Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jess88
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 september 2014

Domeinnaam verkopen (prijs)

02 oktober 2014

Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van een domeinnaam? Ik heb een geïnteresseerde in een bepaalde domeinnaam die ik al enige tijd heb geregistreerd. Nu heb ik geen idee wat ik voor zoiets zou kunnen vragen? Kan iemand mij enige richtlijn geven?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Domeinnaam verkopen (prijs)

02 oktober 2014

Kan iemand mij enige richtlijn geven?
Nee...

Dat hangt helemaal van de domeinnaam en de koper af....

Als jij "heineken.com" in bezit hebt, en de brouwerij zou die naam graag willen hebben, dan had je daar waarschijnlijk een flinke zak geld voor kunnen krijgen!

De domeinnaam 'efteling.com' is heel lang in particulier in bezit geweest en wou deze graag inruilen voor een weekendje efteling, de efteling is hier destijds niet op ingegaan.

Domeinen met merknamen of populaire zoekwoorden (bijv sex.com) kunnen veel geld opleveren, voor de rest geld eigenlijk wat de 'gek' (geinteresseerde) ervoor geeft...

De meeste domeinnamen staan voor een paar tientjes te koop
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Domeinnaam verkopen (prijs)

02 oktober 2014

Er was een paar jaar geleden toch iemand die een domeinnaam vast had laten leggen. En toen was er een auto fabrikant die die naar wou hebben voor zijn auto's. Die heeft de rest van zijn leven niet meer hoeven werken.

Voor de rest. Tja hangt er ook een beetje vanaf. Hoe graag iemand het wil hebben. Heeft ie misschien al de andere extenties (.com .net .eu, met zonder - etc) en wil hij deze nemen omdat hij niet wil dat een mogelijke concurrent deze neemt.

Gaat ie een kleine webwinkel beginnen of is het een grote speler? Allemaal factoren
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Domeinnaam verkopen (prijs)

14 oktober 2014

Registreer jezelf even bij SEDO (domeinnamen marktplaats)
Daar zie je wat voor namen ongeveer welke waarde hebben.
Uiteraard kun je er vaak de helft op afdingen (er zitten echt schofterige prijzen tussen)
Het is vaak: hoe algemener, hoe duurder.

Stofzuiger.nl is duurder dan Grotestofzuiger.nl en die is weer duurder dan Grotestofzuigershop.nl en die is weer duurder dan Grotestofzuigershoppurmerend.nl.
Snappez-vous?

Zo zul je zien dat een bepaalde hoeveelheid bestaand verkeer naar de site redelijk maatgevend is voor de waarde ervan. Als jij dat over die domeinnaam kunt aantonen dan kun je er meer voor vragen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
NielsVos
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 augustus 2014
Locatie: Bornerbroek
Contacteer:

Re: Domeinnaam verkopen (prijs)

11 november 2014

Om welke domeinnaam en extentie (.nl/.com etc) gaat het precies?
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Domeinnaam verkopen (prijs)

12 november 2014

Jammer, geen reactie meer.
Bedank voor de tip CP.
Ja graag gedaan jongen.

Dat roepen op een forum en vervolgens weggaan. Tuig.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Domeinnaam verkopen (prijs)

12 november 2014

Jammer, geen reactie meer.
Bedank voor de tip CP.
Ja graag gedaan jongen.

Dat roepen op een forum en vervolgens weggaan. Tuig.
Dan doen de meeste toch? 99% mist het fatsoen een ok dank te posten.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Domeinnaam verkopen (prijs)

20 december 2014

Nu toch wel benieuwd om welk domeinnaam het ging..
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht