Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Robbud
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 april 2016

Beste webwinkel hosting?

12 april 2016

Hallo webwinkeliers

Ik ben voor een bedrijf aan het onderzoeken hoe zij de beste hosting van Nederland op het gebied van webwinkels kunnen aanbieden? Wat zijn zaken die nu moeilijk of niet te krijgen zijn en die wel erg nuttig zijn. Dat er standaard SSL bij moet zitten lees ik, uiteraard voldoende webruimte. Maar als de markt zelf nu zijn eigen hosting kon bepalen, hoe zou dat er dan uitzien?

Ben benieuwd of jullie hier ideeën voor hebben!
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

12 april 2016

Ik heb helaas geen informatie voor je, maar dit is zeker een topic wat ik graag even volg ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

12 april 2016

Dat hangt natuurlijk ook af van welke software je gebruikt...
 
Robbud
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 april 2016

Re: Beste webwinkel hosting?

13 april 2016

Dank voor je bericht! Software is begrijpelijk, maar uiteindelijk zijn daar de eisen over het algemeen niet zo verschillend: snelle database, voldoende geheugen, caching, back-up en nog eens back-up. Maar als we nu eens verder kijken dan puur technische features (daar kan iedereen mee smijten). bijvoorbeeld soort support, extra diensten inclusief, focus op 1 gebied (bijvoorbeeld ontwikkelstraat, opvang piekverkeer, snelheid), koppelingen, type partners: wat zou dan voor de webwinkeliers echt een verademing zijn?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

13 april 2016

Laat ik je vertellen waar ik bij mijn host o.a. zo blij mee ben. Allicht ben je daarmee geholpen.
  • Meest up-to-date server software die beschikbaar is, met name PHP, MYSQL en APACHE erg belangrijk hier. Ik gebruik graag de nieuwste functies in mijn programmatuur.
  • Vrijwel 100% uptime
  • Bij storing snel en proactief handelen en direct verhelpen en mij altijd verwittigen dat er een probleem was. Server wordt 24/7 actief de gaten gehouden.
  • Flexibiliteit en meedenken. Als de server door b.v. stijging in omvang van DB of plotselinge toename in verkeer stroever gaat lopen door bijvoorbeeld gebrek aan geheugen, wordt dit direct verholpen door de host en daarna wordt dat wel weer uitgewerkt op een eventuele factuur. Aangezien de host de server zelf in de gaten houdt, is ook dit proactief. Dus ik hoef niet zelf te website constant te controleren of alles nog wel snel genoeg gaat.
  • Bij problemen een 24/7 bereikbare support afdeling.
  • Veel mogelijk door self-service via DirectAdmin.
Aangezien ik nogal positief over ze ben, benoem ik graag ook nog even bij wie ik de hosting heb onder gebracht. Networking4all.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

13 april 2016

Mijn lijstje ziet er zo uit:
  • netwerk en servers in Nederland;
  • géén reseller-hosting;
  • één aanspreekpunt: een vaste accountmanager;
  • 24 × 7 telefonische support, niet slechts via tickets en e-mail;
  • A-merk SSL-certificaten;
  • actieve firewall en professionele anti-virussoftware;
  • dagelijkse back-up van de webservers;
  • databasereplicatie of anders elk uur een databaseback-up;
  • opcode cache voor PHP;
  • streaming media (voor video)
  • byte serving (voor PDF's);
  • meerdere databases;
  • onbeperkte opslagruimte;
  • geen datalimiet;
  • mailserver met eigen mailinglists en groupware voor het team;
  • gegarandeerde uptime van 99,9%;
  • onderhoud alleen in het holst van de nacht en nooit zonder vooraankondiging;
  • serverstatistieken die niet voor Google Analytics onderdoen.
Alleen... alle waar is naar zijn geld. Hosting kun je krijgen zoals je het hebben wilt, als je maar de portemonnee trekt.

Eigenlijk wil ik mijn databases nog memcached draaien, maar dat wordt me te duur. :-)
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

14 april 2016

Mijn lijstje ziet er zo uit:
  • netwerk en servers in Nederland;
  • géén reseller-hosting;
  • één aanspreekpunt: een vaste accountmanager;
  • 24 × 7 telefonische support, niet slechts via tickets en e-mail;
  • A-merk SSL-certificaten;
  • actieve firewall en professionele anti-virussoftware;
  • dagelijkse back-up van de webservers;
  • databasereplicatie of anders elk uur een databaseback-up;
  • opcode cache voor PHP;
  • streaming media (voor video)
  • byte serving (voor PDF's);
  • meerdere databases;
  • onbeperkte opslagruimte;
  • geen datalimiet;
  • mailserver met eigen mailinglists en groupware voor het team;
  • gegarandeerde uptime van 99,9%;
  • onderhoud alleen in het holst van de nacht en nooit zonder vooraankondiging;
  • serverstatistieken die niet voor Google Analytics onderdoen.
Alleen... alle waar is naar zijn geld. Hosting kun je krijgen zoals je het hebben wilt, als je maar de portemonnee trekt.

Eigenlijk wil ik mijn databases nog memcached draaien, maar dat wordt me te duur. :-)
Ik denk dat dit een hele mooie lijst is van iemand die echt verstand heeft van hosting en weet waar die op moet letten. Ik heb alleen een beetje moeite met "onbeperkte opslagruimte". Onbeperkt bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Waarom is dit een belangrijk selling-point voor je?
En "A-merk SSL-certificaten" bestaan niet. Je hebt certificaten die door alle browser geaccepteerd worden, en je hebt er die dat niet hebben. Verder is de versleuteling altijd gelijk, ongeacht van welk merk dit certificaat is. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

15 april 2016

Dat ben ik zeker met je eens: voor niets gaat alleen de zon op. 

Ik ga echter uit van redelijk professionele hosting vanaf pak 'm beet 80 tot 100 euro per maand. Dan zit je niet te wachten op gezeur als je incidenteel een paar MB te veel schijfruimte of te veel dataverkeer gebruikt. Je krijgt immers ook niets terug in de maanden dat je onder beide limieten bleef...

Loopt het structureel in de gigabytes, dan verwacht ik dat de provider dat pro-actief oppakt en kijk ik niet raar op van een telefoontje van mijn accountmanager. Goede hostingbedrijven leveren niet slechts hosting, maar begrijpen dat je samen hetzelfde doel nastreeft: een perfecte beleving van de bezoeker. Je hebt daar dus een gemeenschappelijk belang. Slechte hostingbedrijven proberen alleen maar zoveel mogelijk abonnementen uit zo weinig mogelijk hardware en netwerkcapaciteit te persen.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

16 april 2016

Dat ben ik zeker met je eens: voor niets gaat alleen de zon op. 

Ik ga echter uit van redelijk professionele hosting vanaf pak 'm beet 80 tot 100 euro per maand. Dan zit je niet te wachten op gezeur als je incidenteel een paar MB te veel schijfruimte of te veel dataverkeer gebruikt. Je krijgt immers ook niets terug in de maanden dat je onder beide limieten bleef...

Loopt het structureel in de gigabytes, dan verwacht ik dat de provider dat pro-actief oppakt en kijk ik niet raar op van een telefoontje van mijn accountmanager. Goede hostingbedrijven leveren niet slechts hosting, maar begrijpen dat je samen hetzelfde doel nastreeft: een perfecte beleving van de bezoeker. Je hebt daar dus een gemeenschappelijk belang. Slechte hostingbedrijven proberen alleen maar zoveel mogelijk abonnementen uit zo weinig mogelijk hardware en netwerkcapaciteit te persen.
Duidelijk! Ik kan ook enkel je laatste opmerking beamen "Goede hostingbedrijven leveren niet slechts hosting, maar begrijpen dat je samen hetzelfde doel nastreeft: een perfecte beleving van de bezoeker. Je hebt daar dus een gemeenschappelijk belang. Slechte hostingbedrijven proberen alleen maar zoveel mogelijk abonnementen uit zo weinig mogelijk hardware en netwerkcapaciteit te persen". 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
durasite.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 april 2016

Re: Beste webwinkel hosting?

19 april 2016

Ik denk dat de meesten die hier op het forum kijken een beginner is in de webwinkel wereld. En dat memcached of ehcache ze weinig zegt. Als je een webhoster zoekt zijn er een aantal punten waar je op moet letten. Ik ben zelf een webhoster en heb om te reageren een account aangemaakt. Niet om mijn site te promoten, absoluut niet. Maar om men te waarschuwen wat mijn collega's en ik trouwens ook doe, ik ben geen haar beter. ;-)

Volgende punten.
  1. Ga je zelf een webwinkel maken, ben je hier handig in. Zoniet kies dan voor een hoster die dit kan regelen voor je.
  2. Onbeperkte opslag is niet mogelijk, bij geen enkele webhoster. Probeer maar eens 100GB aan data te hebben voor een aantal euro's per maand?
  3. Ga je zelf jouw website onderhouden, plaatjes toevoegen, prijzen en ideal, paypal instellen?  Zoek een consultancy die je hiermee helpt.
  4. Hoe belangrijk is snelheid? Hoe meer bezoekers je hebt, hoe meer effect een snelle website heeft? Maar in het begin is het misschien nog niet nodig? De meeste hosters adverteren met SSD schijven, deze zijn veel sneller als een "ouderwetse" harde schijf. Ook hier weer, 1GB SSD ruimte kost ongeveer 0,50 cent. Heb je een website met 10 GB, kost de hoster dit 5 euro. Betaal je per maand 0,45 cent, zoals enkele collega's, dan kan dit nooit uit.
  5. Onbeperkte dataverkeer kan geknepen worden in doorvoer. Je kan onbeperkte dataverkeer hebben maar als dit tergend langzaam is, gecapped op 10mbit. Heb je nog niks bij piek.
  6. Ga je veel foto’s gebruiken Dan heb je veel schijfruimte nodig. Maar hoeveel is veel. Een website tussen de 1 en 10GB is vaak voldoende om te starten. Staar je niet blind op de onbeperkt dataruimte. Ikzelf doe het ook, omdat ik mee moet met de concurrenten. Maar ook bij mij krijg je geen onbeperkt voor 9,99? Na een x aantal GB's stuur ik wel een mail, of ik er een maatwerkpakket van kan maken. 
  7. Kijk of SSL mogelijk is, of dat je hier extra voor moet betalen? SSL is het groene adresbalk, of het slotje voor https:// Dit zorgt voor een beveiligde verbinding tussen je klanten en je webwinkel. Wat je absoluut niet wilt is dat je straks op een website leest dat er creditcard gegevens zijn gestolen van jouw webwinkel. Dit houd vaak ik, einde webshop!
  8. Hoeveel domeinnamen wil je registreren? Wat kost het nu en wat kost het volgend jaar? Ben je eigenaar van je domeinnaam? Pas hiermee op. Dit jaar 1 euro en volgende jaar 12 is duurder als twee keer 5 euro. En als je een tiental domeinen hebt. Zeker als je ook niet eens de eigenaar bent en je webwinkel loopt als een tierelier.
Één advies, niet voor de goedkoopste gaan! Dit zijn hosters waar je met duizenden of meer op één server zit. En met duizenden bedoel ik echt duizenden. Dit zijn bedrijven die zoveel mogelijk hosting willen verkopen.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

20 april 2016

Volgende punten.
  1. Ga je zelf een webwinkel maken, ben je hier handig in. Zoniet kies dan voor een hoster die dit kan regelen voor je.
  2. Onbeperkte opslag is niet mogelijk, bij geen enkele webhoster. Probeer maar eens 100GB aan data te hebben voor een aantal euro's per maand?
  3. Ga je zelf jouw website onderhouden, plaatjes toevoegen, prijzen en ideal, paypal instellen?  Zoek een consultancy die je hiermee helpt.
  4. Hoe belangrijk is snelheid? Hoe meer bezoekers je hebt, hoe meer effect een snelle website heeft? Maar in het begin is het misschien nog niet nodig? De meeste hosters adverteren met SSD schijven, deze zijn veel sneller als een "ouderwetse" harde schijf. Ook hier weer, 1GB SSD ruimte kost ongeveer 0,50 cent. Heb je een website met 10 GB, kost de hoster dit 5 euro. Betaal je per maand 0,45 cent, zoals enkele collega's, dan kan dit nooit uit.
  5. Onbeperkte dataverkeer kan geknepen worden in doorvoer. Je kan onbeperkte dataverkeer hebben maar als dit tergend langzaam is, gecapped op 10mbit. Heb je nog niks bij piek.
  6. Ga je veel foto’s gebruiken Dan heb je veel schijfruimte nodig. Maar hoeveel is veel. Een website tussen de 1 en 10GB is vaak voldoende om te starten. Staar je niet blind op de onbeperkt dataruimte. Ikzelf doe het ook, omdat ik mee moet met de concurrenten. Maar ook bij mij krijg je geen onbeperkt voor 9,99? Na een x aantal GB's stuur ik wel een mail, of ik er een maatwerkpakket van kan maken. 
  7. Kijk of SSL mogelijk is, of dat je hier extra voor moet betalen? SSL is het groene adresbalk, of het slotje voor https:// Dit zorgt voor een beveiligde verbinding tussen je klanten en je webwinkel. Wat je absoluut niet wilt is dat je straks op een website leest dat er creditcard gegevens zijn gestolen van jouw webwinkel. Dit houd vaak ik, einde webshop!
  8. Hoeveel domeinnamen wil je registreren? Wat kost het nu en wat kost het volgend jaar? Ben je eigenaar van je domeinnaam? Pas hiermee op. Dit jaar 1 euro en volgende jaar 12 is duurder als twee keer 5 euro. En als je een tiental domeinen hebt. Zeker als je ook niet eens de eigenaar bent en je webwinkel loopt als een tierelier.

Dat verhaal is een beetje onsamenhangend en ook gedeeltelijk dat ik me afvraag wat dit met hosting te maken heeft? Zo kan ik alle punten wel afgaan. Ga ik natuurlijk niet doen. De volgende echter struikelde ik wel echt over. Creditcard gegevens gestolen omdat er geen SSL zit? Ten eerste worden creditcard betalingen zelden op de website rechtstreeks gedaan. Dat gaat zelfs bij de meeste grote partijen nog via een PSP. Een webshop heeft dus überhaupt vrijwel nooit creditcard gegevens. Laat staan dat die gelekt zouden kunnen worden. Daarbij is het lekken van gegevens voor zover mij bekend nog nooit door gebrek aan SSL gekomen? Alle grote datalekken zijn vrijwel altijd SQL injecties. Daar beschermd SSL niet tegen. Dat is een kwestie van programmeren (hint: uitsluitend prepared statements en gewoon helemaal geen DB triggers gebruiken, zit je 100% goed). Ik heb op mijn website ook SSL, maar dan vanuit commercieel oogpunt. Door dit soort spookverhalen worden mensen bang gemaakt om bij een webshop zonder SSL te kopen. Als ik dan kijk wat SSL mij op jaarbasis kost, denk ik dat het niet hebben duurder is. Een verbinding afluisteren waartegen een SSL verbinding beschermd is dusdanig complex en moeilijk te realiseren, dat het risico wat je met een certificaat beveiligd nihil is. Dan is er nog het argument dat een SSL de authenticiteit van een website bevestigd. Ook die vind ik twijfelachtig. Daar zou ik niet volledig op durven vertrouwen. Een Comodo certificaat is bijvoorbeeld mijns inziens volstrekt onveilig, omdat de reseller ook de controlerende instantie is. Dus een 'foute' reseller kan certificaten gewoon eenvoudigweg vervalsen.


Ward ze lijst onderschrijf ik wel volledig. Al deze punten vindt ik bij mijn hosting gelukkig ook. Alleen opcode cache en byteserving allicht niet. Dat weet ik eigenlijk ook niet, omdat ik eerlijk gezegd alleen al moet Googlen om te weten te komen wat dat is.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
durasite.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 april 2016

Re: Beste webwinkel hosting?

23 april 2016

Natuurlijk is de grootste reden dat men reageert op een forum, advies of kennisoverdracht. U moet er mee doen wat u wil. Mijn idee erachter was, hulp en advies. Nu wil ik er geen welles nietes verhaal van maken. Maar niet iedereen werkt met een PSP. Sommige, bijvoorbeeld hotels, laten je de creditcard gegevens via een webformulier doorgeven waarna de financiele afdeling deze incasseert. SSL is niet zaligmakend. Websites met SSL kunnen via een man-in-the-middle aanval worden buit gemaakt*. Natuurlijk was er vorig jaar de heartbleed bug, Waardoor, ondanks dat je SSL had, je een doelwit kon worden. Maar ook de diginotar hack, waarbij de private key slecht opgeborden was en je DigiD gevaar liep. Dit is tegenwoordig met de PKI Overheids Certificaat iets lastiger. Tevens kan men je website hacken, malware installeren. Nogmaals dit is als je zelf de creditcard gegevens verwerkt. Gaat het via een PSP of Paypal, dan is het de verantwoordelijkheid van die provider om alles veilig te houden. U doet nu net voorkomen alsof het een storm in een glas water is, dat SSL en dat het absoluut niet nodig is.

* Man in the middle is lastig met SSL omdat de gebruiker of CA hiervoor al gehackt moet zijn. Dat wil zeggen, de gebruiker heeft een CA certificaat waarmee gesjoemeld is. De server key is gestolen, private.key ligt op straat of de gebruiker klikt op ja, bij vertrouwt u deze uitgever. Gelukkig doet niemand dit ;-)
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

25 april 2016

Dat klopt, SSL is inderdaad naar mijn mening zwaar overgewaardeerd. Een 'man-in-the-middle' aanval is ongelooflijk complex. Er is volgens mij nog nooit een grote datalek gekomen door geen SSL gebruik. Ik heb hier ook mijn eigen provider wel eens naar gevraagd. Die kon ook geen gevallen noemen. Grote datalekken zijn vrijwel altijd SQL injecties schuldig aan. En een hotel is geen webwinkel. We hebben het hier over webwinkel hosting. Toon mij 1 webwinkel (in Nederland) die zelf creditcard gegevens bewaard en allicht ben ik om. Ik heb het echter nog nooit gezien.

Het gaat inderdaad om nuttige tips uitwisselen. Dat maakt discussie juist erg nuttig. Ik zeg niet dat men bij hosting voor een webwinkel geen SSL moet hebben. SSL is heel goed, omdat het vertrouwen uitstraalt. Echter dien je dan ook minstens een OV certificaat te hebben en liefst EV. Zodat men als ze op het slotje klikken, ook zien dat ze echt bij het juiste bedrijf zitten. Men wordt immers door reclame spotjes e.d. van de overheid opgevoed om daar op te letten.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

04 mei 2016

Dat klopt, SSL is inderdaad naar mijn mening zwaar overgewaardeerd. Een 'man-in-the-middle' aanval is ongelooflijk complex. Er is volgens mij nog nooit een grote datalek gekomen door geen SSL gebruik. Ik heb hier ook mijn eigen provider wel eens naar gevraagd. Die kon ook geen gevallen noemen. Grote datalekken zijn vrijwel altijd SQL injecties schuldig aan. En een hotel is geen webwinkel. We hebben het hier over webwinkel hosting. Toon mij 1 webwinkel (in Nederland) die zelf creditcard gegevens bewaard en allicht ben ik om. Ik heb het echter nog nooit gezien.

Het gaat inderdaad om nuttige tips uitwisselen. Dat maakt discussie juist erg nuttig. Ik zeg niet dat men bij hosting voor een webwinkel geen SSL moet hebben. SSL is heel goed, omdat het vertrouwen uitstraalt. Echter dien je dan ook minstens een OV certificaat te hebben en liefst EV. Zodat men als ze op het slotje klikken, ook zien dat ze echt bij het juiste bedrijf zitten. Men wordt immers door reclame spotjes e.d. van de overheid opgevoed om daar op te letten.
Even los van het technische nut voor een SSL certificaat, dankzij Let's Encrypt is deze tegenwoordig gratis, Google heeft aangegeven dat ze website's die hier gebruik van maken hoger in de resultaten zetten en het is in Nederland verplicht om dit als webwinkel te hebben... Ik weet het wel hoor ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

04 mei 2016

Dat klopt, SSL is inderdaad naar mijn mening zwaar overgewaardeerd. Een 'man-in-the-middle' aanval is ongelooflijk complex. Er is volgens mij nog nooit een grote datalek gekomen door geen SSL gebruik. Ik heb hier ook mijn eigen provider wel eens naar gevraagd. Die kon ook geen gevallen noemen. Grote datalekken zijn vrijwel altijd SQL injecties schuldig aan. En een hotel is geen webwinkel. We hebben het hier over webwinkel hosting. Toon mij 1 webwinkel (in Nederland) die zelf creditcard gegevens bewaard en allicht ben ik om. Ik heb het echter nog nooit gezien.

Het gaat inderdaad om nuttige tips uitwisselen. Dat maakt discussie juist erg nuttig. Ik zeg niet dat men bij hosting voor een webwinkel geen SSL moet hebben. SSL is heel goed, omdat het vertrouwen uitstraalt. Echter dien je dan ook minstens een OV certificaat te hebben en liefst EV. Zodat men als ze op het slotje klikken, ook zien dat ze echt bij het juiste bedrijf zitten. Men wordt immers door reclame spotjes e.d. van de overheid opgevoed om daar op te letten.
Even los van het technische nut voor een SSL certificaat, dankzij Let's Encrypt is deze tegenwoordig gratis, Google heeft aangegeven dat ze website's die hier gebruik van maken hoger in de resultaten zetten en het is in Nederland verplicht om dit als webwinkel te hebben... Ik weet het wel hoor ;)
Ook dat ben ik het niet mee eens. Ten eerste is Let's Encrypt nog onbetrouwbaarder dan Comodo certificaten. Nogmaals een deel van het nut van SSL is juist de identiteit van de onderneming achter de website bevestigen. Comodo en Let's Encrypt falen daar hard in, omdat je gewoon een certificaat kan bemachtigen met een andere bedrijfsnaam, dan je eigen.
Ook het effect in Google is erg klein. Google geeft zelf aan, dat nog niet eens 1% van de resultaten beïnvloed wordt door SSL of geen SSL.
Verder herhaal ik nogmaals, dat ik wel een voorstander ben van SSL. Echter dan om andere meer commerciële redenen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

04 mei 2016

Even los van het technische nut voor een SSL certificaat, dankzij Let's Encrypt is deze tegenwoordig gratis, Google heeft aangegeven dat ze website's die hier gebruik van maken hoger in de resultaten zetten en het is in Nederland verplicht om dit als webwinkel te hebben... Ik weet het wel hoor ;)
Ook dat ben ik het niet mee eens. Ten eerste is Let's Encrypt nog onbetrouwbaarder dan Comodo certificaten. Nogmaals een deel van het nut van SSL is juist de identiteit van de onderneming achter de website bevestigen. Comodo en Let's Encrypt falen daar hard in, omdat je gewoon een certificaat kan bemachtigen met een andere bedrijfsnaam, dan je eigen.
Ook het effect in Google is erg klein. Google geeft zelf aan, dat nog niet eens 1% van de resultaten beïnvloed wordt door SSL of geen SSL.
Verder herhaal ik nogmaals, dat ik wel een voorstander ben van SSL. Echter dan om andere meer commerciële redenen.
Ik zal alleen deze bron hier neerzetten om niet verder in deze discussie te gaan. Verder is Let's Encrypt veel beter bezig tegen Phishing en Malware dan Comodo. Zeker het kan altijd beter, maar dat maakt Let's Encypt niet zinloos of een slecht concept. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

06 mei 2016

Feit blijft, dat je malafide certificaten kan maken met let's encrypt en comodo. Dat ze optreden, zodra ze het ontdekken is prima. Echter bij Geotrust e.d. is het gewoon niet mogelijk om te sjoemelen. Voorkomen is beter dan genezen heb ik altijd geleerd. Verder waar je naar linkt, daar staat precies wat ik het over had. Tweakers baseert het artikel op een artikel van Google, daar linken ze ook naar. Daar staat letterlijk in:

For now it's only a very lightweight signal—affecting fewer than 1% of global queries, and carrying less weight than other signals such as high-quality content

Is inderdaad dus geen discussie over nodig. Je bedoelt daarmee te zeggen dat ik gelijk heb met weinig invloed voor SEO denk ik? :)

Edit: ook nog even je link naar het Let's Encrypt artikel daadwerkelijk gelezen zojuist. Het is eigenlijk iets anders. Let's Encrypt doet zelfs helemaal niet aan OV of EV certificaten. Dus een deel van het nut van SSL mis je zelfs compleet met Let's Encrypt. Er is immers helemaal geen enkele vorm van organisatie validatie mogelijk met Let's Encrypt. Zo kun je ook op je eigen manier optreden tegen phising. Gewoon geen organisatie certificaten verstrekken. Echter nogmaals is een deel van het nut van SSL juist die organisatie validatie....
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Beste webwinkel hosting?

08 mei 2016

Een deel van het nut ja, het grootste voordeel van een https verbinding is echter altijd nog dat de gegevens tussen jou en de server versleuteld zijn waardoor een man in the middle aanval ingewikkelder dan wel onmogelijk wordt. 

Het is doodeenvoudig om alle gegevens die over een openbaar wifi netwerk worden verzonden te monitoren, daarom lijkt dat me de belangrijkste reden.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

09 mei 2016

Hoeveel kennis heb je zelf? Heb je veel kennis, dan zou ik graag voor een Cloud hosting platform als www.linode.com. Wil je een kant-en-klaar pakket, dan vind ik www.byte.com een goede partij. Daarin zit echter nog vanalles tussen en boven en onder qua prijs en mogelijkheden. Naar mijn idee bestaat "de Beste hosting" dus niet en hangt die af van je wensen.

Wel kun je er vanuit gaan dat je voor een paar euro per jaar niet op de eerste rij kunt zitten, hosting goed regelen kost nu immers wat geld.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Richellepel
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 juni 2016

Re: Beste webwinkel hosting?

27 juni 2016

Ik host zelf mijn website bij een bedrijf uit Amsterdam.(weet niet of ik de naam mag noemen).
Is niet zo'n hele grote partij maar zijn wel #1 op HostingRiew.nl
Verder ben ik zelf helemaal niet technisch aangelegd dus alle details weet ik niet. =P
Voor hun site

Greetz
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 27 juni 2016, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam weggehaald.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

27 juni 2016

Ik host zelf mijn website bij een bedrijf uit Amsterdam.(weet niet of ik de naam mag noemen).
Is niet zo'n hele grote partij maar zijn wel #1 op HostingRiew.nl
Verder ben ik zelf helemaal niet technisch aangelegd dus alle details weet ik niet. =P
Voor hun site

Greetz
Maar de naam mag je niet noemen toch xD
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
GetMagented
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 september 2011
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

30 oktober 2016

Gebruik je Magento? Zelf heb ik hele goede ervaringen met Siteground. Een partij met o.a. kantoor in Madrid en Engeland. Geen Nederlandse support dus, maar qua prijs/kwaliteit is de magento hosting geweldig!
Omdat je ook opzoek bent naar SSL.. deze zit er ook bij via Let's Encrypt, in meeste gevallen gratis.
Goedkoop pakket versturen voor de particulier
Goedkoop pakket.nl
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

04 januari 2017

Het beste is een eigen VPS of colocation server waar je tevens ook gratis SSL certifacten op kan installeren dan draait alleen jou webshop op die server
Zo run ik mijn 3 webshops lekker vlot
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Beste webwinkel hosting?

04 januari 2017

Het beste is een eigen VPS of colocation server waar je tevens ook gratis SSL certifacten op kan installeren dan draait alleen jou webshop op die server
Zo run ik mijn 3 webshops lekker vlot
Totaal niet mee eens. Wel eens van de uitspraak "Schoenmaker, blijft bij je leest" gehoord? 
Het onderhouden van een eigen server kost erg veel tijd en kennis. Wat doe je als je database corrupt raakt? Of als je server gehacked is? En wat als je server een storing heeft om 02:00, terwijl jij lekker op vakantie ben? 
Laat dat lekker aan een hoster over. Die zijn hierin gespecialiseerd, als er al een storing is, dan zijn er meerdere klanten van die hoster die er last van hebben en worden problemen over het algemeen ook sneller opgelost. 
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

05 januari 2017

Het beste is een eigen VPS of colocation server waar je tevens ook gratis SSL certifacten op kan installeren dan draait alleen jou webshop op die server
Zo run ik mijn 3 webshops lekker vlot
Totaal niet mee eens. Wel eens van de uitspraak "Schoenmaker, blijft bij je leest" gehoord? 
Het onderhouden van een eigen server kost erg veel tijd en kennis. Wat doe je als je database corrupt raakt? Of als je server gehacked is? En wat als je server een storing heeft om 02:00, terwijl jij lekker op vakantie ben? 
Laat dat lekker aan een hoster over. Die zijn hierin gespecialiseerd, als er al een storing is, dan zijn er meerdere klanten van die hoster die er last van hebben en worden problemen over het algemeen ook sneller opgelost. 
Je kan ook gewoon een managed VPS server huren hoor!
En onderhoud van een eigen VPS steld niks voor. je hebt inderdaad wel kennis nodig!!
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Beste webwinkel hosting?

05 januari 2017

Totaal niet mee eens. Wel eens van de uitspraak "Schoenmaker, blijft bij je leest" gehoord? 
Het onderhouden van een eigen server kost erg veel tijd en kennis. Wat doe je als je database corrupt raakt? Of als je server gehacked is? En wat als je server een storing heeft om 02:00, terwijl jij lekker op vakantie ben? 
Laat dat lekker aan een hoster over. Die zijn hierin gespecialiseerd, als er al een storing is, dan zijn er meerdere klanten van die hoster die er last van hebben en worden problemen over het algemeen ook sneller opgelost. 
Je kan ook gewoon een managed VPS server huren hoor!
En onderhoud van een eigen VPS steld niks voor. je hebt inderdaad wel kennis nodig!!
En wat is het prijsverschil van een goede managed server vs een non-managed server? Daar zit een flink groot verschil in namelijk. En dan heb je ook nog eens een VPS, dan sta je nog op hardware die je deelt met anderen. 
En het onderhoud van een eigen VPS kan nog best wel eens tegenvallen, je hebt er gewoon heel veel kennis voor nodig en het kost ook veel onderzoekstijd. 
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

06 januari 2017

Je kan ook gewoon een managed VPS server huren hoor!
En onderhoud van een eigen VPS steld niks voor. je hebt inderdaad wel kennis nodig!!
En wat is het prijsverschil van een goede managed server vs een non-managed server? Daar zit een flink groot verschil in namelijk. En dan heb je ook nog eens een VPS, dan sta je nog op hardware die je deelt met anderen. 
En het onderhoud van een eigen VPS kan nog best wel eens tegenvallen, je hebt er gewoon heel veel kennis voor nodig en het kost ook veel onderzoekstijd. 
prijsverschil is inderdaad een stuk groter.
Maar dat je hardware deelt met andere maakt niet uit, je krijgt je eigen stukje kracht op een server,
Dus 2 of 4 cpu cores en het ram dat je zelf af neemt
Geloof mij maar dat bijna alle webshops van tegenwoordig op een VPS draaien
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

06 januari 2017

Geloof mij maar dat bijna alle webshops van tegenwoordig op een VPS draaien
Daar vergis je je een beetje in.
(Los van discussie wat beter is)
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Beste webwinkel hosting?

06 januari 2017

En wat is het prijsverschil van een goede managed server vs een non-managed server? Daar zit een flink groot verschil in namelijk. En dan heb je ook nog eens een VPS, dan sta je nog op hardware die je deelt met anderen. 
En het onderhoud van een eigen VPS kan nog best wel eens tegenvallen, je hebt er gewoon heel veel kennis voor nodig en het kost ook veel onderzoekstijd. 
prijsverschil is inderdaad een stuk groter.
Maar dat je hardware deelt met andere maakt niet uit, je krijgt je eigen stukje kracht op een server,
Dus 2 of 4 cpu cores en het ram dat je zelf af neemt
Geloof mij maar dat bijna alle webshops van tegenwoordig op een VPS draaien
Juist de CPU's worden gedeeld, het geheugen is over het algemeen gegarandeerd, maar dan heb je alsnog te maken met andere gebruikers, afhankelijk van hoeveel ze naar het geheugen schrijven/lezen. De harde schijf/SSD zal het grootste probleem zijn ga ik vanuit. Hier heb jij zelf geen controle over helaas. 

Van mijn hostingklanten die een webwinkel hebben, neemt +/- 90% een hostingpakket af. Nu is mijn klantenbestand niet representatief voor de gehele markt, maar ik denk dat het je zeer tegen zal vallen. Vooral omdat het onderhouden van een dergelijke VPS veel kennis vereist. Sterker nog, grotendeels van mijn webwinkel klanten hadden een VPS of dedicated server, voor ze bij mij een hostingpakket afnamen. Meeste van deze klanten hadden een VPS, maar daarvan viel de prijs/kwaliteit verhouding zo tegen, dat ze uiteindelijk maar hebben gekozen voor een hostingpakket. 
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Beste webwinkel hosting?

06 januari 2017

prijsverschil is inderdaad een stuk groter.
Maar dat je hardware deelt met andere maakt niet uit, je krijgt je eigen stukje kracht op een server,
Dus 2 of 4 cpu cores en het ram dat je zelf af neemt
Geloof mij maar dat bijna alle webshops van tegenwoordig op een VPS draaien
Juist de CPU's worden gedeeld, het geheugen is over het algemeen gegarandeerd, maar dan heb je alsnog te maken met andere gebruikers, afhankelijk van hoeveel ze naar het geheugen schrijven/lezen. De harde schijf/SSD zal het grootste probleem zijn ga ik vanuit. Hier heb jij zelf geen controle over helaas. 

Van mijn hostingklanten die een webwinkel hebben, neemt +/- 90% een hostingpakket af. Nu is mijn klantenbestand niet representatief voor de gehele markt, maar ik denk dat het je zeer tegen zal vallen. Vooral omdat het onderhouden van een dergelijke VPS veel kennis vereist. Sterker nog, grotendeels van mijn webwinkel klanten hadden een VPS of dedicated server, voor ze bij mij een hostingpakket afnamen. Meeste van deze klanten hadden een VPS, maar daarvan viel de prijs/kwaliteit verhouding zo tegen, dat ze uiteindelijk maar hebben gekozen voor een hostingpakket. 
Een webwinkel op een shared hosting word sowieso sterk afgeraden, dus weet ook niet wat jij je klanten aanbied en hoeveel klanten jij op je server zet maar een shared hosting van een grote provider is gewoon weg not done!!
Een X4 of X8 voor 4000+ producten van transip werkt zeer goed, Een van de shops die ik draai voor een kennis heeft 4000+ producten en een database van 1.5 gig uitgepakt en draait als een zonnetje op een X8 en er kan nog genoeg bij.
Gr D
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht