Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Eek
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Webhosting met upload mogelijkheden

26 november 2010

Eerste berichtje: leuk forum om mee te lezen, maar nu ook zelf een vraag:

Op dit moment ben ik in de aanloopfase voor het inrichten van een webshop, gericht op gestandaardiseerd drukwerk. Voor mijn reguliere website maak ik gebruik van Strato, maar wellicht is er een betere optie voor de webshop.
Bij iedere bestelling die door de klant zal worden geplaatst, zal een bestand moeten worden ge-upload. Dit kan 1,5 maar ook 15 mb zijn.
Ik heb van de Strato helpdesk begrepen dat vanaf ca. 3mb dit niet meer mogelijk is zonder een apart server abo te nemen = extra maandelijkse kosten. (€7 tot €40,- afhankelijk van de snelheid) Zit ik bij Strato dan nog wel goed of zijn er betere alternatieven beschikbaar?

Groeten, Eek
http://www.dropinmedia.nl ✩ Synchronising the world of print
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Webhosting met upload mogelijkheden

26 november 2010

Zo wie zo staat Strato niet zo goed bekend als het gaat om webshopsoftware ondersteuning behalve dan hun eigen webshop.

Beter is denk ik een goede hoster te zoeken en misschien zelfs wel een VPS te nemen als er meerdere malen per dag grotere bestanden op de server gestald moeten worden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webhosting met upload mogelijkheden

27 november 2010

Zit ik bij Strato dan nog wel goed of zijn er betere alternatieven beschikbaar?
Is lastig te zeggen. Strato is een van de grotere webhosting partijen met een goede uptime, hardware en expertise. Prijzen zijn ook niet zo gek. De vraag is of ze de beste zijn, maar dat is afhankelijk van wat je zoekt. Zoek je de goedkoopste aanbieder? Aanbieder die perfect is voor internationale groei? Aanbieder met de snelste verbinding? Of beste uptime? Vriendelijkste support of meeste mogelijkheden? Je zult waarschijnlijk even moeten shoppen.
 
Rutger
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 december 2010

Re: Webhosting met upload mogelijkheden

16 december 2010

Mijn ervaring is dat dit via de browser een lastig verhaal gaat worden.
Wellicht kun je de bestanden achteraf door de klant laten sturen met een dienst als wetransfer.com. Als je dit in het afrekenproces duidelijk communiceert naar je klant is dit een snelle en goedkope oplossing.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.