Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

van webshop naar website

02 december 2015

Beste ondernemers,
ik wil mijn nog niet lopende webshop ombouwen naar een website met blogmogelijkheden. Momenteel loop ik bij CCV shop met hosting en domeinnaam, maar hun pakketten zijn alleen voor webwinkels en niet voor wat ik wil.
Ik wilde graag een website met blogmogelijkheid met als cms Wordpress, zonder de wordpress extentie.
Ik zal dus met dommeinnaam en hosting moeten verhuizen en wilde graag weten welke hosting jullie aanraden hiervoor.
Alvast bedankt voor de reacties.

Nicky
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: van webshop naar website

02 december 2015

Voor een blog heb je in de meeste gevallen geen zwaar hostingspakket nodig. Je kunt dan al snel terecht bij de vele hostingvergelijkers.

Maar als ik het goed begrijp stopt de webwinkel en wordt je blogger?
 
Nicky1973
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 augustus 2014

Re: van webshop naar website

02 december 2015

 Nee, de webshop heb ik extern ondergebracht. Ik wilde ipv een eigen webshop een actieve website met blogmogelijkheid.
Ik zat zelf te denken aan hosting bij TransIP met WordPress.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: van webshop naar website

02 december 2015

Je kunt gewoon een bestaande domeinnaam mappen naar WordPress.com:

https://en.support.wordpress.com/map-existing-domain/

Hosting heb je dan niet nodig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: van webshop naar website

04 december 2015

Je kunt gewoon een bestaande domeinnaam mappen naar WordPress.com:

https://en.support.wordpress.com/map-existing-domain/

Hosting heb je dan niet nodig.
Kan zeker, maar op die drie tientjes zou ik zeker niet bezuinigen. Een eigen gehostte Wordpress heeft zoveel meer mogelijkheden. Eventueel zelfs met koppelingsmogelijkheden mocht je op je blog delen van je webshop wil laten terugkomen. 
 
MacBart
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 januari 2016
Contacteer:

Re: van webshop naar website

12 januari 2016

Je hebt eigenlijk twee mogelijkheden: 

1) Alles verhuizen, dit houd in dat opnieuw begint je webshop op te bouwen. Als je shop nog in het begin stadium zit is de mogelijkheid. Je kunt dan kiezen voor WordPress met de Woocommerce plugin. Ik heb daar zelf al webshops meegebouwd die ook een blog hebben. Dat is een goede combinatie. 

2) Je kunt je shop ook laten staan waar deze nu staat en je blog beginnen op een z.g.n. sub domein. 

Dus je shop op example.com 
Je blog op blog.example.com 

Als hosting kan ik je container hosting aanraden, Een goed artikel over container hosting vind je op: 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht