Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

EV SSL-certificaten

16 mei 2015

De jaarprijs voor een ééndomeins EV SSL-certificaat gaat van zowat 150 eur tot 750 eur.

Ik heb begrepen dat bij de duurste versies ook exotische tekens e.d. in de domeinnaam mogen voorkomen.

Maar waarin onderscheiden de goedkopere zich (+-150 tot 300 eur) ?

Kan iemand een link of zo opgeven waar een duidelijke vergelijkende tabel te zien is, leesbaar voor simpele geesten zoals ik ?

Ter info : ik wil zowel de http://www.shopdomein.xx als de shopdomein.xx versie beveiligd hebben en geen problemen ondervinden wanneer mobiel in de shop wordt besteld.

Mogelijk zijn er nog andere aandachtspunten ...
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: EV SSL-certificaten

16 mei 2015

Ik heb mijn SSL certificaat gekocht op https://www.sslcertificaten.nl/ . Op die website kan je verschillende SSL certificaten met elkaar vergelijken.

Comodo, GlobalSign en GeoTrust leveren standaard certificaten gratis met een extra domeinnaam.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: EV SSL-certificaten

17 mei 2015

. Op die website kan je verschillende SSL certificaten met elkaar vergelijken.
Beste Jeroen,

op deze site worden idd 6 verschillende EV-certificaten aangeboden met een prijs van 125 tot 850 eur, maar ik kan nergens de vergelijking ertussen vinden.
 
WebsiteStart
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 februari 2014
Contacteer:

Re: EV SSL-certificaten

21 mei 2015

Je kan ook een standaard SSL-certificaat kopen bij versio.nl daar zijn ze iets van 5 euro per jaar dacht ik
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: EV SSL-certificaten

21 mei 2015

Je kan ook een standaard SSL-certificaat kopen bij versio.nl daar zijn ze iets van 5 euro per jaar dacht ik
ik wil geen standaard certificaat, maar zoals in de titel vermeld een EV-certificaat = groene balk op ganse shop.
 
casper
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2015
Contacteer:

Re: EV SSL-certificaten

28 mei 2015

Voor de gebruiker is er geen verschil tussen de verschillende EV certificaten. Die geven allemaal een groene balk met je officiele (KvK/Notaris geregistreerde) bedrijfsnaam weer.

Waarom die prijzen verschillen zijn omdat het verschillende aanbieders zijn. Die hebben allemaal hun eigen prijzen, vaak gebaseerd op de 'waarde' van het merk. Het is net als 3x bijna hetzelfde biertje, wat met 3 verschillende labels wordt verkocht in de winkel. Bij het ene merk doen ze misschien meer marketing en is het daarom duurder.

Ook kan er wat verschil zitten in de manier van validatie. Bij alle EV certificaten moeten ze echt controleren dat jij de eigenaar bent van het domein en ook zeggenschap heeft over de bedrijf, en dat het domein eigendom is van dat bedrijf. Sommige methodes vereisen alleen een telefoongesprek en een getekend papiertje, andere vereisen ook dat je bij hun op kantoor gaat legitimeren. (Weet niet of SSL Certificaten die optie ook aanbied, maar zulke versies bestaan wel)

De duurste daar is Symantec Secure Site Pro EV, wat je daar ook bij krijgt is dat Symantec je site dagelijks checkt op malware en of je website wel 'veilig' is. Zolang dat het geval is mag je ook het 'Norton Secured Seal' dragen, een logotje onderin je website dat je website veilig is bevonden door Symantec/Norton. Meer informatie over dat certificaat kan je vinden op http://www.symantec.com/ssl-certificate ... te-pro-ev/

Alle Nederlandse aanbieders van SSL certificaten zijn allemaal een soort 'supermarkten', waar gewoon van verschillende producten de producten worden verkocht. Je kan vaak op de site van de 'producent' vinden wat hun certificaat zo 'uniek' maakt.
Picqer online voorraadbeheer software voor webshops