Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

Voor de 3e keer in 1 maand tijd ben ik gebeld door iemand die zich voordoet als iemand van een bedrijf genaamd Internet Hosting Nederland. ( kan zelf niets vinden over dat bedrijf in google ).

Hij geeft aan dat een ander bedrijf het domein naam waar mijn winkel op staat wenst te registreren maar dan met een andere extensie ( vandaag was het .net ).

Hij belt dan om te controleren of wij dat een probleem vinden, zoja dan kan hij het domein voor ons meteen op naam zetten van ons.

Tijdens het gesprek gaf ik aan dat ik het vreemd vind aangezien wanneer ik een domein naam wil vastleggen bij hostnet bijvoorbeeld, er volgens mij niet eerst gebeld wordt. Maar volgens hem moet dat omdat hij belt namens IHN ( overkoepelend 24 grootste hosting providers ).

Heb dit keer niet naar de kosten gevraagd, maar voor de lol zelf maar even .net vastgelegd. Vorige keer gaf hij trouwens aan dat het domeinnaam waarover hij belde toen tijdelijk in quarantaine stond ( had toen tijdens het gesprek ook dat domein gewoon kunnen registreren bij mijn hostingprovider ).

Worden er hier meer mensen over gebeld ? Bestaat het bedrijf wel ?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

Klinkt nogal schimmig.

Ik vond wel dit bedrijf: http://internethostingnederland.nl/

Is dat het bedrijf die je belde? Dat is in elk geval geen overkoepelend orgaan, maar gewoon een webhosting bedrijfje..
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

Ik heb wel mailtjes gehad met dit soort dingen.
Denk dan altijd als ze willen registreren doen ze dat toch lekker. Ik hoef echt niet alle top level domeinen te hebben voor de websitenaam.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

@Wouter geen idee , denk het wel .... geloofde het idd al niet. was gewoon erg vaag
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

Er bestaat geen organisatie in Nederland die belt als iemand anders dezelfde domeinnaam, maar met een andere extensie, wil vastleggen. Ze willen je gewoon dure domeinnamen verkopen, en dat werkt het best in een telefoongesprek, omdat de meeste mensen dan denken direct te moeten beslissen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

Kwamen gisteravond toevallig langs bij opgelicht!
Even uitzending gemist kijken?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

Kwamen gisteravond toevallig langs bij opgelicht!
Even uitzending gemist kijken?
Dank je, Mick!

:arrow: http://www.npo.nl/opgelicht/13-10-2015/AT_2039020 vanaf 18:22
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

14 oktober 2015

Kwamen gisteravond toevallig langs bij opgelicht!
Even uitzending gemist kijken?

oh thanks ga ik meteen even doen

EDIT: net het stukje gekeken ... voelde ik het toch al goed aan in dit geval. Maar goed nu weet ik het zeker. Thanks voor de tip Mick
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

18 januari 2016

Ik ben net ook gebeld (door een ander bedrijf) en heb met mijn stomme kop wel toegezegd om een .com domeinnaam te nemen. De prijs was ik geloof 9.50 per jaar en ik kon elk jaar opzeggen. Totaal zou het dan 95 euro voor 10 jaar zijn. Maar als ik het nu zo lees ga ik een rekening krijgen voor 10 jaar in 1 keer. 
Ik sta vast en zeker op een band dat ik akkoord geef, maar als deze factuur binnen gaat komen en ik ga niet betalen wat gaat er dan waarschijnlijk gebeuren?
Worden er voor dit soort bedragen door dit soort bedrijven een rechtszaak begonnen of het is het een paar keer dreigen en hoor je er daarna niks meer van?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

18 januari 2016

Zoals je zelf zegt, heb je toestemming gegeven en is er dus sprake van een mondelinge overeenkomst. In theorie zouden ze je prima voor de rechter kunnen slepen als je niet betaald. Die zaak zouden ze dan winnen. Of ze dat voor 95 euro zouden gaan doen dat weet ik niet, maar je kan in elk geval wel wat incassobureaus verwachten als je niet betaald.

Ik zou het gewoon direct opzeggen (Vraag ook om bevestiging van de annulering!) en dan de factuur betalen. 95 euro is veel geld, maar het is een wijze les. Gewoon betalen scheelt je enorm veel gedoe met incassobureaus denk ik.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

18 januari 2016

Ik zou het gewoon direct opzeggen (Vraag ook om bevestiging van de annulering!) en dan de factuur betalen. 95 euro is veel geld, maar het is een wijze les. Gewoon betalen scheelt je enorm veel gedoe met incassobureaus denk ik.
Dat lijkt mij inderdaad verstandig. Dat je telefonisch domeinnamen hebt besteld, betekent namelijk nog niet automatisch dat je bent opgelicht.
 
Probeer vóórdat je opzegt nog wel even zelf de domeinnaam veilig te stellen door deze direct te registreren — als dat nog mogelijk is. (De oplichters wachten namelijk met registreren tot je betaald hebt, omdat veel spijtoptanten niet of pas na maanden betalen.) Is de domeinnaam al wel geregistreerd, laat die dan verhuizen, anders heb je er alsnog niets aan en is die 95 euro definitief verloren.
 
JosV
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 april 2015

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

18 januari 2016

Bedankt voor jullie antwoorden.
Als ik nou zelf nog de domeinnaam snel registereer voordat dat bedrijf het doet, betekend dat dan misschien ook dat zij niet aan het contract kunnen voldoen en ik zodoende ook de factuur niet hoef gaan te betalen?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

18 januari 2016

Dat zou je inderdaad kunnen stellen. Zij hebben dan immers de dienst waarvoor jij zou betalen, niet geleverd. 

Nadat je de domeinnaam geregistreerd hebt en nadat je de factuur of het verzoek om te betalen gehad hebt, moet je ze nog wel even in gebreke stellen. Dat is simpelweg een mailtje naar hen sturen met de mededeling dat ze de overeengekomen dienst niet geleverd hebben, omdat de domeinnaam door een andere partij geregistreerd is. 
 
BertB
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Gebeld door Internet Hosting Nederland

18 januari 2016

In dat geval kun je ook nog een flinke schadevergoeding vragen:D
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht