Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

301 redirect & email

17 juli 2015

Indien op domeinA een 301 redirect naar domeinB wordt toegepast, gaan dan mails gericht aan domeinA ook naar domeinB ?

Zoja, gaat dan een mail naar bv. info@domeinA naar info@domeinB of komt die in de catch-all van domeinB ?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: 301 redirect & email

17 juli 2015

301 is een http redirect. Dus nee, je e-mail wordt dan niet automatisch doorgestuurd.

Je zult voor elk adres een e-mailforwarder moeten aanmaken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 301 redirect & email

17 juli 2015

De e-mail hoeft daarnaast niet per se geforward te worden. Je kunt namelijk meerdere e-mailadressen (en aliassen) aan één POP-box hangen.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: 301 redirect & email

20 juli 2015

Ik ga hier even op verder.

Stel dat op domeinA een redirect wordt ingesteld naar domeinB, maar de hostruimte van domeinA wordt behouden om emails naar @domeinA te verwerken.

Domeinruimte A is bij een goedkope (trage en niet altijd beschikbare) hostingboer gehost.
Voor domeinruimte B wordt gebruik gemaakt van SSD-hosting.

Heeft deze constructie enige invloed op de snelheid/uitvoerbaarheid van de redirect, of heeft dat eens de redirect ingesteld is er niets meer mee te maken en gaat alles even vlotjes, of men nu surft naar A of naar B ?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: 301 redirect & email

20 juli 2015

Ik ga hier even op verder.

Stel dat op domeinA een redirect wordt ingesteld naar domeinB, maar de hostruimte van domeinA wordt behouden om emails naar @domeinA te verwerken.

Domeinruimte A is bij een goedkope (trage en niet altijd beschikbare) hostingboer gehost.
Voor domeinruimte B wordt gebruik gemaakt van SSD-hosting.

Heeft deze constructie enige invloed op de snelheid/uitvoerbaarheid van de redirect, of heeft dat eens de redirect ingesteld is er niets meer mee te maken en gaat alles even vlotjes, of men nu surft naar A of naar B ?
Zolang de DNS van domein A fatsoenlijk werkt zal dat voor de snelheid van de website niet uitmaken.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: 301 redirect & email

20 juli 2015


Zolang de DNS van domein A fatsoenlijk werkt ...
Waar hangt dit van af ?

Is het hostingbedrijf waar A is gehost hierop van enige invloed ?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: 301 redirect & email

20 juli 2015


Zolang de DNS van domein A fatsoenlijk werkt ...
Waar hangt dit van af ?

Is het hostingbedrijf waar A is gehost hierop van enige invloed ?
Dat hangt er vanaf wie de DNS verzorgd ;)
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 301 redirect & email

20 juli 2015

Dit topic is best grappig, maar heel kort door de bocht vraag ik mij af. Als je echt geen verstand van deze materie hebt, kun je dan niet beter gewoon een partij zoeken die dit goed voor je organiseert?

Vergeleken met TS heb ik nog best wel verstand van dit soort zaken, maar ook ik laat dit aan de professionals op dit gebied over.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!