Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SjorsM
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 december 2013

Domeinnaam verkopen

19 maart 2015

Beste leden,

Ik heb een periode geleden een .eu domeinnaam geregistreerd en kreeg hier gisteren een mail (uit België) over mbt overname. Wanneer ik zoek naar dit onderwerp, kom ik niet veel tegen. Heeft één van jullie hier ervaring mee?

Is er een bepaalde wetgeving waar ik rekening mee dien te houden? Of is het echt - wat een gek ervoor geeft? Het domeinnaam heeft geen merk of iets dergelijks in de url staan.

Alvast bedankt!

Groet,
Sjors
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Domeinnaam verkopen

19 maart 2015

Als er niets bijzonders is met merknaam of wat ook dan is het inderdaad wat iemand er voor over heeft en of jij er geen leuke ideeën mee hebt.
 
SjorsM
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 december 2013

Re: Domeinnaam verkopen

19 maart 2015

Goed om te horen. De beste man kwam namelijk met de volgende opmerking:

'Volgens de europese wetgeving is het verboden om een domeinnaam te verkopen aan niet officiële prijzen (max 40 euro). Alsook kan men dit domeinnaam transfereren (gedwongen) indien je kan aantonen dat je meer recht op dit domein hebt dan de tegenpartij (bvb website / core business / …)'.

Goede binnenkomer btw :? , maar goed eventueel iets verdienen is ook mooi meegenomen. Daarnaast is de domeinnaam dermate algemeen dat het mij sterk lijkt, dat een tegenpartij kan aantonen dat zij meer recht op de domein hebben.
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Domeinnaam verkopen

20 maart 2015

Die Europese wetgeving heeft die waarschijnlijk zelf opgesteld om te kopen voor een laag bedrag.
Er zijn namelijk geen regels, het is net wat je zelf al aangeeft wat men er voor over heeft. Vroeger werden domeinnamen zelfs verkocht voor meer dan 10 miljoen maar probeer in een onderhandeling te komen en eindig op een prijs die jij er voor wil hebben.

Je zou eens een vergelijk kunnen kijken op:
https://sedo.com/nl/about-us/een-beknop ... ces-sedonl

Je zult zien dat de bedragen ver boven de 40 euro zitten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
SjorsM
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 december 2013

Re: Domeinnaam verkopen

20 maart 2015

Bedankt voor de reacties!
 
stephan93
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 september 2014
Locatie: klaaswaal
Contacteer:

Re: Domeinnaam verkopen

21 maart 2015

Goed om te horen. De beste man kwam namelijk met de volgende opmerking:

'Volgens de europese wetgeving is het verboden om een domeinnaam te verkopen aan niet officiële prijzen (max 40 euro). Alsook kan men dit domeinnaam transfereren (gedwongen) indien je kan aantonen dat je meer recht op dit domein hebt dan de tegenpartij (bvb website / core business / …)'.

Goede binnenkomer btw :? , maar goed eventueel iets verdienen is ook mooi meegenomen. Daarnaast is de domeinnaam dermate algemeen dat het mij sterk lijkt, dat een tegenpartij kan aantonen dat zij meer recht op de domein hebben.
Haha als die inderdaad zo binnen komt zou ik hem gewoon negeren :P
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Domeinnaam verkopen

23 maart 2015

hij wil hem overkopen en komt dan zelf met die wetgeving? Dus maximaal 40 euro:P
Dan zou ik vriendelijke antwoorden dat je hem voor die wettelijke prijs graag zelf houd.
Gek verhaal:S
 
Renovatio2009
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 maart 2015

Re: Domeinnaam verkopen

15 april 2015

Ik zou hem vriendelijk verzoeken de wetgeving ergens te steken waar de zon niet schijnt :P
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht