Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Zoek topic waarin vergelijk stond van webwinkelpakketten.

27 mei 2014

Zoals de titel al doet vermoeden kan ik een topic niet meer terugvinden.
Hierin had (als ik mij niet vergis) een forumlid als afstudeer project een onderzoek gedaan naar de meest gebruikte software pakketten voor webwinkels en dit in een overzicht / programmaatje verwerkt. Na het beantwoorden van enkele vragen rolde er een advies uit voor de beste mogelijkheden.
In dat overzicht vond ik toen enkele handige tips maar ...... vergeten die link te boekmarken. Nu kan ik ondanks twee uur zoeken die posting natuurlijk niet meer vinden.
Heeft er iemand een idee in welk topic die posting stond?
Bij voorbaat dank, Hans
No guts no glory!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zoek topic waarin vergelijk stond van webwinkelpakketten

27 mei 2014

Bedoel je het Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic?

http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=5811

Anders kun je op Wikipedia wel een redelijk sluitende vergelijking vinden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... t_software

Wat je het beste kunt doen, is een persoonlijke lijst aanleggen van eisen en wensen: eisen moeten er sowieso in, wensen zijn gewenst maar niet per se nodig. Daarna kun je per pakket afvinken of het wel/niet voldoet.
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Zoek topic waarin vergelijk stond van webwinkelpakketten

27 mei 2014

Bedankt voor de tips maar het topic van je link was niet wat ik bedoelde (dit gaat vooral over open souche software". Ik nu zie wel dat er ook een verzamel topic is over "webwinkels onder licentie" waar ik waarschijnlijk het beste mee af ben. Dat zal ik dan eerst maar eens doorspitten.
Bedankt voor het meedenken!
No guts no glory!
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Zoek topic waarin vergelijk stond van webwinkelpakketten

27 mei 2014

Dit was de post waar je naar zocht:
Heel begrijpelijk dat het lastig is om een webshop softwarepakket te vinden dat bij je bedrijf past. Het invullen van De Webshop Adviseur kan daarbij helpen. Als student ben ik nu bezig met een afstudeerscriptie waarvoor ik de webshop softwarepakketten onderzocht heb. De bevindingen van mijn onderzoek heb ik samengebracht in een unieke webshop software vergelijker.

Op http://www.dewebshopadviseur.nl kunnen zowel webwinkeliers als starters aan de hand van een aantal vragen het pakket vinden dat het beste bij hun bedrijf past!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Zoek topic waarin vergelijk stond van webwinkelpakketten

28 mei 2014

Bingo! Dat is 'm inderdaad.
Dank je wel voor de tip!
No guts no glory!