling van de server is ergerlijk, en soms lag ik er een half uur uit. Ik had een abonnement bij One.com. Ook de back office link van mijn opencart store met eBay liep volledig mank door de gebrekkige serverspecificaties.

Toen ik op zoek ging ben ik uiteindelijk bij combell terecht gekomen. De groten der aarde zoals Ikea en enkele banken zitten bij hen. Ik ben wel wat meer kwijt dan bij One.com, maar de site draait soepel als nooit te voren.

Het kost me geld ja, maar als fysieke verkoper huis je je winkel toch ook niet in een bouwvallig pand met defecte liften en roltrappen en waar de elektriciteit al eens durft uit te vallen....

Kortom, meerdere webshop houders zullen op termijn wel doorhebben dat een goede hostingserver geld kost, daar kan je niet onderuit.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf o

29 mei 2014

Soms weet je niet hoe het loopt. Dus kun je goedkoop beginnen en daarna overstappen, dat deed ik ook en pakt goed uit.

Maar hostdeal kende ik niet eens. Daarbij zijn er webdesigners die one.com adviseren. Ik help iemand met haar website en ik weet niet wat de vorige bouwer heeft gedacht, maar de haren stonden overeind toen ik het zag.
 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

Re: Pas op: hostdeal-ondernemer richt nieuw hostingbedrijf o

23 juli 2014

na het mislukte vpsmarkt gaat Joey Vanschoor begint nu weer opnieuw met dezelfde domein naam.

hostdeal.eu
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht