Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
me9
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 december 2010

domein registren en door linken

22 januari 2012

Goeie dag,

Ik heb momenteel een kleine 10 tal domeinen geregistreerd en door gelinkt bij http://www.mijndomein.nl

Ik betaal hier 9 euro per jaar voor per domein en vroeg mij af of dit niet een stuk goed koper kan. En hoe weet ik dat als ik een domein bij een bepaalde hoster registreer dat ik deze ook kan door linken ? Kan dat altijd ?

Groeten
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

22 januari 2012

Doorlinken kan altijd maar heeft geen enkele toegevoegde waarde, tenzij het dezelfde domeinnaam is als die je shop heeft, maar dan met een andere extentie.

Je kan beter op een domeinnaam een blog of andere inhoud zetten en dan wat linkjes naar je shop neerzetten.
 
Webshop Informatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: domein registren en door linken

22 januari 2012

Is al een vergelijkbaar topic over namelijk deze: http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php? ... aam#p26323

Of het beheren van domeinnamen goedkoper kan dan een tientje per jaar? Jazeker, transip e.d. is het volgens mij iets van 3,50 incl. BTW
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
 
me9
Berichten: 72
Lid geworden op: 24 december 2010

Re: domein registren en door linken

22 januari 2012

Doorlinken kan altijd maar heeft geen enkele toegevoegde waarde, tenzij het dezelfde domeinnaam is als die je shop heeft, maar dan met een andere extentie.

Je kan beter op een domeinnaam een blog of andere inhoud zetten en dan wat linkjes naar je shop neerzetten.
Ja oke het zijn inderdaad de andere extensies en concurrerende domein namen. Ik heb deze domein namen dus niet om links te score. Maar omdat ik ze toch heb kan ik ze net zo goed door linken.

Is al een vergelijkbaar topic over namelijk deze: http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php? ... aam#p26323

Of het beheren van domeinnamen goedkoper kan dan een tientje per jaar? Jazeker, transip e.d. is het volgens mij iets van 3,50 incl. BTW
Topic kende ik al maar dat gaat over door linken dit over de prijs.

Bedankt voor tip! 3,50 per jaar klinkt geweldig.

Groeten
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Anbaco
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 oktober 2011
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

28 januari 2012

Die prijs bij TransIp is alleen voor de domeinnaam (voor de .nl veronderstel ik, voor andere extensies is het iets meer), voor doorlinken betaal je nog ongeveer 5 euro per jaar extra - dat zal dus ongeveer hetzelfde bedrag uitkomen als wat je nu betaalt
Webwinkel: Babinimo eco-bio Babyspullen van natuurlijk zachte materialen

Anbaco - Blogger & internet ondernemer
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

28 januari 2012

Of het beheren van domeinnamen goedkoper kan dan een tientje per jaar? Jazeker, transip e.d. is het volgens mij iets van 3,50 incl. BTW
Ik kom op zijn goedkoopst op 7 euro voor het eerste jaar, daarna wordt het nog iets duurder ook. Waar vind ik die 3.50?
 
Anbaco
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 oktober 2011
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

28 januari 2012

Er is zowel een TransIp.be als een TransIp.nl - beide hanteren andere prijzen - bij de TransIp.nl kan je heel goedkoop een .nl domeinnaam registreren (toch voor het eerste jaar), maar dan moet je wel een Nederlandse bankrekening hebben om via iDeal te betalen
Webwinkel: Babinimo eco-bio Babyspullen van natuurlijk zachte materialen

Anbaco - Blogger & internet ondernemer
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

28 januari 2012

Oh, vandaar. Ik krijg via Google zo vaak .nl extensies als zoekoptie (heel handig als je juridische info van België zoekt. NOT!), maar nu dus direct de .be extensie.
Tnx voor de info.
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: domein registren en door linken

13 maart 2012

Starthosting.nl rekent 3,40 (excl BTW, nl-extensie) voor het eerste jaar, met GRATIS doorlinken.
Na het eerste jaar betaal je 7,49 (excl BTW, nl-extensie) per jaar.
Het doorlinken mag je zelf instellen.

Een duidelijke handleiding is aanwezig, zie:
https://www.starthosting.nl/domeinnaam- ... inken.html
 
Fiend
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 december 2012

Re: domein registren en door linken

26 maart 2013

Ik registreer zelf vrijwel altijd bij Versio. Dit zijn op dit moment de prijzen voor het eerste jaar. Bij mij scheelden de prijzen voor de opvolgende jaren vrij weinig..
.nl €0.99 -€4.39
.be €2.99-€3.99
.eu €2.99 -€4.79
.net €6.49-€6.99
.com €7.49-€7.99

Dat zijn de 5 meest gebruikte (in NL) extensies, de eerste prijs is bij registratie en de 2e is bij verlenging. Prijzen zijn geloof ik ex. BTW.

Doorlinken weet ik verder niks van..
 
Mar
Berichten: 290
Lid geworden op: 21 oktober 2011
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

02 april 2013

Als ik zo vrij mag zijn mijn vragen bij dit topic te stellen;

Er zijn twee namen waarop ik graag gevonden wil worden, deze twee woorden vormen een domeinnaam.
De .com heb ik al gekocht en de .nl is te koop.
Om het te verduidelijken dit voorbeeld:

Zoekwoorden: biologisch fruit
biologischfruit.nl/.com

Nu denk ik eraan de .com te redirecten, is dat verstandig? Of toch beter een blog erop maken? Het hoeft niet perse de google resultaten te verbeteren, als het maar niet achteruit gaat.

Tweede vraag is over het .nl domein. Ik heb al wat rond gezocht en kwam erachter dat er geen standaardtarieven bestaan. De eigenaar vraagt 6x(!) zoveel als wat ik er voor over heb, of tenminste, in gedachten had. Hebben jullie een tip voor een site waar ik dit zou kunnen checken?

Reacties mogen ook via PB, bedankt!
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: domein registren en door linken

02 april 2013

@Mar

Als je een .nl instelt als domein, en de .com daar naar doorstuurd, heeft dit alleen nut als iemand toevallig biologischfruit.com intikt in de adresbalk. Voor je verdere resultaten maakt het geen verschil tenzij de .com al autoriteit heeft. Als de .com al autoriteit heeft kan je dit namelijk doorgeven door een 301 redirect in te stellen. Na dat moment is het voordeel weer alleen als iemand het intikt in de adresbalk.

Als je dus een nieuw domein koppelt is de winst hiervan nihil. Tegenwoordig zoekt men niet meer door zomaar een domeinnaam in te voeren, maar gaat dit (volgens mij) helemaal via Google en andere zoekmachines.

Wat betreft de prijs van het .nl domein. Dat is werkelijk "wat de gek er voor geeft". Er is geen standaard prijs of iets dergelijks. Er worden soms achterlijke bedragen gevraagd voor domeinnamen. Er is er uiteindelijk maar 1, en de prijs daarvoor kan zo hoog zijn als de eigenaar wil.
 
Mar
Berichten: 290
Lid geworden op: 21 oktober 2011
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

07 april 2013

Bedankt Rudy.

Ik heb de domeinnaam niet gekocht, de vraagprijs was zo hoog dat ik ook maar niet ging onderhandelen.

Nu ga ik dus verder met de .com en wilde het als een soort blog invullen met linkjes naar mijn webwinkel en eventueel naar wat sites die bijpassende producten verkopen, tips en trends, afbeeldingen etc.

Maar een aantal dagen geleden las ik dit artikel;
http://www.affilorama.com/blog/the-goog ... -deindexed

Is het wel verstandig om nu een blog te maken? Of kan het beter een gewone site worden?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: domein registren en door linken

07 april 2013

@Mar
Je kan nog steeds een blog maken. Het artikel dat je aanhaalt noemt wel het woord 'blog' maar het gaat niet over jouw of mijn blog. Het gaat alleen over blognetwerken.
de vraagprijs was zo hoog dat ik ook maar niet ging onderhandelen
Onderhandelen kan altijd. Begin 6x zo laag als je wilt betalen en laat weten dat je hem voor die prijs wil. Daarna wacht je gewoon en gaat ook niet meteen stijgen. Vaak willen ze het domein toch wel kwijt.
 
Mar
Berichten: 290
Lid geworden op: 21 oktober 2011
Contacteer:

Re: domein registren en door linken

07 april 2013

Dank je wel PaulG, ook voor de verduidelijking omtrent het artikel.