Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sander
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 februari 2011
Contacteer:

Meerdere shops

02 februari 2011

Hallo allemaal,

Wij willen van 1 webshop gaan uitbreiden naar meerdere webshops, waarop ook andere producten zullen worden verkocht.

Omdat de online verkoop nieuw is voor ons zijn wij begonnen met een winkel bij mijnwebwinkel.nl. Als wij nu meerdere webshops (domeinnamen zijn al in bezit) willen gaan starten, betekent dit volgens mij dat we bij mijnwebwinkel voor iedere shop apart per maand moeten gaan betalen.

Ik vroeg me af of iemand hier tips heeft of mogelijkheden kan noemen wat het handigste is om te doen in ons geval. Wat betreft html codes e.d. zijn wij leken dus ik weet niet of werken met een OS programma te doen is.

Alvast bedankt!
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Waarom neem je dan niet een webshop van logivert of OS, dan betaal je maar 1 keer.
 
Sander
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 februari 2011
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

We hebben eigenlijk voor mijnwebwinkel gekozen omdat deze er het meest eenvoudig (qua gebruik) uitzag. Omdat wij beginners zijn dacht ik dat het lastiger zou zijn om met een sofware pakket te beginnen. Ik heb nu de demo gedownload van Logivert's Mijn Webwinkel om te kijken of dit wat voor ons is, bedankt.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Of een open source webwinkel in combinatie met een multi-shop module. Op die manier kan je werken met 1 database, 1 lijst orders, dus 1 systeem, maar meerdere shops met elk hun eigen uiterlijk en assortiment. Superhandig, maar vergt waarschijnlijk wel wat meer programmeerwerk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

de pro is wel simpeler dan de pro+ van logivert

Ikzelf heb de pro gekozen, dan heb je wel minder vrijheid in het uiterlijk. (maar is veel gemakkelijker)
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Pro + is idd aan het begin even lastig maar ik kom er steeds beter in. Mooi programma tot nu toe!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Of een open source webwinkel in combinatie met een multi-shop module. Op die manier kan je werken met 1 database, 1 lijst orders, dus 1 systeem, maar meerdere shops met elk hun eigen uiterlijk en assortiment. Superhandig, maar vergt waarschijnlijk wel wat meer programmeerwerk.
Multishop zou ik zeker niet als leek proberen, maar is op den duur wel veel gemakkelijker zeker als de orders beginnen toe te nemen en je met een online voorraad werkt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Sander
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 februari 2011
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Ik merk nu ik met de demo versie van Mijn Webwinkel 5 Pro bezig ben toch dat je voor bepaalde zaken HTML kennis nodig hebt, al vind ik het programma verder wel handig werken.. Het aanpassen van de layout naar eigen smaak is al gelukt, maar zaken als links toevoegen aan afbeeldingen, favicon aan de site toevoegen e.d. gaat dus lastig worden of zie ik iets over het hoofd en kan dat wel op een makkelijkere manier?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Vat het niet verkeerd op, maar het is dan misschien een goed idee om een cursus HTML en PHP te volgen. Niet dat je zelf alles hoeft te kunnen programmeren, maar het is zeker handig om zelf simpele HTML of PHP dingetjes op te lossen in plaats van afhankelijk van derden te zijn. Ook kan je dan beter mee praten mocht je ooit een programmeur voor je aan het werk zetten.
 
Sander
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 februari 2011
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Ja klopt, als ik daar de tijd voor zou hebben zou ik het doen. Ik studeer momenteel nog en heb vorig jaar een half jaartje crm & ebusiness gevolgd waarin ik de beginselen van online verkopen en online marketing heb geleerd.
Voor mijn baantje (tevens eindstage) ben ik momenteel met deze opdracht bezig nadat ik vorig jaar onderstaande webshop heb opgezet.

Ik ben nu dit software pakket aan het uitvogelen omdat het te duur gaat worden om uit te breiden bij mijnwebwinkel.nl..
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Meerdere shops

02 februari 2011

Ik merk nu ik met de demo versie van Mijn Webwinkel 5 Pro bezig ben toch dat je voor bepaalde zaken HTML kennis nodig hebt, al vind ik het programma verder wel handig werken.. Het aanpassen van de layout naar eigen smaak is al gelukt, maar zaken als links toevoegen aan afbeeldingen, favicon aan de site toevoegen e.d. gaat dus lastig worden of zie ik iets over het hoofd en kan dat wel op een makkelijkere manier?
Het toevoegen van linken is heel simpel te doen. Gewoon op de afbeelding klikken met je rechter muis en de link toevoegen. ook een favicon toevoegen gaat al net zo simpel, zet de afbeelding in je layout map en klaar ben je. Mogelijk kun je meer informatie halen op het gebruikersforum voor Mijn Webwinkel gebruikers van LogiVert : http://www.logivert.com/forum/
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht