Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
daantje1981
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 juni 2015

webwinkel overzetten

14 november 2015

Hallo,

Ik heb mijn winkel via ccv. nu ben ik er niet geheel tevreden over, en ben aan het kijken of ik mijn webwinkel over kan zetten.
wat zijn goede bedrijven hiervoor. en kan je je winkel zomaar overzetten, of moet je dan van vooraf aan beginnen
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: webwinkel overzetten

14 november 2015

Beste Daantje,

Vaak kan je veel gegevens (producten, klantenbestand etc.) exporteren uit de ene webshop en importeren in de ander webshop, houdt er wel rekening mee dat niet alles overgezet kan worden, een order geschiedenis of layout kunnen vaak niet overgezet worden. Dit is afhankelijk van je huidige aanbieder en de nieuwe aanbieder.

Welke software wil je gaan gebruiken?
 
daantje1981
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 juni 2015

Re: webwinkel overzetten

15 november 2015

Ik ben aan het kijken waar ik naartoe wil met mn winkel.

ccv, is op zich makkelijk in gebruik, maar als ik een vraag heb word die vak net niet juist beantwoord, daar naast vind ik de kosten ( voor wat je krijgt) best hoog ( 39,95) per maand.

Ook loop de administratie niet lekker, ik kreeg in april een factuur voor 3 maanden. en nu ineens een factuur voor 10 maanden.
Terwijl ik in juli aangaf nog dat ik geen factuur gehad had.

Wat raden jullie aan, wat is een makkelijk, betrouwbare en betaalbare winkelsoftware.
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: webwinkel overzetten

15 november 2015

Ik heb met een van shops voor dezelfde keuze gestaan (of zit er eigenlijk midden in.)

Ik heb bij ccvshop meerdere shops lopen, maar loop tegen beperkingen aan. Het bedrag wat ccvshop vraagt voor zijn functies vind ik meer dan schappelijk overigens. Erg goede software, erg goede support en een goed doordacht systeem.

Ik zit inmiddels over de 100K omzet en wil dus iets verder. Na lang zoeken en vergelijken kwam ik op 2 keuzen uit:

- of overstappen naar SEOshop, met iets betere specs en de mogelijkheid om te customizen
- een eigen shop te laten ontwikkelen. (opencart)

Na goede berekeningen komt het er bij op neer dat de kosten van aanpassen van een SEOshop, plus het abbo binnen 2 jaar duurder is dan het laten ontwikkelen van een geheel eigen shop. Het voordeel is dat ik dan precies heb wat ik wil. In mijn geval een combi van een consumentenshop met een volledig afgeschermd en gesloten gedeelte voor resellers. Precies de layout en functies die ik wil etc.

Mijn nieuwe shop gaat nu de bouwfase in. Ik kan dus nog geen referentie geven of de door mij gekozen partij een aanbeveling is. Dit zal binnen enkele weken blijken.

De opstartkosten bedragen enkele duizenden euro's (prijs is nu lager maar zal waarschijnlijk duurder gaan uitvallen doordat ik ongetwijfeld nog aanpassingen etc wil doen tijdens de bouwfase.)

De kosten van Seoshop zijn aanzienlijk. Voor mij is eigenlijk het B2b pakket nodig, maar dat is veel te duur voor de matige extra functies. Je praat dan over vaste kosten van 89 euro (advanced pakket) per maand, plus zeker 750 euro voor aanpassingen. Het eerste jaar ben ik dan dus al ong. 2000 euro kwijt.

Voor (geschat) 3000 euro heb ik een shop in opencart volledig zoals ik wil, met daarna maandelijks kosten die verwaarloosbaar zijn (hosting, ssl certificaat etc.) Voor onderhoud etc zal ik op jaarbasis wel moeten betalen maar ik heb nog geen idee hoeveel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: webwinkel overzetten

15 november 2015

Mogelijk is Magento voor jou interessant? Groot pakket, die wel een flinke hosting vraagt maar waar je veel mee kan en uiteindelijk kan groeien zonder beperkingen
Woocommerce is vergelijkbaar maar is meer voor wat kleinere webwinkels maar heeft al veel mogelijkheden en er komen zeer veel mogelijkheden bij.

Neem gerust contact op om eens van gedachte te wisselen, prijsopgave etc want de overgang van CCV naar Magento of Woocommerce kunnen wij voor jou regelen zodat jij er geen omkijk meer naar hebt en gewoon bezig kan met een nieuwe webwinkel
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht