Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

melding van fishing website

20 juni 2014

Ik kreeg vannacht volgende mail van het bedrijf waar ik een resellerruimte afneem. Er staan een 10-tal (eigen) sites op de ruimte, voornamelijk om één en ander uit te testen. Ik lever op mijn beurt geen ruimte aan derden.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik ermee aanmoet: moet ik reageren, iets doen, iets controleren ?

Geachte mijnheer wawagee,

Helaas moeten wij u melden dat wij / u de dupe zijn geworden van internet criminelen.

Het is onder onze aandacht gekomen, dat een nieuwe klant van ons, zich onder valse voorwendselen heeft aangemeld.
Deze klant heeft vervolgens op zijn account een fishing website geplaatst die doet voorkomen
dat de bezoeker bij de Ing website zit om zo de login gegevens te kunnen bemachtigen.

Vervolgens hebben zei ook via dns de domeinnamen op de server kunnen opvragen en voor diverse domeinnamen
hebben zij deze domeinnamen misbruikt in de vorm van mail.domeinnaam.nl/~klant00639 en deze bij google aangemeld.
Het is dus goed mogelijk dat uw domeinnaam of de domeinnamen van uw klanten hiervoor gebuikt zijn.
De betreffende content stond dus niet bij u of uw klanten maar bij deze klant van ons.
Door middel van dns en het gebruik van de ~klant00639 homepage url is dit gebeurt.

Toen wij vanmorgen de melding hier over ontvingen, hebben wij direct de betreffende content verwijderd
en toen de omvang van het misbruik in kaart begon te komen hebben wij ook direct de volledige klant offline gehaald.

Momenteel overwegen wij verdere stappen tegen deze klant.

Indien u nog vragen, opmerkingen heeft horen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,

Klanten Service
Hosting Service
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: melding van fishing website

21 juni 2014

Gevalletje niet voldoende beveiligd als je met gebruiker a bij gebruiker b kan.

phissing websites komen zo nu en dan voor, in 99.9% van de gevallen is dit door laksheid van de website eigenaar of onkunde

- onvoldoende kennis en verkeerde rechten aan mappen (dit kan een server beheerder afvangen, dat is in jou geval in elk geval niet toegepast)
- zeer lang niet geupdate waardoor de website een gatenkaas en zeer makkelijk doelwit is voor hackende bots.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Feedbackplatform
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 juli 2014
Contacteer:

Re: melding van fishing website

19 juli 2014

Als jij hier als klant van hun schade aan ondervind, bijvoorbeeld emails komen niet meer goed aan doordat de mailserver is geblacklist dan zou ik zeker een schadevergoeding eisen en als zij hier niet mee akkoord gaan overstappen naar een grotere partij.
Wilt u meer omzet en klanten via onafhankelijke klantbeoordelingen. Het is makkelijk en gratis via het: Feedbackplatform
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht