Lekker goedkoop is vaak duurkoop kies voor een hoster die je zichtbaar laat zien zijn uptime en dan bedoel ik niet alleen een vermelding op de site maar ook inzichtelijk.Wij hebben onze webshop gehost bij Webreus.
Lekker goedkoop, en ik vind het prettig werken.
Maar gisterochtend deed e-mail en de webshop het niet meer. Gebeurd vaker, is meestal wel binnen een uurtje weer opgelost.
Nu echter niet, dus gekeken op de webreus site, en ja hoor werkzaamheden.
Duur...jawel van 09:00 tot 16:00.
Om 16:00 (hele tijd zitten wachten) geen website in de lucht, geen e-mail. Even gecheckt en:
Ja hoor ze zijn ineens 2 uren eerder begonnen, en ook 2 uren later klaar.
07:00 tot 18:00.
Opnieuw wachten, helaas, hele dag bestellingen mis gelopen.
Om 18:00 deed nog niets het. Weer gecheckt en... de eindtijd is weggehaald!
Direct een mail gestuurd, geen reactie.
Nu zijn we inmiddels de volgende dag, alweer 10:00 geweest en de melding is niet gewijzigd en op e-mail wordt niet gereageerd.
Ik ben er nu wel zeker van dat ik wil overstappen. Zoiets vind ik echt niet kunnen.
Telkens tijden beloven maar niks waarmaken en niet reageren op e-mail.
Met zo'n goedkoop bedrijfje kan ik natuurlijk niks maken, maar ik zou graag wel jullie mening willen hebben en jullie vragen: welke hosting werkt makkelijk, maar is er meer respect voor de klant?
Ik ben trouwens niet de enige, vind al vele klachten op het internet.
Hoewel ik de laatste regel onder de term "lijkenpikken" vind vallen (en dat doe je vaker, let daar eens op..) kun je inderdaad niet al te veel verwachten van een hostingpakket van EUR 9,99 per jaar incl. BTW..Lekker goedkoop is vaak duurkoop kies voor een hoster die je zichtbaar laat zien zijn uptime en dan bedoel ik niet alleen een vermelding op de site maar ook inzichtelijk...
Meer dan 24 uur offline is voor een webwinkel niet te doen.
Verder is de helpdesk / bereikbaarheid en snelheid van de server natuurlijk ook zeer belangrijk.
Kijk anders eens op onderstaande link.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Heb je wel de mogelijkheid om je DNS aan te passen, dan ben ik wel bereid om een hostingpakket even ter beschikking te stellen zodat je email kan ontvangen en een melding kan maken op de index voor je bezoekers.Webreus was nooit groots in klantenservice en dergelijke, heb wel betere gekend.
Maar downtime was tot nu toe aardig te behappen, en heb er zelf heel veel klanten ondergebracht en ook veel kennissen de tip gegeven.
Zit al jarenlang bij webreus.
Maar nu al twee dagen niet online met de webshop...
Morgen zou de grote dag zijn, zouden we een jaar bestaan, hadden allerlei dingen bedacht.
Kan nu lekker zo doorgaan als je webshop voor de derde dag al offline is..
Fijn ook dat ze zo heerlijk reageren. Voor het gemak de telefoon van de haak en e-mail niet openen.
Ik snap dat je hoofd er nu even niet naar staat maar ik zou graag, per e-mail ofzo, eens met je verder praten hoe je dat jaar ervaren hebt. De laatste twee dagen dus niet zo positief, maar een jaar heeft er ruim 350 dus ik ben ook wel benieuwd naar wat andere ervaringen van jou als webwinkelier die net zijn eerste jaar erop heeft zitten. Heb je interesse om hier meer over te vertellen? Dan graag een privéberichtje met je email adres waarop je (ook nu) bereikbaar bent!Morgen zou de grote dag zijn, zouden we een jaar bestaan, hadden allerlei dingen bedacht. Kan nu lekker zo doorgaan als je webshop voor de derde dag al offline is..
Ik kan inderdaad bij DNS en Nameservers, al heeft een melding niet veel nut aangezien niemand op de site komt.Heb je wel de mogelijkheid om je DNS aan te passen, dan ben ik wel bereid om een hostingpakket even ter beschikking te stellen zodat je email kan ontvangen en een melding kan maken op de index voor je bezoekers.Webreus was nooit groots in klantenservice en dergelijke, heb wel betere gekend.
Maar downtime was tot nu toe aardig te behappen, en heb er zelf heel veel klanten ondergebracht en ook veel kennissen de tip gegeven.
Zit al jarenlang bij webreus.
Maar nu al twee dagen niet online met de webshop...
Morgen zou de grote dag zijn, zouden we een jaar bestaan, hadden allerlei dingen bedacht.
Kan nu lekker zo doorgaan als je webshop voor de derde dag al offline is..
Fijn ook dat ze zo heerlijk reageren. Voor het gemak de telefoon van de haak en e-mail niet openen.
Techneuten vinden die reactie misschien niet logisch en daarom overdreven, maar voor internetondernemers is dit bijna vanzelfsprekend. Wie een tientje per maand voor de hosting van zijn webshops al veel te veel vindt maar wel een veelvoud daarvan uitgeeft aan eigen smartphone en breedbandverbinding, is knettergek of kan niet rekenen.Beetje jammer dat er meteen mensen beginnen over de lage tarieven die WebReus hanteert, en dat men dit daarom kon verwachten. Iedereen die WebReus een beetje kent weet dat ze hun diensten prima zouden kunnen aanbieden tegen de tarieven die zij hanteren. Op de schaal die WebReus hanteert i.i.g. evengoed als kleinere partijen met hostingpakketten van pak 'm beet €5,- a €10,- per maand. Dit is ook gewoon de ervaring over de afgelopen jaren van de meeste klanten...
Valt nogal mee. Ik betaal ongeveer een euro per dag voor een server die eigenlijk altijd up is. Ja, hij is inderdaad wel eens down, maar dat is dan om drie uur 's nachts voor gepland onderhoud dat ruim van tevoren wordt aangekondigd en meestal maar enkele minuten kost. Niks mis mee, want om drie uur 's nachts gebeurt er in mijn webwinkels toch niets spannends.Gaan we kijken naar continuïteit van een dienst ben je sowieso niet per definitie beter af bij de concurrentie. Veel aanbieders bieden naar eigen zeggen een z.g.n. "uptime garantie", maar daar koop je niets voor als je sales misloopt. Je wilt dat een dienst up blijft; en dat is iets dat veel ISP's gewoonweg niet altijd waar kunnen maken. Genoeg ISP's die om te beginnen al niet 24/7 technisch personeel hebben (laat staan op lokatie), geen spareparts voorradig hebben, etc. Bedrijven die dit wel bieden hanteren vaak SLA's, die een flinke meerprijs betekenen die niet elke ondernemer zomaar even kan missen...
Die dagomzet is inderdaad bepaald niet het enige criterium, heb je helemaal gelijk in. Maar het is wel een ijkpunt dat wij allemaal kinderlijk eenvoudig kunnen kwantificeren.Ik gok dat een dag of tien downtime voor Bol.com vrijwel faillissement zou betekenen. Zeker niet vanwege de gemiste omzet want Bol.com zou qua liquiditeit inmiddels wel tegen een stootje moeten kunnen, maar wel vanwege de complete chaos die het qua logistiek en communicatie met zich meebrengt.
Sterker nog, ik gebruik één “pakketje” en één centrale database voor al mijn webshops (en dat zijn er meer dan de twee in mijn ondertekening). Dat is dan ook de reden waarom ik maar niet kan begrijpen dat serieuze webwinkeliers 1 euro per maand uitgeven aan hosting terwijl je voor 1 euro per dag zoveel meer krijgt.Grote webwinkels draaien naar mijn mening niet op 1 pakketje, maar zorgen dat ze op meerdere servers draaien. (en dan heb ik niet over een webwinkel zoals wij zelf hebben of zoals Ward hier op forum) maar partijen zoals Bol. Die hebben xxxx(x) hosting kosten per maand om de boel online te houden en dan nog kan er wat fout gaan.
Voor relatief weinig geld kun je in elk geval veiligheden inbouwen zodat je downtime zoals Ward aangeeft naar een minimum kan beperken door het reguliere onderhoud. Met de op moment aanwezige virtualisatie technieken hoef je immers niet zo maar 123 down te liggen.