Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ranonkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juli 2016

domeinnaam: .nl is bezet rest vrij

07 augustus 2016

Hoi webwinkeliers,

Eindelijk heb ik dan een naam. De .nl webextensie is bezet, alle andere extensies zijn vrij. Doen? Wat is jullie ervaringen? De.nl extensie komt trouwens nergens op uit. Is alleen bezet.

Groetjes en fijne dag
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: domeinnaam: .nl is bezet rest vrij

07 augustus 2016

Hangt heel erg van je doelgroep af... 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
ranonkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juli 2016

Re: domeinnaam: .nl is bezet rest vrij

07 augustus 2016

Dat zijn allereerst nederlanders. Ik zou willen beginnen via marktplaats advertenties en facebookgroepen. Daarnaast wil ik proberen in het buitenland te verkopen.
Het gaat om voornamelijk haarspeldjes, een markt waar in Nederland veel concurrentie is, in het buitenland nog niet (niet bekend)
Ik heb die .com dus zoiezo nodig. Andere extensies kan ik dan gebruiken om door te linken.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: domeinnaam: .nl is bezet rest vrij

07 augustus 2016

Controleer voor de zekerheid ook of de naam al bij de kvk geregistreerd staat. Mocht de handelsnaam wel bestaan en in dezelfde branche zitten, is het verstandiger om een andere naam te kiezen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
ranonkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 juli 2016

Re: domeinnaam: .nl is bezet rest vrij

07 augustus 2016

er zijn wel mensen die de naam gebruiken, maar in een totaal ander handelsgebied. Diegene die er het dichts bijstaat heeft het woord trends ervoor gezet.
Lijkt erop dat de naam (niet geheel onbelangrijk) er door is!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: domeinnaam: .nl is bezet rest vrij

16 augustus 2016

Ik zou voor een andere naam gaan, de kans is anders de groot dat bij succes van je webwinkel een concurrent er met de .nl vandoor gaat. Een andere optie is de .nl nu overkopen van de huidige eigenaar. Ik zou echter niet starten met een alternatieve domeinnaam wanneer je je primair op Nederland richt. De .nl van jouw naam is dan een must.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m