Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Yolomeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 januari 2017

Meerdere website, zelfde content

19 januari 2017

Goedemiddag allen,

Voor onze onderneming ben ik bezig een nieuwe website te bouwen in Wordpress.
De oude website is in Drupal gemaakt. We hebben een stuk of 30 domeinnamen, welke allemaal dezelfde content tonen. Als je iets op de .com pagina aanpast, dan wordt dit ook automatisch op de .nl etc aangepast. Volgens de hostingpartij komt dit door een instelling in Drupal en is dit niet standaard zo in Wordpress.

Wat willen we? Hetzelfde als nu, maar dan voor Wordpress. Dus dat de websites de content synchroniseren. 
NB Dus niet een redirect naar de .com website.

Yolomeister
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Meerdere website, zelfde content

19 januari 2017

Werk je (al) met multisite / multistore?

Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je dezelfde content wilt op verschillende domeinen. Volgens je beschrijving zelfs exact dezelfde content.

Is het enige verschil dan de domeinnaam en/ of styling van de site?

Of gaat het toch om bepaalde delen van de content.
 
Yolomeister
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 januari 2017

Re: Meerdere website, zelfde content

19 januari 2017

Werk je (al) met multisite / multistore?

Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je dezelfde content wilt op verschillende domeinen. Volgens je beschrijving zelfs exact dezelfde content.

Is het enige verschil dan de domeinnaam en/ of styling van de site?

Of gaat het toch om bepaalde delen van de content.
Nee, werk niet met multisite. Het enige verschil is inderdaad de domeinnaam, content is 100% gelijk. 
Mijn baas wil dat graag zo zien, waarop ik probeer te kijken of dit (eenvoudig) haalbaar is. 

Yolomeister
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Meerdere website, zelfde content

19 januari 2017

De websites zelf zijn dus exacte kopieën?

Ik ken natuurlijk niet het hele verhaal, maar het lijkt erop dat je baas zich berust op verouderde methoden om beter vindbaar te worden.

Dat kan zo maar eens verkeerd uitpakken...


(Ps als je wel zoiets wilt, zou je misschien kunnen werken met een automatische feed.)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Nick Jenneboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 december 2016
Contacteer:

Re: Meerdere website, zelfde content

26 februari 2017

Zelfde content op alle domeinnamen en ook nog eens waarschijnlijk op dezelfde server...?

Bad Idea...
https://eNJee.nl | Website Maken Of Webshop Maken? En #1 worden in Google? Nu Met Domein + Hosting!
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Meerdere website, zelfde content

26 februari 2017

Dat kan zo maar eens verkeerd uitpakken en is zeker geen goed plan, gewoon de domeinnamen naar het hoofd domein forwarden met een 301.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht