Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Statistieken

24 februari 2009

Zelf maak ik gebruik van Google Analytics voor de statistieken van mijn websites. Zijn er mensen welke met andere statistieken systemen werken? Graag hoor ik wat reacties!
 
Daisy
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 januari 2009
Contacteer:

26 februari 2009

Ik werk met e-tracker, dit bevalt goed omdat je real time kunt tracken. Je kunt dus op elk moment van de dag zien hoeveel bezoekers je online hebt.
 
EvelienGr
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 augustus 2011

Re: Statistieken

29 augustus 2011

Ik werk alleen met Google Analytics. Deze is volledig geïntegreerd in mijn webshop. Ik ben hier erg tevreden over. Vooral als je ook met Adwords werkt kan je hier goede analyses uit trekken.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Statistieken

29 augustus 2011

Ik werk met Snoobi en Owapro. Daarmee kan je niet iets meer zien dan met het speelgoed van Google :)

EDIT oh en ik werk ook nog met Mint, maar daar kan je eigenlijk alleen snel zien hoeveel bezoekers je hebt en waar ze vandaan komen, maar verder eigenlijk niks.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Statistieken

29 augustus 2011

Google Analytics gebruik ik wel, maar alleen voor de globale eerste indruk, zeg maar een "PowerPoint in Flash". Echte statistieken (per bezoeker, per klant of per order) vind je namelijk niet in Analytics. De echte statistische gegevens gaan bij ons dus voor meerdere webwinkels in een centrale database, waarna de back-end eruit haalt wat we willen weten.

Voor uitgebreidere controles, bijvoorbeeld na een A/B-splittest, haal ik de serverlogs door Excel, zodat ik er variantie- en regressieanalyses mee kan uitvoeren.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Statistieken

29 augustus 2011

Ik gebruik GetClicky om realtime dingen te kunnen zien.
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Statistieken

30 augustus 2011

Ik gebruik GetClicky om realtime dingen te kunnen zien.
ik ook, en ben lichtelijk verslaafd ;) ik had eerst alleen google analytics en toen ik dit erbij nam was ik erg blij vanwege de realtime, is erg leuk en leerzaam