Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
monster_beetle
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 september 2012

Cloudflare

19 maart 2015

Om de laadtijd van mijn shop te optimaliseren zit ik te kijken naar Cloudflare, zij bieden met het gratis pakket nu ook SSL op recente browsers (maximaal 6 jaar oud).

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met ervaring met Cloudflare en of dit goed bevalt.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Cloudflare

23 maart 2015

Heb me hele tijd geleden verdiept in Cloudflare maar weet niet hoe het er nu mee staat.

Allereerst een vraag, wat gebeurd er dan met >6 maanden oude browsers? Krijgen die een foutmelding?
Verder zou ik de keuze ook niet laten bepalen door het al dan niet gratis zijn...
Als je voor een paar euro per maand een betere service krijgt is dat wellicht een betere optie; zo zijn er diverse CDN oplossingen.

Zover ik er verstand van heb gaat Cloudflare je vooral winst geven bij wereldwijde dekking en klanten van verschillende locaties.
Wanneer jij je met name op NL richt is een NL server met caching geloof ik de beste optie; eventueel in combinatie met een goede CDN.

Cloudflare heeft dan ook nog opties als extra beveilig etc. Vind het wel interessant om te horen of er hier mensen mee werken.
 
NielsVos
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 augustus 2014
Locatie: Bornerbroek
Contacteer:

Re: Cloudflare

10 april 2015

Ik heb twee benchmark websites die ik combineer met het CDN van Cloudflare.

Beide websites hadden de normale instellingen op dezelfde server in combinatie met caching. De ene is gericht op de Nederlandse markt en werd met het laden trager dan voorheen met caching. De buitenlandse website heb ik een aantal keer getest vanuit Duitsland, maar dan merk je wel degelijk een verschil.

In principe ook logisch aangezien je verbinding maakt met de dichtstbijzijnde server en een cache van je website ophaalt.