Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

pagina naam invoeren bij metagegevens?

17 maart 2016

Hallo,

Even een vraagje; ik begrijp dat het van belang is om bij product -en categoriepagina's zo volledig mogelijk de metadata in te voeren.
Maar hoe zit dat bij de "informatieve" pagina's zoals bijv. info over retourneren, bedrijfsgegevens, etc. 
Binnen de CCV shop waarin ik mijn webwinkel opzet is het mogelijk om de naam van de pagina in te vullen, de pagina titel (in Browser), meta sleutelwoorden en de meta beschrijving.

Kunnen jullie mij adviseren of het raadzaam is om alle velden in te vullen? of wordt ik straks dan ook gevonden op de zoekterm 'algemene voorwaarden" :-)

Bedankt alvast
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: pagina naam invoeren bij metagegevens?

17 maart 2016

Die pagina's zijn inderdaad minder van belang. Ik zou echter ook daar als ik jou was proberen zorgvuldig alles in te voeren. Wat ik bijvoorbeeld zelf regelmatig doe bij bedrijven is op Google beginnen te zoeken als ik iets specifieks op de website van een bedrijf wil vinden. Een voorbeeld had ik vandaag nog. Ik wilde meer informatie over dekaangiftes indienen bij de raad van beheer. Ik zoek dan niet op de website van de raad van beheer zelf, maar tik meteen in Google in 'dekaangifte raad van beheer'.

Als men dus bijvoorbeeld jou algemene voorwaarden nog eens wilt nalezen, is het fijn als dat makkelijk terug te vinden is. Als men dan op Google je bedrijfsnaam plus 'algemene voorwaarden' in kan tikken om het te vinden is dat natuurlijk wel erg prettig voor je bezoekers. Het is ook een erg kleine moeite natuurlijk om dit goed te doen. Dus baadt het niet, dan schaadt het niet.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: pagina naam invoeren bij metagegevens?

18 maart 2016

Eens met dierenspecialzaak.
Dit zijn niet de pagina's waar je echt op wilt ranken, maar voor de volledigheid van je site, en dus indirect de autoriteit van je site, moet je ook die pagina's nauwkeurig invullen.
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: pagina naam invoeren bij metagegevens?

18 maart 2016

 Duidelijk, bedankt voor jullie moeite!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: pagina naam invoeren bij metagegevens?

23 maart 2016

De beschrijving meta tag word gebruikt in zoekmachines, de keyword niet. Maar zoekmachines kunnen ook snippets pakken afhankelijk van wat er gezocht word.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: pagina naam invoeren bij metagegevens?

05 april 2016

De beschrijving meta tag word gebruikt in zoekmachines, de keyword niet. Maar zoekmachines kunnen ook snippets pakken afhankelijk van wat er gezocht word.
En toch blijft het advies om deze wel in te vullen. Google gebruikt ze misschien niet meer, maar het schijnt dat ze wel nog ergens gebruikt worden om een globale indruk van je site te geven in andere zoekmachines. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!