Diskruimte van gemiddelde webshop

1
Hallo,

Weet iemand iets te vertellen hoeveel diskruimte een gemiddelde webshop verbruikt? Ik heb twee webshops draaien op 1 hoasting pakket. Beide webshops hebben +/- 500 artikelen en wat tekst (blog). Ze zijn gemaakt in Wordpress/Woocommerce. Mijn afbeeldingen worden verkleind tot +/- 300kb. Mijn mail in de admin is zo goed als leeg. Ondanks ik relatief weinig nieuwe producten toevoeg aan de webshops, kruipt mijn diskruimte steeds maar omhoog. Ik zit nu op 9280 MB. Is dat veel of valt dat wel mee? Ik ben al wel een paar jaar actief en doe niet elke keer wordpress/woocommerce modules updaten. Weet iemand hier iets zinnigs over te vertellen? Ik heb zelf het gevoel dat ik ergens iets moet opschonen/verwijderen…
Hartelijk dank alvast voor tips.

Re: Diskruimte van gemiddelde webshop

3
Hoi Paul,
Bedankt dat je reageer. Kan ik uit je vraag leiden dat jij het ook aan de hoge kant vind? Ik heb al in allerlei admin mappen zitten kijken en zie ook wel waar de GB's zitten (met name bij de afbeeldingen map). Ik heb al heel wat afbeeldingen er uit verwijderd maar zag geen verschil in het diskruimte verbruik. Zoals gezegd, het blijft maar stijgen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Diskruimte van gemiddelde webshop

5
Ik heb zeker al contact gehad met de hoast, die melden het volgende: 'Het zou zo kunnen zijn dat de cronjob helemaal kapot is (Dat komt dan door het thema) en dat er nooit sessies worden weggegooid. Dus dan word hij langzaam weer zo enorm"
Maar ja, ik ben geen IT'er en begrijp dit niet helemaal. Geen idee waar ik dat kan zoeken & oplossen.
Mijn vraag blijft: wat heeft een gemiddelde webshop als diskruimte nodig? Wat is veel? 
Als iemand anders op dit forum weet waar ik 'sessies' kan verwijderen, hoor ik dat ook graag.

Re: Diskruimte van gemiddelde webshop

8
Mijn site is nu ongeveer 6GB wat volgens mij al behoorlijk groot is vergeleken met de meeste. Maar ik heb dan ook iets van 8000 actieve artikelen erop met 9 foto's per artikel.
Jouw 9GB met maar 500 artikelen is wel erg groot. Kan je niet in je admin systeem sorteren op bestandsgrootte en kijken of er misschien iets aparts tussenzit? Misschien wat vergeten filmpjes ofzo. 
300kb voor een foto is ook wel vrij groot in mijn ogen. Ik gooi al mijn fotos in het programma 'Fotosizer' en zet ze naar 800px. Groot genoeg voor mij en dan hou je 50-100kb per foto over. 

Re: Diskruimte van gemiddelde webshop

12
Ik zal toch ook maar even kijken of er niet iets anders fout is. Als de site steeds groter wordt zonder dat je nieuwe artikelen toevoegt dan is er misschien iets fout met de cache, logs die erg oplopen of de zoekopdrachten lopen gigantisch op of iets dergelijks. Als je er zelf niet echt verstand van hebt (net als mij) dan kan je ook iemand inhuren die er even 2 uurtjes naar kijkt.