Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
laptopmania
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 januari 2012

Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

09 januari 2012

Hallo, wat is jullie ervaring met meerdere domeinen naar 1 shop i.v.m het verhogen van de bezoekers.
 
arjanisme
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 januari 2012
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

09 januari 2012

Waarom zou je dat doen? Je kan beter 1 domein goed promoten en zorgen dat deze door zoekmachines gevonden wordt.

Ik heb een 2e domein op mijn webwinkel zitten omdat ik te impulsief aan de slag gegaan ben.
Deze url trekt geen bezoekers meer. De nieuwe URL des te meer
Voor al uw sieraden, een ruime keuze, betaalbaar en snel
http://www.uwsieradenonline.nl
 
laptopmania
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 januari 2012

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

09 januari 2012

Waarom zou je dat doen? Je kan beter 1 domein goed promoten en zorgen dat deze door zoekmachines gevonden wordt.

Ik heb een 2e domein op mijn webwinkel zitten omdat ik te impulsief aan de slag gegaan ben.
Deze url trekt geen bezoekers meer. De nieuwe URL des te meer
Mischien mensen die deze link intypen etc, heb ook wat gelezen over 301 url redirect etc...
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Ja dat kan middels een 301 redirect in de htaccess van het betreffende domein... of via de dns...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Webshop Informatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Wellicht dat het een optie is wanneer je domein van je webshop een naam heeft die niet veel gevonden word dat je een tweede domein meer 'omschrijvend' is voor wat je verkoopt. Even voorbeeldje:

Webwinkelnaam: Zanox.nl - Je verkoopt herenschoenen. Wellicht dat het domein http://www.herenschoenenkopen.nl met redirect je kan helpen aan meer klanten.

Is dit effectief? Werkt dit? Ervaringen?
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Nauwelijks effectief voor domeinnamen die compleet anders zijn. Er zijn maar weinig mensen die zomaar wat intikken in de browser. Daar heb je Google voor.

Waar het wel heel effectief werkt is voor dezelfde domeinnamen met andere extenties. Zo heeft mijn shop een .com extentie. Via de .nl -die met een redirect naar onze shop gaat- komen er elke dag honderden mensen binnen.

Eigenlijk zou ik wel willen stellen dat voor dezelfde naam met andere extenties het verplicht is dat je een redirect doet naar je shop.
 
Webshop Informatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Wouter wat ik eigenlijk bedoel is (terug vallend op het voorbeeld) dat zoekwoorden 'heren kleding kopen' behoorlijk wat zoekvolume heeft. Is het dan niet slim om zo'n domein door te linken naar je webwinkel? Werkt dat?
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Een lege domeinnaam heeft geen waarde en zal nooit in Google verschijnen. Je zou er dan een blog of andere vorm van inhoud op moeten zetten en die regelmatig updaten & af en toe linken naar je site, dat werkt wel.
 
laptopmania
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 januari 2012

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik er toch maar van afzie, zoals jullie ook al zijden het komt zelden voor dat iemand spontaan een url in typt, en dus vergroot het bijna niks. Het enige wat wel mogelijk is domeinen registreren met goedkoopst hosten met een pagina met een link naar je webshop.

Maar om hiervoor nu elk jaar 20 euro te betalen per domein, kun je het geld denk ik beter anders investeren!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

20 euro per domein? zo... das snel verdienen...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
laptopmania
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 januari 2012

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

20 euro per domein? zo... das snel verdienen...
incl hosting, en ik noemde ruimschoots volgensmij kost domein 5 euro ofzo en hosting 9.99 per jaar
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

incl hosting, en ik noemde ruimschoots volgensmij kost domein 5 euro ofzo en hosting 9.99 per jaar
Hostingproviders noemen de mogelijkheid natuurlijk liever niet, maar één hostingabonnement is voldoende voor het hosten van tientallen websites.
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Zou een omschrijvende domeinnaam toch niet handig kunnen zijn bijvoorbeeld voor start pagina's, link partner of blogs. Enz overal waar je extra domeinnaam in rijtje terecht komt. Hier door kiezen de mensen misschien makkelijker jou webshop er tussen uit???
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Zou een omschrikvende domeinnaam toch niet handig kunnen zijn [...]
Een wat :?:

De AutoComplete van tablets is notoir slecht, maar deze ken ik nog niet.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Toch is er maar 1 letter verkeerd aan dat woord.

EDIT ik zou altijd de domeinnaam van de shop zelf in bedrijfsgidsen laten vermelden, als je dat toch al zou doen. Het gaat om de naamsbekendheid van je shop, niet van alle domeinnamen die je hebt.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Toch is er maar 1 letter verkeerd aan dat woord.

EDIT ik zou altijd de domeinnaam van de shop zelf in bedrijfsgidsen laten vermelden, als je dat toch al zou doen. Het gaat om de naamsbekendheid van je shop, niet van alle domeinnamen die je hebt.
Welke letter is dat dan? Sinds de jaarwisseling liever geen Scrabble meer:

http://www.youtube.com/watch?v=5nyeDVbfeSo
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

k=j ;)

Had Youp ook gezien, vond hem sterk!
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

10 januari 2012

Oeiiii aangepast, file rijden en berichten schrijven op je blackberry gaat niet altijd even goed samen haha.
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

12 januari 2012

Ik ben het ook met Wouter eens, mensen hechten teveel waarde aan domeinnamen. De beste domeinen die mensen misschien nog zouden kunnen intikken, zijn toch al weg ;) De meeste traffic zal via zoekmachines komen. Ik type zelfs meestal de website naam in Google ipv. direct een domeinnaam. (Maar dat ben ik ;) )

Verder heb je nog het gevaar van duplicate content. Daar kan Google je een penalty voor geven. Dit is wel op te lossen door gebruik te maken van een cannonical tag.
 
me9
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 december 2010

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

21 januari 2012

Ik heb zelf in een impulsieve bui de host naam van mijn website in .nl .net . com gekocht plus nog 8 concurrerende domeinen opgekocht en door gelinkt naar mijn site.

De door linkende domeinen leveren weinig extra bezoekers op dus wat dat betreft niet echt de moeite. Wel handig om eventuele toekomstige concurrentie op soort gelijke domein namen voor te zijn.

Groeten
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Meerdere Domeinen naar 1 shop ?

22 januari 2012

Hallo, wat is jullie ervaring met meerdere domeinen naar 1 shop i.v.m het verhogen van de bezoekers.
Wanneer het 'nieuwe' domeinnamen zijn heeft het weinig zin of er moeten bezoekers zijn die het toevallig in typen.

Domeinnamen opkopen waar verkeer opzit kan wel lucratief zijn. Dan zal je de verschillende pagina's met 301 redirects moeten doorverwijzen.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht