Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JWG
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 januari 2013

Emailadres voor orders

16 juni 2014

Goedenavond,

Hierbij een vraag. Uiteraard heb ik de emailadressen zoals info@domeinnaam.nl en klantenservice@domeinnaam.nl. Algemene mailadressen dus voor diverse doeleinden.
Waar laten jullie de bestellingen binnenkomen? Ik ken bijvoorbeeld een webshop die 1000 orders per dag doet met ook bovengenoemde adressen maar waarbij de daadwerkelijke bestelling middels een Gmail-account binnenkomt. Ben benieuwd!
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Emailadres voor orders

16 juni 2014

Ik heb een Gmail account waar ik alle order bevestigingen op archiveer voor het geval er ooit iets kwijt raakt, maar verder doe ik daar niets mee. Wat ben jij van plan met de mailtjes die je naar jezelf gaat sturen, en wat bedoel je met het daadwerkelijk binnen komen van een order?
 
JWG
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 januari 2013

Re: Emailadres voor orders

16 juni 2014

Dank voor je antwoord. Wat ik bedoel: orders komen binnen in Gmail. Vervolgens worden deze doorgezet naar een database waar alle adressen in worden geladen. Vanuit de database worden de verzendbevestigingen verzonden.
Waar laten jullie je orders binnenkomen?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Emailadres voor orders

16 juni 2014

Ik gebruik webwinkel software voor mijn webwinkel. Dan komt alles direct netjes in een database zonder omweg via emails. Ik ben nu wel benieuwd hoe jij alles hebt ingericht. Deze werkwijze is nieuw voor mij.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
JWG
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 januari 2013

Re: Emailadres voor orders

16 juni 2014

Inrichting is als volgt: order komt binnen in Gmail, koppeling in Magento, Magento exporteert naar database, orderpick batches printen, vanuit database adressen naar verzenddatabase loaden, via verzenddatabase verzend je track&trace. De verzenddatabse is vergelijkbaar met My Parcel maar dan anders.
Eigenlijk is de vraag simpel: op welk emailadres laten jullie de orders binnenkomen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Emailadres voor orders

17 juni 2014

IEigenlijk is de vraag simpel: op welk emailadres laten jullie de orders binnenkomen.
Op een info@ e-mailadres, omdat dat de hele dag bewaakt wordt en via Microsoft Exchange Server toegankelijk is voor meerdere personen vanaf verschillende locaties.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Emailadres voor orders

17 juni 2014

Bij ons op een order@ email adres.
Komt in een aparte box binnen en daar kan ik filters op uitvoeren.

Is dubbelop eigenlijk, meer voor mijn eigen rust.
Want alles komt uiteraard ook direct in de database.
Via de server komen deze mails in hun eigen inbox en die kan ik bv automatisch afdrukken, sorteren en dergelijke.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht