Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

(bestel)mails komen niet aan

14 juni 2017

Beste mede forum leden,

sinds afgelopen week hebben wij het probleem dat we telkens mails krijgen van klanten dat ze geen bestel mail ontvangen. Ook hebben wij het al een aantal keren gehad dat onze mails naar de klant toe ook niet aankomen waardoor we steeds mails krijgen waarom we niet reageren. Volgens onze webdesigner en hostingspartij ligt dit niet aan de hosting want zij hebben het getest en bij hun komen ze wel aan. Wel krijgen wij zelf de bestel mails aan en heb zelf al via verschillende email adressen een test bestelling gedaan en wij krijgen ze zelf wel aan.
We maken overigens gebruik van magento. Weten jullie waar dit aan kan liggen?
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: (bestel)mails komen niet aan

14 juni 2017

Het kan aan verschillende dingen liggen en is niet altijd makkelijk te achterhalen.
Wat je kunt doen is eens kijken of het IP van je mailserver op spamlijsten staat.
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Probeer verder te achterhalen bij welke providers het verkeerd gaat.
Is het een uitgever van emailadressen zoals gmail, hotmail, yahoo etc of een internetbedrijf zoals ziggo.nl
Als het klantdomeinen zijn die problemen geven kun je via onderstaande link de emailserver achterhalen
http://verify-email.org/
Als je bijvoorbeeld op onze website zoekt krijg je het volgende

MX record about gripzakjes.net exists.
Connection succeeded to relay.transip.nl SMTP.

Zo hadden wij met onze magentoshop problemen met alle klanten bij die bij pcextreme.nl zaten.
Samen met deze aanbieder het probleem inmiddels op kunnen lossen.
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: (bestel)mails komen niet aan

14 juni 2017

Dit heb ik dus al gedaan en we staan niet op de blacklist. We hebben afgelopen week een nieuwe router ontvangen en ik dacht dat het misschien hier wel aan kon liggen. Dus ik heb bij iemand anders thuis op het netwerk een paar test mailtje verzonden om te kijken of het aan de router lag. Deze mails kwamen  dus ook in de spam terecht dus hier ligt het ook niet aan.

Het gaat vooral om hotmail/live en gmail email adressen dus heb dit doorgeven aan onze hosting partij.  Volgens hun moet onze webdesigner Magento via de normale SMTP laten verzenden en lost dit waarschijnlijk  het probleem op.
Dus ben benieuwd of dit probleem morgen verholpen is.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: (bestel)mails komen niet aan

14 juni 2017

Heb je een bounce email adres ingesteld? Als een mail niet aankomt bij de ontvanger gaat hij normaal gezien terug naar de afzender met een foutcode en daar kan je veel informatie uithalen wat de reden is.
Controleer ook eens met http://www.mail-tester.com/ of je mailinstellingen wel correct zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: (bestel)mails komen niet aan

14 juni 2017

Een score van 7/10.

Het beroemde spam filter SpamAssassin. Score: -2.
Een score lager dan -5 wordt beschouwd als spam.


[table][tr][td]-1.985[/td]
[td]PYZOR_CHECK[/td]
[td]Similar message reported on Pyzor (http://pyzor.org)
Please test a real content, test Newsletters will always be flagged by Pyzor
Adjust your message or request whitelisting (http://public.pyzor.org/whitelist/)
[/td]
[/tr]
[tr][td]0.001[/td]
[td]SPF_HELO_PASS[/td]
[td]SPF: HELO matches SPF record[/td]
[/tr]
[tr][td]0.001[/td]
[td]SPF_PASS[/td]
[td]SPF: sender matches SPF record
Geweldig! Je SPF is geldig[/td]
[/tr]
[/table]


Je bent niet volledig geverifieerd
We controleren of de server waarvan je verzendt is geverifieerd


[font={defaultattr}]Je bericht is niet ondertekend met DKIM
DomainKeys Identified Mail (DKIM) is een methode voor het associëren van een domeinnaam met een e-mail bericht, waardoor een persoon, functie of organisatie enige vorm van verantwoordelijkheid voor de boodschap kan claimen.[/font]


Het gaat voornamelijk over mails die in de spam terecht komen. De bouncemail hebben we al nagekeken en hier kunnen we fout ook niet uit opmaken helaas.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: (bestel)mails komen niet aan

15 juni 2017

Goedemorgen

Dit licht dan zeker aan de kant van je hosting partij! of je mails die vanuit magento worden gestuurd bevatten spam subject of te veel tekens!

Welke subject in de mail heb je gebruikt om te testen met mail-tester?
Je hoort daar sowieso een 10/10 te halen

Test anders ff met subject - Mail testing
en in je email --> dit is een test bericht

Groetjes Devi
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: (bestel)mails komen niet aan

15 juni 2017

Dat had ik ook al gelezen dat het eventueel aan de ordernummers van magento kan liggen dat dit als spam gezien word.
Helaas is dit het probleem ook niet. Als ik een testmail stuur zet ik alleen test als onderwerp en dan komt de mail nog in de spam. Helaas komt onze hosting partij er ook maar niet achter waar het aan kan liggen. Wij hebben nu al verschillende mails gehad van klanten waarom er niet gereageerd word en waarom ze geen bestel en verzend mail krijgen. 
Het vervelende is dat deze klanten er ook geen telefoonnummer bij hebben staan dus we kunnen geen contact krijgen met deze klanten.
Het gaat voornamelijk om retour/omruil bestellingen en die willen wij zo goed mogelijk afhandelen en op deze manier gaat dit gewoon helaas niet.
Hebben jullie nog tips hoe wij dit zo netjes mogelijk opgelost krijgen met de klant en er voor kunnen zorgen dat de mail alsnog gaat werken?
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: (bestel)mails komen niet aan

15 juni 2017

Zorg er eerst eens voor dat je 10/10 scoort met mail tester. Vooral Microsoft (hotmail, live, outlook,...) is erg streng op incorrecte of ontbrekende mailinstellingen (o.a.je DKIM) van de afzender. Verwacht ook niet dat na het aanpassen van je instellingen de mails van de ene dag op de andere dag terug in de inbox zullen zitten, hier kunnen weken zoniet maanden overgaan.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: (bestel)mails komen niet aan

15 juni 2017

Mocht je er niet uit komen kan je ons altijd mailen dan zorgen we er voor dat je mails niet meer in de spam folder komen :)

Groetjes Devi
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl