Backuppen

1
Aangezien de database zowat het hart van je webwinkel is, wil ik deze in geen enkel geval verliezen :). Maar wat zijn nu goede oplossingen om deze veilig op verschillende locaties te krijgen.

De meeste hostingbedrijven backuppen 1* per 24uur dit vind ik precies wat weinig want zo kunnen er nog altijd gegevens kwijt gaan van 23.59uur.

Er bestaat de mogelijkheid om je database in de "cloud" te hosten, heeft hier iemand ervaring mee? Wat is de prijs ongeveer? Welk bedrijf raad je aan?

Het zou in eerste instantie gaan over een kleine mysql (aangezien men winkel nog moet starten :)).

Re: Backuppen

2
Als ik je vraag goed lees, noem je twee belangrijke vereisten.
1: Je wilt meer dan 1 keer per 24 uur een backup
2: Je wil dat je database gegevens op meer dan 1 plaats worden opgeslagen

Ik kan je in ieder geval aangeven hoe we hier bij Byte mee omgaan:
Bij onze hostingpakketten wordt standaard iedere 24 uur een backup gemaakt van je gehele database en met een SLA iedere 3 uur.
Daarnaast zit er standaard bij onze hostingpakketten Live Database Replicatie. Dit houdt in dat data vrijwel realtime wordt weggeschreven naar meerdere fysieke database servers. Het voordeel hiervan is dat alle data altijd op twee locaties staat.
Meer informatie over ons backupbeleid is te vinden op de pagina http://www.byte.nl/wiki/Alles_Over_Backups

Succes met je onderzoek!
Suzanne - Byte Internet

Byte Magento hosting
Onze hosting gratis en vrijblijvend uitproberen?
http://www.byte.nl/cms/magento-trial-cluster-trial.html

Re: Backuppen

3
De cloud term word beetje overhyped, en dan weet je nog niet waar je data staat., :) laat staan het er wegkrijgen. Ook is de cloud nog niet zo veilig als men wilt laten geloven. (zie bv amazon paniek.)

Bij reguliere shared hosting van paar euro per maand is 24 uurs backup vrij normaal idd maar dan nog kan het te laat zijn. + Vaak zijn deze backups enkel voor de hosting provider zelf in geval van calamiteit.

Ik zelf backup met een php script elke 6 uur mijn database(s) naar een externe lokatie.
wat je hier kan doen is bij een ander host bedrijf ook een hostingpakket nemen en zodanig inrichten dat je bv mapjes krijgt. ma / din / woe ... etc
zodoende krijg je voor weinig geld (10tje per maand?) een externe backup met retentie van maar liefst 7 dagen :)

@Byte, enkel hier aanwezig voor self-promotion?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Backuppen

4
@Maurice: Ik wilde vooral toelichten hoe wij hier bij Byte omgaan met de vereisten die ik uit de vraag haalde. Excuus als dit enkel overkwam als zelf-promotie!

Ik denk dat het hoe dan ook goed is om een aantal vereisten voor jezelf duidelijk te maken op het moment dat je op zoek gaat naar een hostingoplossing en dat je daarin gedegen onderzoek doet. De oplossing die jij omschrijft is natuurlijk ook een goed alternatief, maar niet iedereen heeft er zin in om via twee providers te werken en dit zelf allemaal in te moeten stellen.

Als je verschillende providers op een goede manier met elkaar wilt kunnen vergelijken, zul je natuurlijk moeten weten hoe ze met bepaalde aspecten omgaan. De vraag ging hier over backups, dus dan kan ik in ieder geval voor Byte uitleggen hoe we dat hier doen.

Groet,
Suzanne
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Backuppen

5
Maurice schreef:Ik zelf backup met een php script elke 6 uur mijn database(s) naar een externe lokatie.
Maurice, kun je dan niet beter ook een trigger zetten op een kritieke INSERT of UPDATE? Dus om de zes uur een complete back-up en daartussen alleen een differentiële?

Wat ik zelf doe, is ook van elke orderbevestiging een BCC e-mailen naar een externe mailserver. Daarmee sla je twee vliegen in één klap: de order is, letterlijk en figuurlijk, binnen en je voldoet meteen aan de wettelijke bewaarplicht.
StoreCore.io

Re: Backuppen

6
Hoi Ward

Mail is bij mij op aparte mailserver, dus die staat
a: extern
b: dubbel (in database, in mailbox, in emailserver) welke ook nog eens elke nacht backupped word.

mbt de database, ik draai zelf virtueel, dus een 2 tal node met meerdere vpsen en hieronder een san voor alle webwinkels.

Dus best save mbt de 6 uur fase :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Backuppen

7
@Suzanne, het valt op dat bij de 3 posts dat je doet, elke keer BYTE erg naar voren komt.

Ik heb zelf ook een hostingbedrijf in NL en Be met eigen datavloer (momenteel circa 1200 webservers) maar zal niet snel een link of directe promotie hier doen. Hier is het om elkaar te helpen met informatie maar niet direct self promoted (mijn visie dan)

de webwinkels zijn van mijn vrouw waar ik ruime ondersteuning bied.

Mbt e-commerce vind ik het belangrijk om niet afhankelijk te zijn van 1 partner (ook al spreek ik dan men eigen business tegen), immers valt een partij om, dan heb je aan die backups ook niets... en zonder databases tot je beschikking voor langere periode kun je je tent sluiten.
en hostingproviders kunnen dat mooi ondersteunen mee in te richten (ieder zijn vak)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.