Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Hostnet / Neostrada

14 november 2015

Momenteel ben ik bezig om een opencart shop te laten bouwen. De partij die de shop bouwt heeft mij Neostrada geadviseerd als host. Het adres waarop de shop komt heb ik momenteel gehost bij Hostnet (met een pro abonnement.) Dat het domein tijdelijk plat zou komen te liggen ivm een verhuizing van de server is geen probleem. Er staat nu een nietszeggende website op welke tijdelijk down mag zijn. Echter loopt wel al mijn bedrijfsmail via dit adres, en hierop ontvang ik tientallen mails per dag. Het is dus van groot belang dit niet kwijt te raken en hier zo min mogelijk downtime op te hebben.

Ideaal zou dus zijn om de hosting bij hostnet te laten en de opencart shop hierop te installeren.

Ik heb echter geen idee of hostnet een geschikte partij is voor een opencart webshop.

Momenteel draait een andere webshop van mij onder een ander domein (ccvshop), en alle verkeer hiervan zal naar de nieuwe shop geredirect worden. Gemiddeld gaat het over ong. 1000 bezoekers per dag, voor een webshop met 2500 producten.

Wat adviseren de kenners? Toch overgaan naar Neostrada, of voldoet Hostnet prima aan de eisen voor een dergelijke shop?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Hostnet / Neostrada

14 november 2015

Over hosting advies kan ik niets zeggen maar dat de site plat moet voor een tijd voor het overzetten van server is natuurlijk onzin.
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Hostnet / Neostrada

14 november 2015

Daar heb ik geen idee van, maar zoals gezegd is het geen enkel probleem als de site tijdelijk down is.

Voor mij is het echter wel van belang dat de bereikbaarheid per email minimaal onderbroken is.

Ik heb nog nooit een domein verhuisd dus geen idee hoe dit in zijn werk gaat.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hostnet / Neostrada

14 november 2015

Zowel de website als de e-mail hoeven door een verhuizing niet down te gaan.

Waarom volg je voor de hosting niet het advies van degene die de shop bouwt? Een professionele webbouwer zit er echt niet op te wachten dat zijn werk wordt verprutst door shitty hosting.

Bezoekersaantallen van 1.000 per dag zijn niet zo spannend en vooral niet relevant: de bottleneck is vooral de piekbelasting en het maximumaantal bezoekers dat tegelijk online kan zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Hostnet / Neostrada

14 november 2015

Ik ben ook helemaal niet tegen een verhuizing naar Neostrada. Waar het mij om ging is als blijkt dat hostnet net zo goed is ik gewoon kan blijven zitten waar ik zit en niets hoef te doen.

Het zal allemaal wel een peuleschil zijn om de hosting om te zetten, het is alleen dat ik het nog nooit gedaan heb en dus niet precies weet wat me te wachten staat.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hostnet / Neostrada

14 november 2015

Ik ben ook helemaal niet tegen een verhuizing naar Neostrada. Waar het mij om ging is als blijkt dat hostnet net zo goed is ik gewoon kan blijven zitten waar ik zit en niets hoef te doen.
Daar had je toch een webbureau voor ingehuurd? Die denken daar kennelijk anders over. En dan moet je daarvoor bij hen zijn. Ik snap je onzekerheid niet.
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Hostnet / Neostrada

14 november 2015

Het designburo heeft een partnerdeal met neostrada. Zij krijgen uiteraard commissie over nieuwe klanten. Dus vandaar mijn vraag of iemand weet of hostnet (propakket) prima is voor opencart.

Als waar ik zit prima is dan hoef ik ook niet te verhuizen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Hostnet / Neostrada

15 november 2015

Als het designburo geen reden opgeeft om te verhuizen zou ik lekker blijven zitten.
Ik vind dat een designburo zich helemaal niet met zulke dingen moet inlaten. Zeggen dat het bij hostnet niet kan omdat ..blabla... zou kunnen. Maar een andere aanbevelen waar ze zelf aan verdienen zonder geldige reden kan niet!
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Hostnet / Neostrada

15 november 2015

Maar om terug te komen op mijn initiële vraag:

kan iemand bevestigen/ontkennen dat Hostnet een goede hosting is voor een Opencart shop?

Zoja, dan kan ik dus gerust daar blijven.
Zonee, dan gaat het hele zwikkie (hoofddomein en meerdere geregistreerde domeinen .be .com etc) over.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Hostnet / Neostrada

15 november 2015

Maar om terug te komen op mijn initiële vraag:

kan iemand bevestigen/ontkennen dat Hostnet een goede hosting is voor een Opencart shop?

Zoja, dan kan ik dus gerust daar blijven.
Zonee, dan gaat het hele zwikkie (hoofddomein en meerdere geregistreerde domeinen .be .com etc) over.
Je bent altijd gelimiteerd met een shared hosting pakket maar zolang je tevreden was zou ik daar blijven. Mocht je ooit tegen de beperkingen oplopen kun je altijd nog overstappen.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hostnet / Neostrada

19 november 2015

Als het designburo geen reden opgeeft om te verhuizen zou ik lekker blijven zitten.
Ik vind dat een designburo zich helemaal niet met zulke dingen moet inlaten. Zeggen dat het bij hostnet niet kan omdat ..blabla... zou kunnen. Maar een andere aanbevelen waar ze zelf aan verdienen zonder geldige reden kan niet!

"Designbureau" het zal eerder een webdevelopmentbureau zijn. Is toch even een tikkie anders, maar veel mensen weten vaak niet hoe ze het allemaal moeten noemen. Webdesign wil niet zeggen dat ze alleen maar het designen zijn. Sommige werken vanaf de grond af en dat betekent domein vastleggen, hosting en dan beginnen met CMS intalleren, etc etc...

Dus hoezo zouden zij niet mogen inlaten met dit soort zaken? Het probleem is, is iets opleggen of adviseren en er zijn zat bedrijven die gewoon iets aanbevelen omdat ze er juist wat aan kunnen verdienen. Je kunt je klant het advies geven van Neostrada is goedkoper dan Hostnet of wij vinden Neostrada prettiger werken, betere ervaring mee dan Hostnet. Of wees duidelijk, wij willen alleen klanten die via ons bij Neostrada komen of wij willen wel het werk voor je doen ook al zit je bij Hostnet.

Alleen wij weten dus niet hoe het gecommuniceerd is. Dus kun je daar ook niet over speculeren.

Geeft de klant alles uit handen? Of is het alleen opzetten/oude site wijzigen en het is daarna uit handen en de klant bepaalt daarna alles zelf? Dan zou ik lekker bij Hostnet blijven en vind een partij dat het geen probleem vindt. Is het zo dat je alles uit handen geeft en zij blijkbaar liever niet met Hostnet werken? Kun je dus blijven, maar stap je dus over. Of je kiest er voor om weg te gaan en een ander bedrijf gaat voor je aan de slag.

Daarbij is het dus beter als de klant weer rond de tafel gaat zitten met de partij dat Neostrada aanbied. Blijkbaar zit er onduidelijkheid. En het is echt niet dat als je website verhuist wordt dat hij down gaat of dat je e-mail voor 24 uur of zelfs x dagen niet bereikbaar zou zijn.
Heb zelf al paar keer verhuizingen meegemaakt en nooit dat soort gekke dingen meegemaakt.
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Hostnet / Neostrada

19 november 2015

Ik heb inmiddels duidelijkheid. Er werd aangegeven dat men geen ervaring had met Hostnet, maar wel veel ervaring met Neostrada. Dit was overigens een onderdeel dat ik zelf moest regelen gezien de contracten etc.

Nadat ik met Neostrada gebeld heb werd mij alles duidelijk uitgelegd en in een mum van tijd had ik hosting op SSD met een EV SSL certificaat (in aanvraag) en mijn domein en email overgezet.

Als leek was ik heel bang iets te kunnen verprutsen (email kwijt maar uiteindelijk was na uitleg alles heel erg duidelijk.
 
durasite.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 april 2016

Re: Hostnet / Neostrada

19 april 2016

Ze hadden in principe de A record kunnen verhuizen en de MX laten bestaan. Zo blijft e-mail binnen stromen, maar verwijst de URL, domeinnaam zeg maar, naar de nieuwe hoster, In dit geval Neostrada. Beetje zwakke actie van dat bureau. 
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Hostnet / Neostrada

20 april 2016

Het bleek uiteindelijk een fluitje van een cent en was zo geregeld.