Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
alcapachino
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 maart 2011

URL's

04 maart 2011

Lieve mensen ik ben nieuw, heb nog geen webshop maar daarom niet minder ambitieus!

Ik ben er een beetje uit wat ik wil gaan aanbieden maar heb een vraag:

Stel je voor je begint een winkel voor paarden ofzo,

Moet je dan zoveel mogelijk URLS gaan reserveren voor later? Hoe zit het met URLs die al in .com zijn gereserveerd maar niet met .nl ? Zit je dan met copywright oid?
 
Willie Wortel
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 februari 2011
Contacteer:

Re: URL's

04 maart 2011

Als de .com al geregistreerd is moet je kijken of de naam beschermd is. Is de naam algemeen (beschrijvend) dan zal het geen probleem zijn.

Wat moet je allemaal vastleggen.

Ik zou de .com en de .nl vastleggen. Wil je ooit naar andere landen dan die ook.


+ ik zou de streepje variant ook vastleggen. bv paardenzadel.nl paarden-zadel.nl

Streepje variant hoeft niet in de .com als de url Nederlands is.
 
alcapachino
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 maart 2011

Re: URL's

05 maart 2011

Hmm het vervelende is (daar zullen wel meer mensen tegenaan lopen) dat veel URL'S gewoon al bezet zijn..zo is het toch onmogelijk om iets te beginnen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: URL's

05 maart 2011

Hmm het vervelende is (daar zullen wel meer mensen tegenaan lopen) dat veel URL'S gewoon al bezet zijn..zo is het toch onmogelijk om iets te beginnen?
Je kunt het zien als een vervelende, bijna onmogelijke opgave of als een interessante uitdaging. De meeste internetondernemers behoren tot de tweede categorie. Dat aantrekkelijke A-locaties langs de digitale snelweg vaak al zijn verhuurd aan anderen, betekent namelijk nog niet dat je geen goede domeinnaam kunt vinden.

Gooi anders eens wat domeinnamen in de groep. Op dit forum helpen we collega-ondernemers graag op weg, ook met het vinden van geschikte domeinnamen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

Re: URL's

05 maart 2011

De tijd dat je populaire termen/namen of 4-letterige domeinen kon registreren is idd al lang voorbij. Maar naast 100% branding (BOL.com) kun je ook kiezen voor deels branding (laDress) waarbij je één keyword combineerd met iets fictiefs / anders.

Volledig beschrijvende URL's zijn ook niet altijd even handig. Ik koop liever een duur horloge bij Eve & LeBlanc (fictief voorbeeld) dan bij luxehorloges.nl

Met combinatienamen is erg veel mogelijk. Een website over lekker eten kan bijvoorbeeld op:

etenmetsmaak.nl
foodandlifestyle.nl

noem maar op.

Wat betreft KW URL + Google: overrated als je t mij vraagt. Natuurlijk rankt de beschrijvende URL vanuit stilstand beter maar dankzij goede onsite optimalisatie (40%) en offsite (60%) valt dit volledig in het niets.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: URL's

05 maart 2011

Wat betreft KW URL + Google: overrated als je t mij vraagt. Natuurlijk rankt de beschrijvende URL vanuit stilstand beter maar dankzij goede onsite optimalisatie (40%) en offsite (60%) valt dit volledig in het niets.
Mee eens. Domeinnaam (example.com) en hostnaam (bijvoorbeeld http://www.example.com of merknaam.example.com) zetten niet zoveel zoden aan de dijk. Hier geldt het "elk nadeel heb z'n voordeel" van Johan Cruijf: bij Google zijn ze bepaald niet achterlijk en weten ze heus wel dat domeinnamen met leuke trefwoorden allang "op" zijn. Een domeinnaam met relevant trefwoord legt daarom een bescheiden en afnemend gewicht in de schaal.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: URL's

06 maart 2011

zijn er velen van jullie die en .nl en .com naam kopen.

Momenteel heb ik een leuke (Nederlandstalige) naam, maar heb alleen de .nl en .be (ben Belg)
Vraag me af of ik de .com ook zou kopen.
En dan is het weer de vraag, ga ik de .com of de .be gebruiken als hoofdsite.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: URL's

06 maart 2011

Wij hebben de .nl, .com en .be.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
cvanboxel
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 februari 2010
Contacteer:

Re: URL's

06 maart 2011

Ik heb laatst ook .be vastgelegd voor ukstreetwear.

Ik zou wel ook de com willen hebben maar die is al geregistreerd maar niet in gebruik. (kan iemand mij vertellen hoe ik de eigenaar kan vinden?)

Dus mijn idee is ook de .com vastleggen.

Volgens mij kan je het beste .be aanhouden.
 
Willie Wortel
Berichten: 195
Lid geworden op: 26 februari 2011
Contacteer:

Re: URL's

06 maart 2011

Ik heb laatst ook .be vastgelegd voor ukstreetwear.

Ik zou wel ook de com willen hebben maar die is al geregistreerd maar niet in gebruik. (kan iemand mij vertellen hoe ik de eigenaar kan vinden?)

Dus mijn idee is ook de .com vastleggen.

Volgens mij kan je het beste .be aanhouden.
Hier kun je dat achterhalen. http://whois.domaintools.com/
 
cvanboxel
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 februari 2010
Contacteer:

Re: URL's

09 maart 2011

Misschien niet helemaal ontopic maar wel relevant:

Ik ben achter de registrar van mijn .com in California= Tucows.inc.
Domeinnaam is on hold (redemption period), expirationdate=18-1-2011.

Wat betekent dit?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: URL's

09 maart 2011

Na het verstrijken van een .com-registratie heeft de houder van de domeinnaam 30 dagen de tijd om de registratie te verlengen. Aansluitend volgt de "redemption period" van nog eens 30 dagen: de domeinnaamregistratie is officieel beëindigd, maar de oorspronkelijke houder krijgt nog een herkansing om de domeinnaam als eerste opnieuw te registreren. Na deze twee keer 30 dagen volgt nog een "pending delete phase" van 5 dagen waarin helemaal niemand de domeinnaam kan registreren. Daarna pas is de domeinnaam weer helemaal vrij.
 
cvanboxel
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 februari 2010
Contacteer:

Re: URL's

20 april 2011

Even een update over mijn .com

Ik heb hem! :D
 
Mr Language
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2011

Re: URL's

12 mei 2011

Aangezien een zoekwoord wat hoog scoort in je url essentieel is voor je vindbaarheid in Google:
Check potentiële url's eerst in het hulpprogramma voor zoekwoorden van google (zoek op "zoekwoorden tool google"). Je kan daarmee zien hoevaak er op een specifiek woord of combinatie van woorden wordt gezocht, landelijk of wereldwijd.
Webshop spoedvertalingen:
http://www.24htranslations.com
 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

Re: URL's

12 mei 2011

Ik zal altijd .eu reserveren, zeker als een .be of .de al is gereserveerd.

Met .NL dek je de Nederlandse markt
Met .EU dek je de Europese markt
Met .COM dek je de internationale commerciele markt

Persoonlijk hecht ik weinig aan de .com domeinen, maar dat is puur persoonlijk, commercieel en strategisch is het een ander verhaal.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: URL's

19 mei 2011

Wat betreft KW URL + Google: overrated als je t mij vraagt. Natuurlijk rankt de beschrijvende URL vanuit stilstand beter maar dankzij goede onsite optimalisatie (40%) en offsite (60%) valt dit volledig in het niets.
Mee eens.
Compleet mee oneens. Trefwoorden in URLs zijn nog steeds een van de belangrijkste, en zeker een van de goedkoopste en gemakkelijkste rankingfactoren. Het neemt misschien af, dat zou kunnen, maar beweren dat het 'in het niets valt' is echt niet waar.