Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

domeinnaam doorlinken in proxy ?

12 juni 2015

Hallo allemaal.....

Even een vraagje en uiteraard jullie mening :-)

Ik heb een aantal domeinnamen geregistreerd, zeg maar www.jansen.nl / .be / .de en .uk.
Nu zal mijn webwinkel onder www.jansenloodgieters.com gaan draaien en wil ik de domeinen met alleen jansen er in doorlinken naar het .com domein.

Op zich zal dat wel lukken maar ik kom voor de keuze te staan of ik dit in de modus Proxy/Frameset/HTTP of Share Gallery wil gaan doen ......

Volgens mij zou ik voor de Proxy modus moeten gaan, alhoewel ik geen idee heb waarom :-)
Zouden jullie in al jullie wijsheid mij een advies willen geven?

Alvast bedankt en met groet.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: domeinnaam doorlinken in proxy ?

13 juni 2015

Op zich zal dat wel lukken maar ik kom voor de keuze te staan of ik dit in de modus Proxy/Frameset/HTTP of Share Gallery wil gaan doen ......

Volgens mij zou ik voor de Proxy modus moeten gaan, alhoewel ik geen idee heb waarom :-)
Welk programma is dat?

Ik zou HTTP proberen. De andere drie instellingen zijn situaties waarin je informatie deelt, terwijl je maar een simpele redirect nodig hebt.
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: domeinnaam doorlinken in proxy ?

13 juni 2015

Dank je Ward,

hoe bedoel je welk programma .... ?

Ik kom op de Proxy modus vanwege hetgeen ik in de instructie op Strato zie staan:
roxy
Proxy betekent dat uw domein via een STRATO proxyserver naar een extern doel wordt omgeleid. Het brondomein blijft daarbij in de adresbalk van uw browser zichtbaar. Uitzonderingen zijn mogelijk wanneer het doeldomein zelf nog omgeleid wordt. Overigens: deze manier van omleiden kan betere zoekresultaten geven bij zoekmachines.

Frame
Bij de frame-omleiding wordt in de adresbalk van de browser het actuele domein, en niet het omleidingsdoel getoond. De inhoud van het doeldomein wordt bij dit type van omleiding via HTML-IFrame geïntegreerd.

HTTP
Bij de HTTP-omleiding gebeurt het omleiden naar het doeldomein via HTTP-Redirect (statuscode 302). Gebruik dit omleidingstype wanneer je je domein slechts tijdelijk naar een extern doel wenst te verwijzen.

Share Gallery
Gebruik dit type van omleiden wanneer je je domein naar een Share Gallery wilt laten verwijzen. Hierdoor zorg je voor een optimale functionaliteit.
dus vandaar .....

Daarnaast zie ik bij HTTP staan dat het voor tijdelijke doorverwijzingen is.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: domeinnaam doorlinken in proxy ?

14 juni 2015

Bij de proxy schrijft Strato: “Het brondomein blijft daarbij in de adresbalk van uw browser zichtbaar.” Bezoekers hebben dus niet direct verbinding met je server, maar indirect via een proxyserver van Strato. Ze zien daarom ook je http://www.jansen.nl / .be / .de en .uk in de adresbalk, niet je http://www.jansenloodgieters.com.

Wat je nodig hebt, is een HTTP-redirect. Liefst een 301 Moved Permanently, maar als dat niet mogelijk is, kun je bij gebrek aan beter met een 302 Found genoegen nemen.

Heb je bij Strato toegang tot het Apache-systeembestand .htaccess? Dan kun je dat daar gewoon instellen. Laat maar even weten, dan leg ik dat graag uit.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: domeinnaam doorlinken in proxy ?

14 juni 2015

Ward, bedankt voor je duidelijke uitleg en ook voor je vriendelijke aanbod voor hulp!!

Ik begin het te snappen ;-)
en heb het vermoeden dat e.e.a. ook van invloed zal zijn op de SEO ??

Zodra ik de url's daadwerkelijk ga forwarden en heb uitgezocht hoe het zit met dat "Apache-verhaal" hoop ik nog eens een beroep op je te mogen doen!

Groet
Olex